Marcă auto, celebră pentru modelele sport, face tranziția către motoarele electrice

Autor: Vlad Roibu
Data publicării:
Mașini electrice
Mașini electrice
După ce Lamborghini a anunțat că în curând va produce exclusiv mașini cu motor hibrid, un alt mare constructor auto renunță la motoarele cu combustie internă dar nu și pentru cel mai celebru model al mărcii, Porsche 911.

Constructorul german de automobile sport Porsche intenţionează să îşi electrifice treptat linia de modele astfel încât în 2030 vehiculele electrice să reprezinte 80% din vânzările sale şi intenţionează să păstreze celebrul 911 drept singurul model cu motor pe combustie din gama sa, a declarat miercuri un director de la Porsche, transmite Reuters.

Planurile Porsche sunt urmărite cu atenţie, inclusiv de organizaţiile de mediu, având în vedere investiţiile constructorului în combustibilii sintetici şi presiunile pe care le-a făcut asupra UE pentru a permite vânzarea acestui tip de vehicule şi după 2035.

Constructorul german va electrifica prima dată modelul SUV compact Macan, urmat de modelul sport 718 şi abia apoi modelul Cayenne, care se vinde cel mai bine, a declarat directorul diviziei de combustibili sintetici de la Porsche, Karl Dums. Excepţia de la electrificare o constituie celebrul model 911, care în 2022 a fost responsabil pentru 13% din vânzările Porsche.

"Strategia noastră în primul rând este trecerea la mobilitatea electrică şi vom produce 911 cât timp va fi posibil cu un motor pe combustie", a spus Karl Dums. Acesta a precizat că planurile Porsche în domeniul vehiculelor electrice şi investiţiile în combustibilii sintetici sunt separate.

Analiştii şi experţii în domeniu auto sunt de părere că combustibilii sintetici vor fi utilizaţi doar pentru modele de nişă din segmentul high-end. Cel mai probabil, marii constructori vor evita să lanseze noi modele pe bază de combustibili sintetici după 2035, după ce s-au angajat să cheltuie 1.200 de miliarde de dolari pentru electrificare.


Ferrari promite, de asemenea, mașini electrice

 

La fel ca şi Porsche, constructorul italian de automobile sportive Ferrari a făcut şi el presiuni la UE pentru scutirea combustibililor sintetici dar cu toate acestea estimează că 80% din modelele sale vor fi electrice sau hibride în 2030.

Mai mulţi constructori auto mici vor să vândă şi ei automobile cu performanţe ridicate care utilizează combustibili sintetici acelor clienţi care îşi permit să plătească preţul ridicat, de până la 10 lire sterline (12,90 dolari) pentru fiecare litru de combustibil sintetic. Un exemplu sunt modelele Morgan Motor care sunt produse manual la o uzină din Malvern, Anglia, şi care se comercializează pentru 100.000 de dolari chiar dacă exteriorul automobilelor nu s-a schimbat foarte mult după cel de al doilea război mondial.

Deţinut de fondul de investiţii Investindustrial, Morgan a produs aproximativ 600 de automobile anul trecut şi acum are de gând să se extindă pe piaţa din SUA. Directorul general Massimo Fumarola a spus că Morgan va lansa un model electric la finele acestui deceniu, însă mulţi clienţi vor un model cu motor pe combustie, alimentat cu combustibili sintetici, şi mult după 2035

Citește și: Producţia Lamborghini de maşini cu motoare convenţionale, rezervată în totalitate, înaintea trecerii la modelele hibrid

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Tanczos Barna, Ilie Bolojan și Cseke Attila
Agenția Fitch Ratings
Trafic intens pe autostradă / Foto: Freepik
Bani / Foto: DCBusiness
Fermierii vor fi mai protejați / Foto: Freepik
Curtea Constituțională
Muncitor
Ciprian Șerban, ministrul Transporturilor
Muncitori în fața unui panou de comandă / Foto: Freepik
Casă de schimb valutar
Bursa de Valori București
Fermieri / Foto: Freepik
Antifraudă
Urmările unei furtuni violente
Judecătorie / Foto: Freepik
TVA / Grafică: DCBusiness
Dragoș Pâslaru
Contor pentru energie electrică
Chris Țurlică, fondatorul MaintainX
Ilie Bolojan în Parlament / Foto: George Călin / Inquam Photos

Moţiunea de cenzură, respinsă de Parlament

Prima moţiune de cenzură cu care s-a confruntat Guvernul...

ANRE
Curs valutar BNR
Nicușor Dan

Nicușor Dan: Fără creșterea TVA, o afirmație corectă!

Creșterea Taxei pe Valoare Adăugată (TVA) are...

La benzinărie / FOTO: Freepik
ROBOR scade, o veste bună
Guvenul vrea mai mulți bani

Se taie scutirile! Guvernul bagă la plată copiii și bolnavii

Guvernul pregătește eliminarea unor scutiri și deduceri...

Criză de apă în Marea Britanie / Foto: Freepik
Banca Națională a României

pixel