De la profituri record la dosar DNA: ELCEN, în centrul unui scandal de corupție UPDATE
Procurorii Direcției Naționale...
Scrisoare comună către Ursula von der Leyen
Potrivit unor rapoarte publicate de Bloomberg și Reuters, liderii Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) și ai Asociației Europene a Furnizorilor de Piese Auto (CLEPA) au transmis o scrisoare președintei Comisiei Europene, Ursula von der Leyen. Ei susțin că industria este „pusă să se transforme cu mâinile legate la spate” și cer o recalibrare a planului de decarbonizare.
Semnatarii, printre care Ola Källenius (CEO Mercedes și președinte ACEA) și Matthias Zink (director Schaeffler și președinte CLEPA), spun că „planul de transformare trebuie să treacă dincolo de idealism și să recunoască realitățile industriale și geopolitice actuale”.
Costuri mari, dependență de Asia și infrastructură insuficientă
În document, asociațiile atrag atenția asupra mai multor obstacole care fac tranziția dificilă:
costuri de producție mai ridicate în Europa,
dependența aproape totală de Asia pentru lanțul de aprovizionare cu baterii,
infrastructura pentru încărcare inegal distribuită pe continent,
tarifele impuse de administrația Trump la importurile de automobile.
Citește și: APIA - Scrisoare deschisă către Prim-ministrul României
Aceste probleme, spun liderii industriei, reduc competitivitatea Europei și pun în pericol nu doar industria auto, ci și coeziunea socială și reziliența strategică a lanțurilor de aprovizionare.
Ținte climatice imposibil de atins
Reprezentanții industriei consideră că respectarea actualelor obiective de reducere a emisiilor de CO2 pentru mașini și camionete, stabilite pentru 2030 și 2035, „nu mai este fezabilă”.
„Trebuie să asigurăm în același timp atingerea țintelor climatice și protejarea competitivității industriale a Europei”, au subliniat semnatarii.
Cererea pentru mașini electrice, insuficientă
Scrisoarea arată și decalajul dintre ambițiile Bruxelles-ului și realitatea pieței. În prezent, doar 15% dintre autoturismele vândute în Europa sunt electrice, în timp ce la autoutilitare procentul este de circa 9%, iar la camioane abia 3,5%. Rata de adoptare variază puternic de la o țară la alta, ceea ce îngreunează planul unei tranziții uniforme.
Industria auto rămâne cel mai mare sector manufacturier al Uniunii Europene, iar orice dezechilibru riscă să aibă efecte majore asupra economiei și ocupării forței de muncă. Liderii ACEA și CLEPA cer astfel o reevaluare urgentă a calendarului impus de Bruxelles, pentru a găsi o soluție care să împace atât obiectivele climatice, cât și nevoia de competitivitate și stabilitate socială.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Procurorii Direcției Naționale...
Ungaria și România au ajuns...
O procedură birocratică a fost...
Un consumator din Roma s-a...
Carburanții urcă ușor în...
Parlamentul European pregătește...
Electrica și Romgaz au semnat...
Economia României va traversa o...
ASML Holding NV, compania...
Bursa de Valori București (BVB)...
Mari companii auto și furnizori...
Românii s-ar putea trezi,...
A fost publicat în Monitorul...
Încrederea în economia zonei euro s-a deteriorat...
Grupul auto chinez BYD va...
Leul a început săptămâna cu o...
Agenţia Reuters a relatat...
Soțul sau părinții fără...
Casei de pensii sectoriale a...