Mașinile second-hand s-au scumpit
Autor: Vlad Roibu
Data actualizării:
Data publicării:
Foto: Pexels.com
Foto: Pexels.com
La nivel european suntem recunoscuți pentru importul masiv de mașini second hand. Aceste creșteri de preț pot fi justificate de mai mulți factori, printre aceștia este vorba și despre criza economică din ultimii ani sau reglementările acestei piețe care ar urma să fie puse în aplicare.

Preţul mediu de vânzare al maşinilor second hand a crescut, în acest an, cu 17% în România, comparativ cu situaţia din 2022, la peste 12.800 de euro, arată o analiză de piaţă, publicată miercuri, de o platformă de vânzări online.

Potrivit datelor centralizate de Instant.ro, Volkswagen, BMW, Audi, Renault şi Mercedes, urmate de Ford şi Skoda sunt mărcile de maşini rulate preferate de români, iar, spre deosebire de anii trecuţi, în 2023, a crescut interesul cumpărătorilor pentru motorizările pe benzină, în defavoarea celor diesel.

Totodată, în perioada mai - iunie, din volumul total de maşini tranzacţionate şi înmatriculate, două treimi (45.000 de autoturisme) au aparţinut segmentului de maşini rulate, în scădere de la 73%, cât se înregistra în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Estimările analizate de specialişti, care au luat în calcul 645.000 de autoturisme rulate, produse în intervalul 2010 - 2023 şi listate cu intenţie de vânzare în ultimii cinci ani, relevă faptul că românii schimbă maşina cel mai frecvent în intervalul 150.000 - 200.000 de kilometri parcurşi.


Ce mașini second hand preferă românii

 

În plus, tot mai mulţi români care optează pentru achiziţia unei maşini rulate se îndreaptă către SUV-uri (Sport Utility Vehicle). În topul preferinţelor se află Ford Kuga şi Audi Q5, iar, în ceea ce priveşte modelele Dacia, acestea sunt preferate cu precădere atunci când vine vorba despre achiziţia unei maşini noi.

Pe segmentul second hand, Dacia Duster se vinde mai bine, în comparaţie cu Dacia Logan, în timp ce modelele SUV de la Hyundai (Tucson şi Santa Fe) şi Toyota RAV 4 au prins avans faţă de berlinele vândute de aceleaşi mărci, precum i20, i30, respectiv Avensis şi Corolla.

"În achiziţia unui autoturism rulat, românii pun accent pe siguranţa maşinii, pe tehnologie, fiabilitate şi prestigiul mărcii. Iar în contextul preţurilor volatile la carburanţi, consumul urban devine un factor tot mai important", se arată în analiza instant.ro.


Citește și: România, locul 14 în UE la înmatriculările de autoturisme noi

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Tendinţe pe piaţa criptomonedelor. Analiză

Aprilie a fost o lună dificilă pentru piața...

Boom-ul inteligenței artificiale nu se dezminte. Analiză

La bursă, acțiunile din sectorul inteligenței...

Cinébébé, o companie UNICĂ în Europa și extrem de prețioasă

Realizarea de filme cu nou-născuți este strict...

Ceasul de 10.000 de euro care a făcut furori la Cannes

La deschiderea Festivalului de Film de la Cannes,...

Care sunt cele mai mari companii listate la bursa olandeză

Printre multele altele, Țările de Jos sunt cunoscute...

Schimbări pe WhatsApp: Ce se va întâmpla în luna iunie

Care sunt surprizele lunii iunie. Un detaliu: multă...

Incendiile care au aprins prețul petrolului

Cursul petrolului a încheiat în creștere ultima sesiune...

Vânzarea terenurilor extravilane. Se schimbă regulile

A fost depusă la Senat o propunere legislativă pentru...

Şomajul rămâne la un nivel îngrijorător în Franţa

Veştile nu sunt bune pentru cea de-a doua mare economie...


pixel