Tranzacții de 99,72 milioane euro: BVB închide săptămâna pe roșu
Performanța negativă a fost...
Grupul susține că site-urile de socializare ale Meta desfășoară mai mult de jumătate din escrocheriile cu plăți digitale suferite în Marea Britanie.
UK Finance, care reprezintă peste 300 de companii financiare, a trimis cancelarului Jeremy Hunt o scrisoare și documente cu date privind sursele de fraudă în domeniul plăților în Marea Britanie, defalcate în funcție de valoare și volum, potrivit unor surse citate de Financial Times.
În scrisoare se spune că 61% din toate fraudele de plăți push autorizate raportate în funcție de volum sunt legate de Meta, compania care deține site-urile de socializare Facebook, Facebook Marketplace, Instagram și WhatsApp, au declarat persoanele respective.
Demersul Ministerului britanic de Finanțe reprezintă un nou impuls al industriei pentru a convinge miniștrii să oblige giganții din domeniul tehnologiei să își asume mai multă responsabilitate pentru creșterea numărului de infracțiuni financiare. Miniștrii britanici au anunțat în luna mai o strategie națională privind frauda, dar au renunțat la o propunere anterioară de a obliga companiile de tehnologie să ofere compensații.
Frauda cu plăți push autorizate este o escrocherie prin care escrocii îi păcălesc pe oameni să transfere sume din contul lor bancar. Acest tip de fraudă s-a intensificat în timpul pandemiei, într-o perioadă în care mulți oameni se bazau pe serviciile digitale.
Potrivit UK Finance, anul trecut, aproximativ 485 de milioane de lire sterline au fost furate prin fraudă cu plăți push autorizate. Aceste escrocherii includ mesaje text care pretind că sunt ale unei rude și cer bani, precum și cereri prin care victima trebuie să achite o amendă sau să plătească impozite restante.
Scrisoarea vine pe fondul tensiunilor tot mai mari legate de companiile responsabile pentru despăgubirea victimelor fraudelor.
Băncile au încheiat un acord voluntar de îmbunătățire a sumei rambursate victimelor fraudelor cu plăți push autorizate, deși ratele variază foarte mult. Însă UK Finance a solicitat ca industria tehnologică să își asume mai multă responsabilitate, observând că site-urile online sunt responsabile pentru cea mai mare parte a fraudelor cu plăți.
Julian David, directorul executiv al asociației profesionale TechUK, a declarat că aceasta "lucrează îndeaproape cu guvernul și UK Finance pentru a combate frauda online".
"Companiile din domeniul tehnologiei vor continua să întreprindă noi acțiuni semnificative pentru a reduce frauda, așa cum a fost stabilit în recenta strategie britanică de combatere a fraudei și, în prezent, lucrăm în ritm susținut cu guvernul și cu sectorul serviciilor financiare pentru a aborda problema fraudei cu plăți push autorizate", a adăugat el.
Strategia națională de combatere a fraudei urmărește să coordoneze abordările guvernului, ale sectorului privat și ale autorităților de aplicare a legii. Dar planurile au fost diluate în favoarea unei "Carte a fraudei online" voluntare.
O serie de companii de tehnologie, inclusiv Meta și Microsoft, și-au înăsprit abordarea în materie de publicitate, astfel încât companiile de servicii financiare din Regatul Unit care doresc să facă publicitate cu acestea trebuie să fie aprobate de către Autoritatea de Conduită Financiară.
De asemenea, companiile de tehnologie scanează deja imaginile și blochează adresele IP ale infractorilor, utilizând în același timp învățarea automată pentru a detecta comportamentul fraudulos.
Cifre recente arată că cele 10 bănci care au aderat la sistemul de compensare a fraudelor au înregistrat anul trecut o scădere a numărului de plângeri adresate autorităților de reglementare. Cu toate acestea, creditorii care au ales să nu adere la sistemul de despăgubire au raportat o creștere de 38% a plângerilor.
Un purtător de cuvânt al Meta a declarat că aceasta este o problemă la nivelul întregii industrii, escrocii folosind metode din ce în ce mai sofisticate pentru a înșela oamenii în diverse moduri - inclusiv prin e-mail și SMS, precum și offline.
"Dorim ca nimeni să nu cadă victimă acestor infractori, motiv pentru care platformele noastre au sisteme de blocare a escrocheriilor, agenții de publicitate din domeniul serviciilor financiare trebuie să fie acum autorizați de FCA și organizăm campanii de sensibilizare a consumatorilor cu privire la modul de a detecta comportamentul fraudulos."
Meta a precizat că oamenii pot, de asemenea, să raporteze acest conținut prin câteva click-uri simple, iar compania colaborează cu poliția pentru a sprijini investigațiile acesteia.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...