Tranzacții de 99,72 milioane euro: BVB închide săptămâna pe roșu
Performanța negativă a fost...
Val Vâlcu a explicat că statul a fost nevoit să facă eforturi să se mobilizeze în momente de criză, cum s-a întâmplat în această vară, cu criza din transporturile aeriene. Ar putea, prin reglementare, să împingă acest efort spre zona privată? De exemplu, dacă ne gândim la pachetele turistice, în cazul produselor de tip cazare, bilet de avion asigurările nu sunt obligatorii. Nu este obligatorie încheierea unei polițe și atunci multe persoane nu sunt asigurate. Am văzut în cazul Blue Air cum se plângeau pe aeroporturi românii că nu mai au bani să se întoarcă acasă.
În replică, Mihai Precup a afirmat că: ”În primul rând, dați-mi voie să încep cu o informație în premieră. Suntem în curs de a negocia cu Banca Europeană pentru Investiții un împrumut de 50 de milioane de euro. De fapt, acest împrumut este deja aprobat la nivelul Băncii Europene de Investiții. Obiectivul este să îl semnăm pe finalul acestui an. Este un împrumut pe care, împreună cu Ministerul Transporturilor, luat în condiții extrem de avantajoase financiar. Știți bine costurile la care se împrumută România pe piețele financiare versus ceea ce putem obține din partea instituțiilor financiare internaționale. Vă spuneam că este o informație în premieră, pentru că sperăm să semnăm pe finalul anului un împrumut care va viza siguranța rutieră. Unul dintre subiectele dumneavoastră fiind astăzi siguranța în transporturi. 50 de milioane de euro vor finanța pe următorii câțiva ani proiecte de siguranță rutieră și va fi gestionat de către Ministerul Transporturilor. Practic, împrumutul va fi pe 20 de ani, posibilitate să tragem pe următorii 5 ani aceste resurse financiare, cum spuneam, poate de 4 ori mai ieftin decât ne împrumutăm astăzi pe pe piața de capital. Cred că Ministerul Finanțelor, atât în cazul Blue Air, cât și în general în investițiile în infrastructură, a încercat să fie un partener solid pentru a susține companiile, atâta timp cât ele au fost viabile, nu pentru managementul companiilor, ci pentru a deservi deservi cetățeni”, a explicat reprezentantul ministerului.
Oficialul a mai adăugat că: ”După cum spuneați dumneavoastră, cred că un parteneriat între stat și privat este extrem de important pentru a avea o infrastructură de calitate, o infrastructură sănătoasă, la fel cum avem în vestul Europei. Ne dorim o țară ca afară. Dacă mergem pe autostrăzile din România înspre vest majoritatea dintre pe care le folosim sunt construite în regim de parteneriat public privat. Avem două tipuri de finanțare a autostrăzilor. Pe de-o parte, avem cele care reprezintă acele TNT-uri, coridoare europene care beneficiază cu precădere de fonduri europene pentru a fi finanțate și avem acele, să zicem, coridoare naționale de prioritate națională, cum este de exemplu Comarnic-Brașov, care este extrem de importantă pentru România, pentru că leagă sudul României de Transilvania, dar care nu sunt în mapa, să spunem, a fondurilor europene și care ar putea beneficia de un parteneriat public privat. Statul ar trebui să identifice proiectele prioritare de infrastructură, să facă un parteneriat cu privatul, astfel încât să se asigure că avem proiecte de calitate pentru a atrage fonduri”, a afirmat Mihai Precup și a continuat explicând că: ”Astăzi avem extrem de multe fonduri pentru investiți și vă dau exemplu doar PNDR-ul care prevede 29 de miliarde de euro, undeva la 13% din PIB-ul României din 2019. Avem nevoi de proiecte. Făcând un parteneriat cu privatul, vom avea proiecte pregătite, de calitate, pentru a atrage cererile, resurse financiare și aducând și instituțiile financiare internaționale în această ecuație, putem să beneficiem de finanțări pe termen lung, cu perioada de grație de poate până la 5 ani, cu rate de dobândă extrem de avantajoase, mai ales în condițiile de astăzi, astfel încât să putem să le finanțăm”.
Mihai Precup a mai atras atenția că: ”Finanțarea se poate face din afara bugetului sau mare parte, să spunem, din finanțare, se poate face în afara bugetului consolidat, astfel încât să nu punem presiune pe deficitul bugetar, cel puțin pe termen scurt. Deci, referitor la a aduce partener privatul în ecuație, cred că făcând un parteneriat între stat, privat și instituții financiare internaționale, putem să deblocăm proiecte de investiții majore pentru România și să atragem resurse financiare importante”, a conchis Mihai Precup intervenția sa.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...