Moștenirea lui Giorgio Armani: Scenarii pentru una dintre cele mai puternice mărci italiene

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Giorgio Armani, fondatorul unuia dintre cele mai cunoscute branduri de modă din lume, a murit joi, la vârsta de 91 de ani, lăsând în urmă un imperiu al luxului și un viitor încă incert pentru compania italiană a cărei independență a apărat-o cu înverșunare, transmite Reuters.

Armani a fost acționarul majoritar unic al grupului pe care l-a înființat în anii ’70, alături de partenerul său Sergio Galeotti. Până în ultima clipă, el a condus atât partea creativă, cât și cea managerială. Designerul nu a avut copii, iar compania – cu venituri stabile de 2,3 miliarde de euro în 2024, dar cu profituri afectate de recesiunea industriei – intră acum într-o nouă etapă.

De-a lungul timpului, grupul Armani a respins mai multe oferte de achiziție, inclusiv de la John Elkann, moștenitorul familiei Agnelli, și de la Gucci, atunci când era condus de Maurizio Gucci. Fidel principiului independenței, Armani a refuzat listarea pe bursă și a pus în aplicare măsuri menite să asigure continuitatea companiei.

Succesiunea ar putea reveni surorii sale Rosanna, nepoatelor Silvana și Roberta și nepotului Andrea Camerana, toți implicați deja în structurile de conducere, alături de colaboratorul de o viață Pantaleo Dell’Orco. Mai multe detalii urmează să fie clarificate odată cu deschiderea testamentului.

 

Fundația Armani, garanția independenței

Încă din 2016, Giorgio Armani a înființat o fundație menită să protejeze guvernanța grupului și să asigure continuitatea principiilor sale. Statutul companiei, rescris pentru perioada de după dispariția sa, prevede o abordare prudentă a achizițiilor și restricții clare privind o eventuală listare la bursă, care nu ar putea avea loc mai devreme de cinci ani.

 

O casă de modă „mică, dar frumoasă”

Comparativ cu giganții LVMH, Kering sau Prada, Armani a rămas o companie relativ restrânsă ca dimensiuni, dar cu o identitate distinctă. Designerul a investit în proiecte simbolice – renovarea magazinelor-fanion din Milano și New York, deschiderea Palazzo Armani la Paris sau dezvoltarea comerțului online.

 

Schimbul de generații

În ultimul său interviu acordat Financial Times, Armani spunea că dorește o tranziție treptată, prin care responsabilitățile să fie preluate de familie și colaboratorii apropiați. La nivel de conducere, grupul va trebui să numească noi directori executivi și un nou președinte, în timp ce în zona creativă dilema rămâne: un singur director artistic sau o structură cu mai multe voci?

„Armani este un brand unic, cu o viziune stilistică clară și puternică. Este extrem de atractiv, chiar dacă un eventual acord de vânzare pe termen scurt pare improbabil”, spune Mario Ortelli, consultant în industria de lux.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Oameni pe stradă
Ispectori ai ANAF și Vamei
Nave petroliere / Foto: Freepik
Oameni de afaceri / Foto: Freepik
Mină de suprafață / Foto: Pexels
Foto: Mihai Ciobanu
Adrian Negrescu
Petroliști venezueleni / Foto: PDVSA
Donald Trump
Servere / Foto: Freepik
Foto: Pexels.com
Foto: Oana Pavelescu
Stâlpi de înaltă tensiune / Foto: Freepik
Dosare ANAF. Freepik.com
Elon Musk / Foto: Gage Skidmore / Flickr
Benzinărie Lukoil

Un jucător saudit intră în cursa pentru activele Lukoil

Compania saudită Midad Energy a devenit unul dintre...

Inspector antifraudă, ANAF
Vânzare online / Foto: Freepik
Kaufland. Foto: Mihai Ciobanu

Programul magazinelor Kaufland de Crăciun și de Revelion

Kaufland România anunță programul de funcționare al...

Investiții / Foto: Freepik
TVA / Foto: DCBusiness
Documente
Volodimir Zelenski și Donald Trump / Foto: Reuters / Kevin Lamarque
Delegațiile din Ucraina și SUA
REMAT
Uzină Ford / Foto: Flickr

Ford pune frână producţiei de vehicule electrice

Ford reduce drastic gama de vehicule electrice.


pixel