Proiectul Ro-HydroHub. Câciu: ”Este un model care trebuie perpetuat”
La Palatul Victoria, a fost...
Potrivit CSALB, suma reprezintă o diminuare a efortului de plată pentru consumatorii români, obţinută în anul 2018 şi, în acelaşi timp, permite continuarea raporturilor contractuale în care s-au angajat cele două părţi. Faţă de valoarea înregistrată în anul 2017, suma din 2018 este de peste trei ori mai mare.
”Dacă ne gândim că în anul 2017 consumatorii români au obţinut o diminuare a efortului de plată de 303.000 de euro în urma negocierilor cu băncile, creşterea înregistrată anul trecut este remarcabilă. Depăşirea pragului de 1 milion de euro arată, pe de o parte, faptul că tot mai mulţi consumatori au ales calea dialogului prin intermediul CSALB, în schimbul rezolvării litigiilor în instanţă şi, pe de altă parte, disponibilitatea băncilor de a negocia”, a spus Alexandru Păunescu.
Cel mai important caz, din punct de vedere valoric, soluţionat de conciliatorii CSALB anul trecut, a fost cel al unui consumator din Bucureşti care a obţinut o reducere a efortului de plată de aproape 39.000 euro. În acest caz, banca a acceptat eliminarea pe viitor a comisionului de administrare şi restituirea comisionului de acordare a creditului. Acelaşi consumator a obţinut, tot prin intermediul CSALB, ştergerea soldului de 18.000 euro pentru un credit încheiat cu o altă bancă.
Citește și: Românii cer ajutorul CSALB pentru rezolvarea problemelor cu banca sau IFN
Alexandru Păunescu a declarat că anul 2018 a adus rezultate importante: cererile venite din partea consumatorilor au depăşit încă din luna octombrie pragul de 1.000 şi au încheiat anul la nivelul de 1.293. În 2017 au fost înregistrate doar 505 cereri. Numărul dosarelor constituite în anul 2018 a crescut cu 255% în raport cu numărul dosarelor formate în anul precedent: de la 214 dosare formate în 2017, la 550 dosare în 2018. Dintre aceste dosare, 90% au fost soluţionate favorabil, prin înţelegerea părţilor.
Activitatea Centrului a fost eficientizată anul trecut şi prin introducerea aplicaţiei online, prin care consumatorii pot depune cererile de conciliere. De la introducerea aplicaţiei, sfârşitul lunii iulie, şi până la finele anului, 365 de cereri au venit direct de pe site, cu ajutorul aplicaţiei (reprezentând aproximativ 30% din numărul total al cererilor conforme înregistrate în anul 2018).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
La Palatul Victoria, a fost...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...
Decizia adoptată în ședința de...
Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...
Trenul nou a fost anulat joi...
În şedinţa de joi a...
Legile gravitației par să se...
Evenimentul va avea loc, cel mai probabil, în primele...
MF sprijină autoritățile locale...
Potrivit celui mai recent...
La data de 19 noiembrie 2024,...
Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...
O nouă inițiativă legislativă promite să revoluționeze...
Scădere uşoară a vânzărilor de autoturisme Dacia în...
Proiect de OUG pentru...