În plină degringoladă, Germania, prima economie a UE, își decide viitorul
Favoriți în sondaje,...
Potrivit CSALB, suma reprezintă o diminuare a efortului de plată pentru consumatorii români, obţinută în anul 2018 şi, în acelaşi timp, permite continuarea raporturilor contractuale în care s-au angajat cele două părţi. Faţă de valoarea înregistrată în anul 2017, suma din 2018 este de peste trei ori mai mare.
”Dacă ne gândim că în anul 2017 consumatorii români au obţinut o diminuare a efortului de plată de 303.000 de euro în urma negocierilor cu băncile, creşterea înregistrată anul trecut este remarcabilă. Depăşirea pragului de 1 milion de euro arată, pe de o parte, faptul că tot mai mulţi consumatori au ales calea dialogului prin intermediul CSALB, în schimbul rezolvării litigiilor în instanţă şi, pe de altă parte, disponibilitatea băncilor de a negocia”, a spus Alexandru Păunescu.
Cel mai important caz, din punct de vedere valoric, soluţionat de conciliatorii CSALB anul trecut, a fost cel al unui consumator din Bucureşti care a obţinut o reducere a efortului de plată de aproape 39.000 euro. În acest caz, banca a acceptat eliminarea pe viitor a comisionului de administrare şi restituirea comisionului de acordare a creditului. Acelaşi consumator a obţinut, tot prin intermediul CSALB, ştergerea soldului de 18.000 euro pentru un credit încheiat cu o altă bancă.
Citește și: Românii cer ajutorul CSALB pentru rezolvarea problemelor cu banca sau IFN
Alexandru Păunescu a declarat că anul 2018 a adus rezultate importante: cererile venite din partea consumatorilor au depăşit încă din luna octombrie pragul de 1.000 şi au încheiat anul la nivelul de 1.293. În 2017 au fost înregistrate doar 505 cereri. Numărul dosarelor constituite în anul 2018 a crescut cu 255% în raport cu numărul dosarelor formate în anul precedent: de la 214 dosare formate în 2017, la 550 dosare în 2018. Dintre aceste dosare, 90% au fost soluţionate favorabil, prin înţelegerea părţilor.
Activitatea Centrului a fost eficientizată anul trecut şi prin introducerea aplicaţiei online, prin care consumatorii pot depune cererile de conciliere. De la introducerea aplicaţiei, sfârşitul lunii iulie, şi până la finele anului, 365 de cereri au venit direct de pe site, cu ajutorul aplicaţiei (reprezentând aproximativ 30% din numărul total al cererilor conforme înregistrate în anul 2018).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Favoriți în sondaje,...
Oficial BCE: „Am putea ajunge la acest nivel în câteva...
Angajații federali obligați să...
Ursula von der Leyen merge luni la Kiev, iar Emmanuel...
SUA apără acordul propus de...
O decizie dificilă pentru...
Președintele argentinian Javier...
Care este țara europeană care plătește abonamentul...
Guvernul s-a decis în privința...
Despre ultimele decizii ale președintelui Trump, despre...
Rating susţinut de apartenenţa...
Cum poți obține 500 de lei de...
Un avertisment adresat în...
Ministrul Finanțelor se află la...
Declinul social-democraților...
Portofoliul Berkshire Hathaway,...
SUA reacționează la taxele...
Reciclarea textilelor,...
Pe de altă parte, Bitpanda, a...
Rețea extinsă de conducte...
Termenele de livrare care ar putea determina...
Cel mai bogat om din lume, devenit mâna dreaptă a...
Aplicația de inteligență...
Afacerile stârnesc interes până...
Data de 28 februarie 2025 este...
Donald Trump a câștigat...
Ce se întâmplă cu sezonul turistic din Santorini....