Nestle a recunoscut că multe dintre produsele sale sunt nesănătoase

Autor: Antonia Popescu
Data actualizării:
Data publicării:
Nestle a recunoscut că alimentele sale sunt nesănătoase
Nestle a recunoscut că alimentele sale sunt nesănătoase
Cel mai mare producător mondial de alimente, grupul elveţian Nestle, recunoaşte într-un document intern că peste 60% din băuturile şi produsele sale alimentare nu îndeplinesc "definiţia standard a produselor sănătoase" şi de asemenea că "unele din categoriile şi produsele noastre nu vor fi niciodată sănătoase", informează Financial Times.

Cotidianul citat susţine că a consultat o prezentare care a circulat între directorii Nestle la începutul anului, conform căreia doar 37% dintre băuturile şi produsele alimentare de tip mainstream ale grupului, excluzând produse de tip hrană pentru animale şi produse specializate pe nutriţie, au obţinut un rating de 3,5 stele conform noului sistem de clasificare a alimentelor sănătoase.

Exportul de pepeni. Care sunt țările care conduc competiția

Acest sistem clasifică alimentele pe o scară de până la cinci stele şi este utilizat de grupurile internaţionale precum Access to Nutrition Foundation.

Nestle, compania care produce napolitanele KitKats, supele Maggi şi cafeaua Nescafe, descrie pragul de 3,5 stele drept "definiţia standard a produselor sănătoase".

Însă în portofoliul general de băuturi şi produse alimentare al grupului elveţian aproximativ 70% din produsele alimentare ale Nestle nu îndeplinesc standardul, alături de 96% din băuturi şi 99% dintre dulciurile şi mărcile de îngheţată Nestle.

"Am reuşit să ne îmbunătăţim în mod semnificativ produsele...dar portofoliul nostru nu îndeplineşte în continuare definiţiile externe ale sănătăţii într-un mediu în care presiunile de reglementare şi solicitările consumatorilor cresc exploziv", se arată în prezentarea consultată de Financial Times.

Directorul general de la Nestle, Mark Schneider, a recunoscut dorinţa consumatorilor pentru o dietă sănătoasă dar cu toate acestea a respins acuzaţiile că alimentele procesate vândute de Nestle şi alte multinaţionale tind să fie nesănătoase.

Cu toate acestea, în prezentarea menţionată de Financial Times, un produs precum băutură cu gust de portocale San Pellegrino obţine un rating 'E', cel mai slab calificativ potrivit unui sistem diferit de notare, denumit Nutri-Score, cu 7,1 grame de zahăr la 100 de mililitri. De asemenea, produsul Nesquik cu aromă de căpşuni care este vândut în SUA are 14 grame de zahăr la o singură porţie, alături de mici cantităţi de colorant şi arome, deşi este descris drept "micul dejun perfect pentru copii".

În replică, Nestle susţine că "lucrează la un proiect valabil la nivelul întregii companii pentru a-şi revizui strategia în domeniul nutriţiei şi sănătăţii. Analizăm întregul nostru portofoliu pentru a ne asigura că produsele noastre ajută la îndeplinirea nevoilor nutriţionale ale oamenilor".

Nestle, cea mai mare companie de produse alimentare şi băuturi din lume, este prezentă în 189 de ţări din întreaga lume. Nestle oferă un portofoliu larg de produse şi servicii pentru oameni şi animale de companie, pentru tot parcursul vieţii. Cele peste 2000 de branduri ale Nestle includ nume emblematice precum Nescafe, Nespresso, Maggi şi Nido. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Un început frumos
Gabriela Nistor, CEO Salt Bank
Versace și alte mărci de lux vor fi vândute unei multinaționale americane
Bani
ANAF / Foto: Oana Pavelescu
Cip / sursa foto: Freepik.com

Google atacă dominația Nvidia și lansează Ironwood

Alphabet dezvăluie cipul Ironwood, dedicat exclusiv...

Apple

Panică majoră la Apple. Gest disperat al companiei

Gigantul american din domeniul tehnologiei Apple a...

Project 2025 / Foto: DonkeyHotey / Flickr
Totul crește / FOTO: Freepik
Mihai Daraban
electricitate
O persoană numără bani / Foto: DCBusiness
Peter Navarro și Donald Trump
La benzinărie / FOTO: Freepik
Francois Villeroy de Galhau / FOTO: Wikipedia
Reciclare / Foto: Freepik
Bebeluș / FOTO: Freepik
Bogdan Ivan
Sigla Renault
Dolari / Foto: Freepik

Dolarul își revine din amețeală și urcă în fața euro

Dolarul american și-a recăpătat din avânt, după ce...

Nu toți acceptă însă / FOTO: Freepik

China caută aliați împotriva tarifelor impuse de SUA

O încercare ce se dovește însă destul de dificilă. 

Foto: Freepik.com

Acțiunile chineze ar putea fi radiate din SUA

Un risc crescut, dar fără măsuri iminente.

Depozit
Știrile dimineții
Foto: Freepik.com
Bursa de Valori de la București / FOTO: Facebook
Foto: Freepik.com
Foto: Freepik.com

pixel