BNR: Piața muncii din România, un risc structural pentru economie
Piața muncii din România intră...
Nike a anunțat că va reduce dependența de producția din China destinată pieței americane, într-un efort de a atenua impactul tarifelor impuse de administrația Trump asupra importurilor. În ciuda provocărilor, compania a depășit așteptările privind rezultatele financiare din trimestrul patru, iar acțiunile au urcat cu 11% în tranzacțiile extinse.
Tarifele comerciale introduse de președintele Donald Trump ar putea adăuga aproximativ 1 miliard de dolari la costurile companiei, au declarat directorii Nike într-o conferință post-raport.
China, țara cel mai afectată de noile tarife, reprezintă în prezent circa 16% din totalul pantofilor sport Nike importați în SUA, a precizat directorul financiar Matthew Friend. Până la finalul lunii mai 2026, compania vizează reducerea acestui procent la o „zonă de o singură cifră”, prin relocarea producției către alte țări.
„Vom optimiza mixul de aprovizionare și vom redistribui producția pentru a reduce impactul acestor costuri în SUA”, a spus Friend.
În paralel, compania a început să crească prețurile anumitor produse pe piața americană și analizează reducerea costurilor operaționale pentru a absorbi șocul tarifar.
„Impactul tarifelor este semnificativ. Totuși, este posibil ca și alți jucători din industrie să crească prețurile, așa că Nike nu va pierde neapărat cotă de piață”, a spus David Swartz, analist la Morningstar Research.
Strategia CEO-ului Elliott Hill de a pune accent pe inovație și promovare sportivă începe să dea roade. După mai multe trimestre slabe, segmentul de alergare a revenit pe creștere în T4. Compania a investit puternic în modele precum Pegasus și Vomero și a redus producția de sneakers clasici precum Air Force 1.
„Segmentul de running a performat excelent pentru Nike”, a declarat Monique Pollard, analist Citi, adăugând că noile produse ar putea compensa scăderile din vânzările en-gros ale pantofilor clasici.
Cheltuielile de marketing au crescut cu 15% față de anul anterior. Joi, Nike a organizat un eveniment la Paris unde atleta sponsorizată Faith Kipyegon a încercat să alerge o milă în sub 4 minute — a ratat ținta, dar a stabilit un record neoficial.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Piața muncii din România intră...
Controale mai dure, camere...
Prețurile petrolului au scăzut...
Investitorii individuali din...
Guvernul a adoptat o ordonanță...
Românii nu mai cred în...
Directoratul Național de...
Curs valutar BNR, 16 decembrie...
Numeroase obligaţii fiscale...
Averea netă a miliardarului...
Compania saudită Midad Energy a devenit unul dintre...
ANAF a dat publicităţii...
România se poziționează în...
Vânzarea bunurilor personale...
Kaufland România anunță programul de funcționare al...
Decalajul de încasare a TVA a...
Președintele României a semnat...
Anunţul momentului de la Casa...
Negocierile de pace dintre...
Programul Rabla Auto 2025 se...
Ford reduce drastic gama de vehicule electrice.
Un investitor în bitcoin vrea...