Nike schimbă direcția. Compania reduce dependența de China și urcă cu 11% pe bursă

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Freepik.com
Freepik.com
Nike taie costurile, mută producția și pariază pe alergare, arată o analiză Reuters.

Nike a anunțat că va reduce dependența de producția din China destinată pieței americane, într-un efort de a atenua impactul tarifelor impuse de administrația Trump asupra importurilor. În ciuda provocărilor, compania a depășit așteptările privind rezultatele financiare din trimestrul patru, iar acțiunile au urcat cu 11% în tranzacțiile extinse.

Tarifele comerciale introduse de președintele Donald Trump ar putea adăuga aproximativ 1 miliard de dolari la costurile companiei, au declarat directorii Nike într-o conferință post-raport.

China, țara cel mai afectată de noile tarife, reprezintă în prezent circa 16% din totalul pantofilor sport Nike importați în SUA, a precizat directorul financiar Matthew Friend. Până la finalul lunii mai 2026, compania vizează reducerea acestui procent la o „zonă de o singură cifră”, prin relocarea producției către alte țări.

„Vom optimiza mixul de aprovizionare și vom redistribui producția pentru a reduce impactul acestor costuri în SUA”, a spus Friend.

În paralel, compania a început să crească prețurile anumitor produse pe piața americană și analizează reducerea costurilor operaționale pentru a absorbi șocul tarifar.

„Impactul tarifelor este semnificativ. Totuși, este posibil ca și alți jucători din industrie să crească prețurile, așa că Nike nu va pierde neapărat cotă de piață”, a spus David Swartz, analist la Morningstar Research.



Running-ul își revine: un pariu câștigător

Strategia CEO-ului Elliott Hill de a pune accent pe inovație și promovare sportivă începe să dea roade. După mai multe trimestre slabe, segmentul de alergare a revenit pe creștere în T4. Compania a investit puternic în modele precum Pegasus și Vomero și a redus producția de sneakers clasici precum Air Force 1.

„Segmentul de running a performat excelent pentru Nike”, a declarat Monique Pollard, analist Citi, adăugând că noile produse ar putea compensa scăderile din vânzările en-gros ale pantofilor clasici.

Cheltuielile de marketing au crescut cu 15% față de anul anterior. Joi, Nike a organizat un eveniment la Paris unde atleta sponsorizată Faith Kipyegon a încercat să alerge o milă în sub 4 minute — a ratat ținta, dar a stabilit un record neoficial.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Ilie Bolojan / Foto: gov.ro
Tichet pentru energie
Schimb valutar / Foto: Pexels
Foto: Pexels
Subvenţii APIA 2022. Veşti bune pentru fermieri
Muncitori într-o fabrică de confecții / Foto: Ministerul Muncii
Ilie Bolojan
O femeie la cumpărături / Foto: Freepik
Freepik.com
Adrian Negrescu
Instalație de gaze / Foto: Balticconnector
ANAF / Foto: Oana Pavelescu

Ce formulare se depun la ANAF la începutul lui iulie

Contribuabilii înregistrați în scopuri de TVA trebuie...

Euro și lei / Foto: Oana Pavelescu
Nicușor Dan la Bruxelles / Foto: presidency.ro
Mihaela Bîtu, Dragoș Anastasiu și Ilie Bolojan
Medic scrie o rețetă / FOTO: Freepik
Ploaie
Deepfake
Asigurări / Foto: Freepik
Casa de schimb valutar: Foto: Oana Pavelescu
Shell
Dragos Pislaru, ministrul Investițiilor și Fondurilor Europene
E-commerce
Oameni pe stradă / Foto: Freepik

pixel