Trei declarații fiscale obligatorii trebuie transmise până la finalul lunii
Contribuabilii trebuie să...
Propunerile vizează modificarea unor reglementări privind timpul de conducere și odihnă al șoferilor profesioniști, controlul siguranței rutiere și finanțarea Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR).
Reguli mai stricte pentru șoferii profesioniști
Proiectul de modificare a Ordonanței Guvernului nr. 37/2007 introduce sancțiuni mai dure pentru șoferii și operatorii de transport care încalcă regulile privind perioadele de conducere, pauzele și odihna. Printre noile măsuri se numără:
Amenzi între 9.000 și 12.000 de lei pentru depășirea timpului maxim de conducere cu mai mult de 4,5 ore.
Imobilizarea vehiculelor în cazul în care sunt descoperite tahografe modificate sau utilizarea unor carduri false.
Obligația transportatorilor de a acoperi costurile de cazare pentru șoferii care trebuie să își efectueze repausul săptămânal, fără a dormi în cabină.
Amenzi pentru firmele care își plătesc șoferii în funcție de distanța parcursă, în cazul în care acest sistem de salarizare pune în pericol siguranța rutieră.
Îmbunătățirea siguranței rutiere și inspecțiilor
Legea prevede și modificări în ceea ce privește gestionarea siguranței circulației pe infrastructura rutieră. Printre schimbările discutate în comisie se numără:
Inspecțiile de siguranță rutieră vor fi realizate de auditori desemnați de Autoritatea Rutieră Română (ARR).
Auditorii care participă la desemnarea altor inspectori nu vor mai putea efectua audituri, eliminând astfel potențiale conflicte de interese.
Poliția Rutieră va fi obligată să transmită datele despre accidentele grave către ARR, pentru o mai bună monitorizare a siguranței rutiere.
Finanțarea ISCTR și noi reguli pentru pistele de biciclete
O altă modificare importantă vizează finanțarea ISCTR, organism responsabil de controlul transporturilor rutiere. Noua reglementare propune ca 20% din tarifele percepute de ARR și 5% din cele încasate de Registrul Auto Român (RAR) să fie direcționate către ISCTR.
De asemenea, se propune clarificarea reglementărilor privind pistele de biciclete. Ministerul Dezvoltării va fi desemnat autoritatea responsabilă pentru stabilirea normelor tehnice în acest domeniu, eliminând neclaritățile din legislația actuală.
Pașii următori
După dezbaterea în Comisia de muncă, proiectele urmează să fie analizate în plenul Senatului, urmând apoi să fie dezbătute și în Camera Deputaților. Implementarea acestor modificări ar putea avea un impact semnificativ asupra transportului rutier și siguranței circulației în România.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Contribuabilii trebuie să...
Comisia de muncă din Senat...
Camera Deputaților urmează să...
Parlamentul României analizează...
O analiză a Deutsche Bank.
Senatul dezbate un proiect de...
Rețeaua de comunicații Starlink, deținută de miliardarul...
OPEP și aliații săi se confruntă cu o dilemă delicată:...
Producătorul american de medicamente deschide un centru...
Într-o mișcare strategică complexă, Starlink a devenit...
Guvernul României urmează să...
Fabricanții europeni trimit în...
Anunțul vine după ce fondatorul...
Despre examenul scris pe care ar urma să-l susțină...
Arieratele bugetului general...
Conform sondajelor la ieșirea de la urne, CDU/CSU au...
România, în fruntea producției...
Favoriți în sondaje,...
Analistul economic Cristian...
După o serie impresionantă de...
Litiul, cobaltul și nichelul...
Autoritățile din Grecia monitorizează situația seismică
Angajații federali obligați să...
Ursula von der Leyen merge luni la Kiev, iar Emmanuel...
SUA apără acordul propus de...
O decizie dificilă pentru...