La începutul anului 2022 s-a stabilit că notarii trebuie să raporteze la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) tranzacțiile imobiliare ce erau sub plafonul neimpozabil de 450.000 de lei. Între timp însă, această obligație a dispărut de la 1 ianuarie 2023, odată cu respectivul plafon.
Așa cum se stabilise prin OG 11/2022, notarii au primit obligația de a transmite periodic la ANAF noi informații cu privire la transferul proprietăților imobiliare din patrimoniul personal. Aceștia trebuiau să raporteze tranzacțiile care erau sub plafonul neimpozabil de 450.000 de lei.
Însă, deoarece OG 16/2022 (vezi punctele 46 și 47 de la articolul I) a eliminat respectivul plafon de la 1 ianuarie 2023, nici notarii nu mai trebuie să raporteze la ANAF tranzacțiile sub 450.000 de lei, explică publicația Avocatnet.
În prezent, notarii au obligația să depună semestrial la ANAF o declarație informativă privind transferurile de proprietăți imobiliare cu următoarele elemente pentru fiecare tranzacție:
- părțile contractante;
- valoarea înscrisă în documentul de transfer;
- impozitul pe venitul din transferul proprietăților imobiliare din patrimoniul personal;
- taxele notariale aferente transferului.
Conform OG 16/2022, la transferul dreptului de proprietate asupra construcțiilor de orice fel și a terenurilor aferente acestora, precum și asupra terenurilor de orice fel fără construcții, contribuabilii datorează un impozit calculat la valoarea tranzacției prin aplicarea următoarelor cote:
- 3% pentru construcțiile de orice fel și terenurile aferente acestora, precum și asupra terenurilor de orice fel fără construcții, deținute o perioadă de până la trei ani;
- 1% pentru imobilele deținute o perioadă mai mare de trei ani.
Citește și Divorțul la notar. Cât costă și ce acte sunt necesare
Se poate divorța rapid și la notar sau la oficiile de stare civilă, conform reglementările prevederilor Mici Reforme a Justiției. "Dacă soții sunt de acord cu divorțul și nu au copii minori, născuți din căsătorie sau adoptați, ofițerul de stare civilă ori notarul public de la locul căsătoriei sau al ultimei locuințe comune a soților poate constată desfacerea căsătoriei prin acordul soților, eliberându-le un certificat de divorț", se specifică în lege. Simplu și eficient, în doar 30 de zile. Și destul de ieftin.
Acte necesare divorțului la ofițerul de stare civilă
certificatele de naștere ale soților,
documentele de identitate,
certificatul de căsătorie (original și copie legalizată),
o declarație notarială privind ultima locuința comună.
În cazul în care cei doi decid să divorțeze la oficiul de stare civilă trebuie întâi depusă o cerere. Cererea de divorț se depune de cei doi soți împreună, atunci când se și achita onorariul integral. ... Citește mai departe AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Indicele bancar ROBOR a înregistrat o nouă creştere.
O analiză a BERD pe această...
BNR a transmis un comunicat în care sunt prezentate...
CEC Bank a sărbătorit în 24 noiembrie 160 de ani de la înființare, ani în...
Analistul economic Adrian...
În mod specific, compania este interesată de...
Una dintre cele mai mari și...
Confortul și funcționalitățile...
Este o decizie majoră, care reflectă ambițiile Huawei de a-și construi un...
Invitat la interviurile DCNews,...
Angela Merkel și-a scris memoriile. ”Libertate” se...
Vor dispărea aproximativ 5.000 de locuri de muncă, alte...
Astăzi vă aducem în prim-plan știrile care conturează...
Kazahstanul intenționează să...
Cererea scăzută și concurența...
Călin Georgescu, câștigătorul...
Banca Națională a României a calculat valoarea leului...
Bursa de Valori Bucureşti a închis în scădere pe toţi...
Activele nete ale celor 247 de...
Bursa de la București nu a...
Orizontul pentru producătorii...