Numărul românilor care au făcut, în 2023, cumpărături online a sărit de 10 milioane

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Foto: Pexels.com
Foto: Pexels.com
Un român din doi a efectuat o achiziţie online în 2023, ponderea acestui tip de comerţ în valoarea totală a comerţului din România fiind de 14%, conform datelor Statista, citate într-un raport întocmit de o platformă specializată în eCommerce.

La finele anului trecut, numărul românilor care au făcut achiziţii din mediul online a ajuns la 10.2 milioane, iar în acest context preţul rămâne cel mai important criteriu în alegerea unui comerciant online (45%), urmat de oferte speciale (36%), politica de livrare (34%) şi checkout facil (29%).

Conform estimărilor, în 2024, valoarea estimată a pieţei locale de eCommerce ar urma să ajungă la 7,3 miliarde de euro, în condiţiile în care Millennials şi Generaţia X sunt cei mai activi cumpărători online, în România. La polul opuse se află Generaţia Z şi Baby Boomers, care sunt mai reticenţi sau au o prezenţă mai scăzută în comerţul electronic.

Potrivit analizei realizate de MerchantPro, grupa de vârstă 35-44 de ani deţine cea mai mare pondere în utilizarea e-commerce, cu aproape un sfert din total. Următorul grup, cel de 25-34 de ani, prezintă o proporţie apropiată, de 23,82%, în timp ce grupa de 45-54 de ani nu este departe, contribuind cu 23,52%. În schimb, tinerii adulţi cu vârste între 18-24 de ani şi persoanele între 55-64 de ani sunt mai puţin activi în e-commerce, reprezentând cumulat sub 28%.

În ceea ce priveşte trendurile majore care vor influenţa piaţa în 2024, experţii în domeniu punctează concurenţa în permanentă creştere, în special de la concurenţi internaţionali puternici, în special branduri din Uniunea Europeană (UE) sau, recent, jucătorii din zona non-UE, precum Shein sau Temu, a căror ascensiune este accelerată la nivel global.

"În acest context, comercianţii trebuie să mizeze pe o abordare agilă, pe tehnologii noi precum automatizări, AI, soluţii de personalizare şi să îşi extindă operaţiunile atât pe orizontală, cât şi cu verticale noi. Concomitent, optimizarea operaţiunilor interne trebuie să rămână un focus pentru a susţine o dezvoltare strategică pe termen lung. Marii câştigători în retailul online anul acesta vor fi cei care vor avea curajul să investească în automatizări şi în inovaţii care să le crească performanţa şi să le optimizeze atât platforma, cât şi fluxurile interne. Dacă anul trecut comercianţii au analizat, acum e momentul să acţioneze. Este anul în care trebuie să automatizeze şi să integreze soluţii care să le susţină dinamica. Cei care nu se vor mişca suficient de agil anul acesta cred că vor pierde teren important şi avea în cel mai bun caz creşteri modeste", se precizează în analiza citată.

Raportul "eCommerce Insights 2024" al MerchantPro evidenţiază o creştere medie de doar 3% a vânzărilor pe magazinele locale, în 2023, comparativ cu anul precedent, iar articolele pentru copii reprezintă cel mai dinamic segment de piaţă, cu un salt de 20%. Din punct de vedere al numărului comenzilor plasate de către clienţi, creşterea rămâne moderată, respectiv de 5,5%.

"Pe fondul inflaţiei şi reducerii puterii de cumpărare, valoarea medie a comenzii înregistrate de magazinele din platforma MerchantPro s-a situat în 2023 în jurul valorii de 54 de euro, cu 2,5% mai mică faţă de 2022, când nivelul înregistrat a fost 55,5 de euro (...) Zilele cu reduceri şi oferte speciale din săptămâna Black Friday au înregistrat o creştere de 10%, însă dinamica din perioada reducerilor nu a putut susţine o creştere la nivel de trimestru", subliniază raportul de specialitate.

MerchantPro este un proiect al companiei ShopMania Net, care se adresează antreprenorilor din eCommerce din România şi Europa, prin funcţionalităţi competitive de comerţ electronic, servicii profesioniste de suport şi soluţii personalizate, adaptate necesităţilor specific de dezvoltare.

În prezent, platforma este folosită la nivel regional de peste 5.000 magazine online, din care aproape 2.000 de magazine active în România. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Un tren trece prin fața unor blocuri / Foto: Arhivă

Ordonanța trenuleț lasă trenurile ”ca-n gară”

Începând din acest weekend, călătorii care utilizează...

TikTok / Foto: EPA/ERIK S. LESSER / Agerpres
Un tractor ară câmpul / Foto: Freepik
Notar / Foto: Freepik
Bani / Foto: DCBusiness
Magazin Ikea din Polinia / Foto: Google Maps

Mine antitanc la Ikea! Gafă de proporții în Polonia

Un incident bizar în Polonia a dus la demiterea unui...

Bursa / sursa foto: Freepik.com / frimufilms
Ola Kalenius / Foto: Mercedes

Șeful Mercedes cere investiții reciproce între UE și China

Directorul Mercedes-Benz, Ola Källenius, sugerează o...

TikTok / sursa foto: Pexels.com / cottonbro studio

TikTok dispare din SUA. Google și Apple au șters aplicația

Serviciile TikTok au fost suspendate în Statele Unite,...

Microsoft ajunge pe locul trei în industria jocurilor video
Știrile dimineții / Foto: Freepik

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Astăzi aducem în prim-plan cele mai importante subiecte...

Adrian Câciu
Contabil
Flacără la aragaz / Foto: Freepik
Baterii pentru stocarea energiei / Foto: Freepik
TVA
Fabrică de imbuteliere Pepsi

Pepsi, dată în judecată în SUA de protecția consumatorului

Comisia Federală pentru Comerț (FTC), instituția care...

Exploatare de litiu
Fermieri stau pe o combină agricolă / Foto: Freepik
Vaporul eCSOV

A început marea electrificare a transportului naval

Industria navală face pași importanți către un viitor...

ByteDance, compania mamă a TikTok
Stațiune de schi
FMI
Agenție BRD
Foto: Pexels.com
foto: pexels.com

pixel