Război comercial SUA - China. Detalii despre negocierile urmărite de toată planeta
Statele Unite și China au...
Această decizie vine în contextul în care industria transportului aerian luptă pentru a acoperi costurile noilor norme UE privind reducerea emisiilor prin umflarea prețurilor biletelor.
Companiile aeriene au avertizat de ani de zile că reglementările care le obligă să utilizeze un combustibil mai curat dar și mai scump pentru avioanele lor ar putea duce la creșterea acestor tarife.
Aceste prețuri au crescut deja în ultimii ani, în perioada de boom a călătoriilor post-COVID, stârnind temeri că noi creșteri ar putea începe să descurajeze călătorii să ia avionul.
Tarifele vor crește între 1 euro și 72 de euro, în funcție de tipul de bilet, pe toate zborurile care pleacă din țările Uniunii Europene, Marea Britanie, Norvegia și Elveția, a declarat Lufthansa. Unele dintre majorări intră în vigoare începând cu 26 iunie pentru plecările începând cu 1 ianuarie 2025.
Compania a declarat că taxa va "acoperi o parte din costurile suplimentare în continuă creștere datorate cerințelor de reglementare de mediu", cum ar fi combustibilul sustenabil (SAF) fabricat din materiale pe bază de plante, considerat esențial pentru a face zborurile mai puțin poluante.
Creșterea prețurilor va acoperi o parte din aceste costuri pentru 2025 și se va aplica tuturor companiilor aeriene din grupul Lufthansa, cu excepția biletelor Eurowings vândute direct de companie, a declarat un purtător de cuvânt.
Pe zborurile pe distanțe scurte și medii, tarifele vor crește cu până la cinci euro la clasa economică și șapte euro pentru clasa business.
Pe zborurile pe distanțe lungi, costurile vor crește între 18 și 36 de euro pentru tarifele business și până la 72 de euro pentru tarifele de la clasa întâi începând din 2025, a confirmat Lufthansa pentru Reuters.
Acțiunile Lufthansa au atins un minim după publicarea acestei știri iar înainte de asta.
Aviația este considerată responsabilă pentru aproximativ 2% din emisiile de gaze cu efect de seră la nivel mondial, dar este considerată unul dintre cele mai greu de decarbonizat sectoare, deoarece combustibilul pentru zboruri nu poate fi înlocuit ușor cu alte tipuri de energie.
Autoritățile europene de reglementare au introdus reguli care cer furnizorilor de combustibil să se asigure că 2% din combustibilul folosit pe aeroporturile din UE este SAF până în 2025, cu ținta de 6% în 2030 și 70% în 2050, mulți susținând că aceste măsuri vor crește costurile pentru acest sector.
Air France KLM a impus o taxă pentru combustibilii SAF în ianuarie 2022, adăugând până la 12 euro la tarifele business și până la patru euro la tarifele economice la momentul respectiv. Acum ia în considerare taxe mai mari, similare cu cele ale Lufthansa, a declarat o persoană din interior.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Statele Unite și China au...
Germania, prima economie a Europei, rămâne un pilon de...
Românii care vor să câştige...
O tranzacție colosală, care...
Indicii principali au închis...
În era ascensiunii inteligenței...
Unitatea 2 CNE Cernavodă va...
Procesul antitrust împotriva...
Ministrul Finanțelor lansează o serie de avertismente.
Un pas major în automatizarea...
Ferrari nu cunoaște criza: profituri record într-un...
Aprecierea afișată de euro, de...
Bitcoin a crescut semnificativ vineri, depășind în goană...
BNR a comunicat cursul valutar...
Ministrul interimar al...
O deschidere condiționată pentru finanțare comună.
Gazele rusești, din nou pe masa...
Critici directe din partea...
Indicele bancar ROBOR a crescut...
O clauză frecvent întâlnită în unele contracte...
Compania va suporta toate costurile de restructurare.
Europa susține planul lui Trump...