O noua LINIE de metrou. Gara de Nord - Gara Progresu: Cost - 8,5 miliarde de lei

Autor: Antonia Popescu
Data publicării:
Stație de metrou
Stație de metrou
Studiul de fezabilitate pentru construcţia liniei 4 de metrou Lac Străuleşti - Gara Progresul, tronsonul Gara de Nord - Gara Progresul, va fi discutat, joi, într-o şedinţă a Consiliului interministerial de avizare lucrări publice de interes naţional şi locuinţe, la Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei (MLPDA).

Potrivit unui comunicat al MLPDA, obiectivul va avea un traseu de 11,94 km, cu 13 staţii + 1 existentă (Gara de Nord) şi un depou (Progresul); tot în cadrul proiectului, vor fi achiziţionate 15 trenuri, astfel încât capacitatea de transport să poată deservi 50.000 călători pe oră şi sens.

Noile modele Dacia! Constructorul auto a anunțat PREȚURILE de pornire

Legătura cu Magistrala 4 de metrou existentă se va realiza în staţia Gara de Nord 2, prin continuarea axelor căilor Liniei 1 şi Liniei 2, iar geometria în plan a traseului este:

- după staţia Gara de Nord 2, traseul se înscrie în ampriza străzii Gării de Nord, apoi pe Berzei şi Vasile Pârvan (legătură cu Magistrala 5 de metrou propusă);

- în continuare, traseul subtraversează râul Dâmboviţa, Magistralele 1 şi 3 de metrou, străzile Bogdan Petriceicu Haşdeu şi Izvor, respectiv Calea 13 Septembrie;

- traseul intră pe bulevardul Tudor Vladimirescu, apoi până în zona Pieţei Chirigiu (legătură cu Magistrala 7 de metrou propusă);

- ulterior, vine strada Odoarei şi şoseaua Viilor, până la intersecţia cu Calea Şerban Vodă, respectiv şoseaua Olteniţei (se poate face legătura cu Magistrala 2);

- mai departe, pe şoseaua Giurgiului, intersectează străzile Toporaşi şi Ghimpaţi (legătură cu Magistrala Inelară de metrou propusă), continuă cu şoseaua Giurgiului, până la Gara CFR Progresul, unde va fi amplasată ultima staţie.

Conform comunicatului, valoarea totală estimată a proiectului este de 8.549.423.837,84 lei, iar durata de execuţie este de 60 de luni.

Obiectivul va fi finanţat din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, precum şi din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

MLPDA precizează că tot în şedinţa de joi vor fi prezentate şi studiile de fezabilitate pentru amenajarea râului Gilort, în zona localităţii Novaci (judeţul Gorj), precum şi a râului Crişul Repede (judeţul Bihor). 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Tanczos Barna / FOTO: gov.ro
SUA versus UE
Freepik.com
Warren Buffett
Freepik.com
Ghișeu

Curs BNR. Ce face leul în mijlocul instabilității economice

Leul stagnează față de euro, dar pierde teren în fața...

Sebastian Burduja
Calcule și verificări / FOTO: Freepik
De ce este bine să plăteşti cu cardul şi nu cash. Explicaţia de la ANAF
Topitorie / Foto: Freepik
Magazin Zara din Moscova / Foto: Google Maps
Freepik.com
Pașaport / Foto: Freepik

Cum vrea UE să-i momească pe cercetătorii americani

Europa vrea să atragă cercetători americani nemulțumiți...

Paladiu
Shein / Foto: Dick Thomas Johnson / Flickr
Industrie / Sursa: Freepik.com
Poluare / Foto: Freepik
Foto: Freepik.com
Declaratia unica. Foto: Freepik.com
Freepik.com
Tractoare / Foto: Freepik
Vladimir Putin
Bursa. Foto: pexels.com
Fermieri / Foto: Freepik
Donald Trump în timpul vizitei din Arabia Saudită din anul 2017
Femeie în fața unui calculator / Foto: Freepik
Freepik.com
Bună dimineața! / FOTO: Freepik

pixel