Tranzacții de 99,72 milioane euro: BVB închide săptămâna pe roșu
Performanța negativă a fost...
Credex IFN a făcut un top al categoriilor de produse achiziţionate prin credit de bunuri de consum, pe parcursul anului 2021, la nivel naţional, din reţeaua magazinelor Altex, Media Galaxy şi Mobexpert.
"Anul trecut, cea mai cumpărată categorie de produse, prin credit, a fost reprezentată de cea a telefoanelor mobile, cu peste 56 milioane de lei finanţare. Apoi, televizoarele şi laptopurile au fost în topul listei de cumpărături, în rate, pentru români. Acestea au fost urmate de alte categorii precum maşini de spălat rufe şi vase, aparate frigorifice şi electrocasnice mari de gătit (cuptoare, plite etc). Categoria mobilier ocupă şi ea un loc important în clasament, situându-se pe locul al 7-lea, înaintea expresoarelor de cafea, aparate de aer condiţionat sau centrale termice.", arată analiza citată de Agerpres.
Astfel, valoarea totală a creditelor pentru bunuri de consum în 2021 a fost de peste 161 milioane de lei, în creştere cu 64% faţă de 2020. La mijlocul anului 2021, Credex IFN a devenit principalul finanţator de credite pentru clienţii retailerilor menţionaţi anterior.
"Acest clasament reflectă preferinţele românilor în ceea ce priveşte cumpărăturile de produse electro-IT şi mobilier. Rezultatele topului ne arată că românii sunt interesaţi de tehnologie şi că investesc în cele mai noi modele de telefoane, TV-uri Smart sau mobilier nou pentru confortul locuinţei. Achiziţia de produse prin credit rămâne o opţiune pentru mulţi dintre clienţii din retail.", a declarat Traian Baicu, Director General Credex IFN.
Inflație galopantă. Oficial BNR: În această situaţie soluţiile sunt de două tipuri
Din totalul cumpărăturilor, prin credit, 91% au fost realizate în magazinele fizice din ţară, iar 9% online, prin Aplicaţia Mobilă sau site-ul Credex. Luna noiembrie 2021, marcată de Black Friday, a fost luna cu cele mai mari achiziţii în mediul online, de 26%.
"Perioada medie de creditare este de 22 luni iar valoarea creditului mediu de 3.100 lei. În ceea ce priveşte profilul clienţilor, atât bărbaţii cât şi femeile au fost interesaţi de produsele electro-IT, respectiv 52% bărbaţi şi 48% femei. Vârsta medie a clientului care a accesat un credit pentru bunuri de consum este de 39 ani.", mai arată analiza.
Conform sursei citate, cel mai scump produs achiziţionat prin credit a fost un TV Samsung în valoare de 14.500 lei iar cel mai ieftin un telefon de 350 lei. Instituţiile financar nebancare (IFN-urile) sunt o alternativă la serviciile bancare tradiţionale pentru că oferă un proces de finanţare simplificat, digitalizat şi rapid.
Topul a fost realizat luând în considerare valoarea produselor achiziţionate în 2021, pentru toate contracte încheiate la nivel naţional, în toate magazinele Altex, Media Galaxy şi Mobexpert.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Greenpeace România a câștigat...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...