Obiectul pentru care românii acceptă să se îndatoreze
Autor: Georgel Simionică
Data publicării:
Românii acceptă să se îndatoreze pentru a avea aceste obiecte
Românii acceptă să se îndatoreze pentru a avea aceste obiecte
Printre cele mai frecvente credite angajate de români în anul 2021 se numără cele pentru achiziționarea de telefoane mobile suma totală creditelor ajungând la 56 de milioane de lei.

Credex IFN a făcut un top al categoriilor de produse achiziţionate prin credit de bunuri de consum, pe parcursul anului 2021, la nivel naţional, din reţeaua magazinelor Altex, Media Galaxy şi Mobexpert.

"Anul trecut, cea mai cumpărată categorie de produse, prin credit, a fost reprezentată de cea a telefoanelor mobile, cu peste 56 milioane de lei finanţare. Apoi, televizoarele şi laptopurile au fost în topul listei de cumpărături, în rate, pentru români. Acestea au fost urmate de alte categorii precum maşini de spălat rufe şi vase, aparate frigorifice şi electrocasnice mari de gătit (cuptoare, plite etc). Categoria mobilier ocupă şi ea un loc important în clasament, situându-se pe locul al 7-lea, înaintea expresoarelor de cafea, aparate de aer condiţionat sau centrale termice.", arată analiza citată de Agerpres.

Astfel, valoarea totală a creditelor pentru bunuri de consum în 2021 a fost de peste 161 milioane de lei, în creştere cu 64% faţă de 2020. La mijlocul anului 2021, Credex IFN a devenit principalul finanţator de credite pentru clienţii retailerilor menţionaţi anterior.

"Acest clasament reflectă preferinţele românilor în ceea ce priveşte cumpărăturile de produse electro-IT şi mobilier. Rezultatele topului ne arată că românii sunt interesaţi de tehnologie şi că investesc în cele mai noi modele de telefoane, TV-uri Smart sau mobilier nou pentru confortul locuinţei. Achiziţia de produse prin credit rămâne o opţiune pentru mulţi dintre clienţii din retail.", a declarat Traian Baicu, Director General Credex IFN.

Inflație galopantă. Oficial BNR: În această situaţie soluţiile sunt de două tipuri

Din totalul cumpărăturilor, prin credit, 91% au fost realizate în magazinele fizice din ţară, iar 9% online, prin Aplicaţia Mobilă sau site-ul Credex. Luna noiembrie 2021, marcată de Black Friday, a fost luna cu cele mai mari achiziţii în mediul online, de 26%.

"Perioada medie de creditare este de 22 luni iar valoarea creditului mediu de 3.100 lei. În ceea ce priveşte profilul clienţilor, atât bărbaţii cât şi femeile au fost interesaţi de produsele electro-IT, respectiv 52% bărbaţi şi 48% femei. Vârsta medie a clientului care a accesat un credit pentru bunuri de consum este de 39 ani.", mai arată analiza.

Conform sursei citate, cel mai scump produs achiziţionat prin credit a fost un TV Samsung în valoare de 14.500 lei iar cel mai ieftin un telefon de 350 lei. Instituţiile financar nebancare (IFN-urile) sunt o alternativă la serviciile bancare tradiţionale pentru că oferă un proces de finanţare simplificat, digitalizat şi rapid.

Topul a fost realizat luând în considerare valoarea produselor achiziţionate în 2021, pentru toate contracte încheiate la nivel naţional, în toate magazinele Altex, Media Galaxy şi Mobexpert. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Schimbare la vârful Tuborg România

Tuborg România anunță o schimbare în managementul organizației, prin...

Italia stimulează angajările prin bonusuri pentru companii

Guvernul italian a aprobat marți un pachet de legi axat...

Brașovul impune o nouă taxă de drum din cauza TIR-urilor

CJ Brașov a trecut la contramăsuri pentru a proteja...

Pogramul IMM Plus: Credite de la Exim Banca Românească

Exim Banca Românească continuă să susțină antreprenorii...

Taxarea marilor averi, amânată până la toamnă

Aplicarea taxei pe marile averi a fost amânată până la...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel