Omniasig și Asirom, contribuții la creșterea Vienna Insurance Group în România

Autor: Georgel Simionică
Data publicării:
Vienna Insurance Group
Vienna Insurance Group
Vienna Insurance Group, profit în creștere cu peste 10% în prima jumătate a lui 2025.

Grupul austriac Vienna Insurance Group (VIG), unul dintre cei mai mari jucători din piața europeană a asigurărilor, a raportat în primul semestru din 2025 un profit înainte de taxe de peste 531 milioane de euro, în creștere cu 10,5% față de perioada similară din 2024. Rezultatele confirmă trendul solid de dezvoltare, în ciuda contextului economic volatil.

Creștere solidă pe fondul extinderii regionale

Potrivit datelor publicate la Viena, veniturile din prime brute subscrise au urcat cu peste 8%, semn al interesului tot mai mare pentru polițele de viață, sănătate și property & casualty. Grupul este activ în Europa Centrală și de Est, regiune în care creșterea economică și gradul încă redus de penetrare al asigurărilor susțin expansiunea.

În România, VIG operează prin Omniasig și Asirom, companii care au trecut prin procese de consolidare și digitalizare accelerată după criza de pe piața RCA. Surse din piață arată că segmentul local a avut o contribuție pozitivă, în special prin polițele corporate și retail.

Provocări: volatilitate economică și presiuni pe despăgubiri

Deși rezultatele financiare sunt peste așteptări, VIG atrage atenția că mediul de afaceri rămâne dificil. Inflația ridicată din regiune a adus presiuni asupra costurilor și a valorii despăgubirilor, în special pe segmentele auto și sănătate. Totodată, catastrofele naturale din prima jumătate a anului au generat plăți semnificative, mai ales în Cehia și Polonia.

Planuri de investiții și digitalizare

Conducerea grupului austriac a anunțat că va continua să investească în digitalizare și produse noi, cu accent pe asigurările de sănătate și soluțiile integrate pentru clienți persoane fizice și companii. Strategia este să îmbine canalele tradiționale cu platforme online, pentru a atrage mai ales publicul tânăr.

Pentru 2025, obiectivul VIG rămâne o creștere sustenabilă, cu menținerea unei rate combinate sub 95% – indicator-cheie de eficiență în piața de asigurări.

Concluzie

Rezultatele Vienna Insurance Group pe primele șase luni din 2025 confirmă reziliența modelului de business și poziția dominantă pe piețele din Europa Centrală și de Est. În România, unde piața asigurărilor a trecut prin ani de criză, performanța grupului are o semnificație aparte, arătând că stabilitatea poate fi recâștigată prin diversificare și strategie pe termen lung.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Transelectrica / FOTO: Facebook
Ilie Bolojan / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Oameni pe stradă / Foto: Freepik
Dealerii valutari nu afișează prețul real al monedelor pe panourile lor din cauza fluctuațiilor mari ale cursului dolarului / Foto / Reuters / Fatemeh Bahrami / Anadolu
Vienna Insurance Group
Fabrică de lapte / Foto: Freepik
CCR a decis / Foto: Freepik
ANAF / Foto: DCBusiness
Contor electric

Se dau bani pentru energie! Tot ce trebuie să știți

Românii aflați în situație de sărăcie energetică pot...

Jean Ivan, noul director interimar al Romsilva

Romsilva are un nou director intermediar

Jean Vişan, noul director general interimar al Romsilva....

Casa de schimb / Foto: Arhivă
Neodimium pur
Datorii la stat / Foto: Freepik
Analistul economic Adrian Negrescu / FOTO: Facebook
Fabrica de reciclare / Foto: Freepik
BVB
Om de afaceri vorbeste la telefon / Foto: Freepik
Eoliene / Foto: Freepik
Microbuz / Foto: oglindadeazi.ro
foto: pexels.com
SpaceX
Cristian Popa, BNR
Ilie Boloja și Sorin Grindeanu / Foto: George Călin / Mălina Norocea / Inquam Photos
Bani / Foto: DCBusiness
Butoaie cu petrol / Foto: Freepik
Uzina Dacia Mioveni

pixel