Rubla şi-a pierdut aproape jumătate din valoare în perioada 2014-2015, pe fondul sancţiunilor occidentale impuse Rusiei şi al scăderii preţului la petrol, o sursă majoră de exporturi.
Opel a reintrat pe piaţa rusă prin inaugurarea unei facilităţi de producţie în oraşul Kaluga, din vestul Rusiei, a informat luni grupul auto german. Opel vrea să vândă în Rusia modelele Zafira Life şi Grandland X. De asemenea, la fabrica din Kaluga, va fi produs în următoarele luni vehiculul comercial Vivaro.
În următorii ani, Opel îşi va majora gradual operaţiunile în Rusia, a afirmat directorul general Michael Lohscheller. Acesta a adăugat: "Va fi cel puţin o lansare majoră a Opel în fiecare an".
În 2015, când era deţinut de grupul american General Motors, Opel s-a retras din Rusia, pe fondul crizei de pe piaţa auto provocată de deprecierea semnificativă a rublei şi a închis fabrica din Sankt Petersburg. În 2017, grupul francez PSA a achiziţionat brandurile Opel şi Vauxhall de la GM.
Recent, grupul PSA a anunţat că-şi va reduce dependenţa de Europa prin lansarea Peugeot în America de Nord, Citroen în India şi Opel în Rusia.
Pentru realizarea acestui obiectiv va fi construită o nouă fabrică în Namibia, pentru comercializarea maşinilor în Africa de Sud, şi vor fi extinse reţelele de dealeri şi de servicii din Liban, Tunisia, Maroc, Ucraina şi Chile.
"Alături de lansarea brandului Opel în Ucraina anul trecut, intenţionăm să triplăm în regiune vânzările brandurilor din grupul PSA până în 2021", a afirmat Yannick Bézard, director de operaţiuni al PSA pentru Eurasia.
Conform estimărilor Association of European Businesses (AEB), în 2019, vânzările de maşini noi în Rusia ar urma să urce cu 3,6%, la 1,87 milioane de unităţi, după un avans de 13% în 2018, la 1,80 milioane de vehicule.
În martie 2017, producătorul auto francez a acceptat să achiziţioneze Opel cu 2,2 miliarde de euro (2,4 miliarde de dolari), de la General Motors. Conform strategiei prezentate recent, Opel intenţionează să redevină profitabil până în 2020 şi să ofere versiuni electrice ale tuturor vehiculelor sale de pasageri până în 2024. Până atunci, compania vrea să ajungă la o marjă de profit de 2%, urmând să crească la 6% până în 2020.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Analistul economic Cristian...
Miniștrii europeni de externe,...
Contribuabilii trebuie să...
Banca Națională a publicat...
Cererea pentru extrem de...
Pierderile sunt de ambele părți...
România a pierdut titlul de țară cu cea mai mare...
Comisia de muncă din Senat...
Analistul economic Cristian...
Camera Deputaților urmează să...
Berkshire Hathaway, compania legendarului investitor...
Janusz Bugajski, Senior Fellow...
Uniunea Europeană lansează un...
Parlamentul României analizează...
O analiză a Deutsche Bank.
Senatul dezbate un proiect de...
Rețeaua de comunicații Starlink, deținută de miliardarul...
OPEP și aliații săi se confruntă cu o dilemă delicată:...
Producătorul american de medicamente deschide un centru...
Într-o mișcare strategică complexă, Starlink a devenit...
Guvernul României urmează să...
Fabricanții europeni trimit în...
Anunțul vine după ce fondatorul...
Despre examenul scris pe care ar urma să-l susțină...
Arieratele bugetului general...
Conform sondajelor la ieșirea de la urne, CDU/CSU au...