Pandemia aduce profituri peste așteptări retailerilor

Autor: Matei Ion
Data actualizării:
Data publicării:
Veste EXTRAORDINARĂ pentru românii care au CREDITE
Veste EXTRAORDINARĂ pentru românii care au CREDITE
Toţi jucătorii din retail, care au şi vânzări online, se aşteaptă ca acest segment să genereze un procent mai mare din cifra de afaceri în 2020, comparativ cu anul anterior, un sfert dintre aceştia estimând creşteri chiar şi de peste 50%, conform unui sondaj realizat de Divizia Retail a Colliers International, în rândul a peste 40 de chiriaşi şi proprietari din sectorul de retail din România.

Datele centralizate în cercetarea de specialitate relevă faptul că, pentru majoritatea respondenţilor (85%), traficul din magazine a fost mai mic în al treilea trimestru, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2019, unii raportând scăderi şi de 40% a numărului de clienţi care au intrat în magazine în ultimele luni, cifre mai mult sau mai puţin în linie cu alte valori cum ar fi Indicatorii Google de mobilitate, care arată că traficul din toate zonele de retail şi de divertisment a fost, în medie, cu cel puţin 20% sub indicele de referinţă stabilit în septembrie.

Cu toate acestea, 15% dintre respondenţi, cu activitate în principal în domenii precum alimentaţie, discount sau decoraţiuni interioare, au observat o creştere sau menţinerea la nivel constant a traficului de la an la an.

În ceea ce priveşte vânzările, peste un sfert (27%) dintre cei chestionaţi au declarat că vânzările din perioada iulie - septembrie au crescut sau au rămas la un nivel similar celor din aceeaşi perioadă a anului trecut, însă oamenii care intră în centrele comerciale cheltuiesc, în prezent, mai mult într-o sesiune de cumpărături decât în trecut.

Potrivit sondajului, pe fondul stării de urgenţă, când magazinele au fost închise, 42% dintre retaileri se aşteaptă ca afacerile din 2020 să fie mai mici decât în 2019 cu 30% până la 50%.

Pe de altă parte, există categorii de retaileri (precum cei din zona de retail alimentar - hipermarketuri/supermarketuri, bricolaj, decoraţiuni pentru casă sau articole sportive) care au fost mai puţin afectaţi şi se aşteaptă ca volumul total al vânzărilor să crească în acest an.

Scandal uriaș de corupție la Amazon, cu un scenariu ca de film polițist

În plus, un retailer din doi doreşte să îşi sporească prezenţa online, doar 10% dintre respondenţi doresc să-şi reducă prezenţa în mediul offline, în timp ce majoritatea se concentrează pe vânzări omnichannel şi pe o combinaţie între serviciile din magazin şi cele online. De asemenea, majoritatea retailerilor cu planuri de expansiune intenţionează să-şi extindă prezenţa în parcurile de retail şi în centrele comerciale dominante.

Ponderea retailerilor care raportează o cifră de afaceri totală mai mică de 5% din comerţul electronic este aproape la jumătate, pe baza estimărilor companiilor, doar 36% dintre respondenţi aşteptând un impact oarecum limitat asupra veniturilor lor din vânzările online în 2020. Totodată, numărul companiilor care speră ca online-ul să genereze cel puţin 20% din veniturile lor a crescut la 30% dintre respondenţi, de la 21% în sondajul similar desfăşurat de Colliers la începutul acestui an.

În ceea ce priveşte chiriile, majoritatea chiriaşilor din spaţiile de retail se aşteaptă la o scădere, anul viitor. De partea proprietarilor de spaţii de retail, aproape 90% aşteaptă ca veniturile să rămână constante sau chiar să crească.

La nivel general, jucătorii din segmentul de retail par a fi puţin mai pesimişti decât cei din alte domenii ale pieţei imobiliare, cum ar fi birourile sau industrial, dar acest lucru se explică prin impactul pe care pandemia l-a avut asupra acestui sector, susţin consultanţii. Astfel, doi din trei respondenţi se aşteaptă să revină la un nivel satisfăcător al afacerilor până la sfârşitul anului 2021.

Colliers International Group Inc. (NASDAQ: CIGI) (TSX: CIGI) este unul dintre liderii globali în domeniul consultanţei imobiliare şi al managementului investiţiilor, cu operaţiuni în 68 de ţări şi peste 15.000 de specialişti întreprinzători.

În 2019, veniturile corporate ale companiei au fost de peste 3 miliarde de dolari (3,5 miliarde de dolari, inclusiv afiliaţii), cu active gestionate de 33 miliarde de dolari. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Bursa de Valori București
Ministrul Marcel Boloș / FOTO: Facebook
Stație de transformare / Foto: Freepik
ArcelorMittal

ArcelorMittal amână investițiile verzi planificate în UE

Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...

Cu ochii pe mesaje / FOTO: Freepik
foto: pexels.com
Concedieri / sursa foto: Freepik.com / Drazen Zigic
Aragaz / FOTO: Unsplash

Ungaria caută noi surse de aprovizionare cu gaz natural

O strategie menită să asigure un echilibru între...

Om de afaceri / FOTO: Freepik

Companiile chineze se agață de dolarul american

Companiile chineze își păstrează dolarii,...

Date ROBOR

A crescut ROBOR. Veste proastă pentru cei care au credite

Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...

Un tractor ară câmpul / Foto: Freepik

AFM. Încep înscrierile în programul Rabla pentru Tractoare

Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...

Palatul CEC
Germania. Foto: Ingo Joseph - Pexels
Ruble
Ministrul Adrian Câciu / FOTO: Gov.ro
SUA-China / FOTO: Freepik
Banca Naţională a României
Wall Street
Bună dimineața!
Tehnologie avansată / FOTO: Freepik

Suedezii propun asistentul virtual cu ”mii de fețe”

La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...

Centrala Iernut a Romgaz / Foto: Romgaz
Marcel Ciolacu

Guvernul prelungește plafonarea prețului la energie

Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...

Cu mâna întinsă / FOTO: Wikipedia

pixel