Pandemia s-a încheiat, dar munca de acasă a rămas. Cum s-a transformat piața și care sunt companiile care profită?
Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Munca de acasă / sursa foto: Pexels.com
Munca de acasă / sursa foto: Pexels.com
Deși a adus consecințe grave asupra sănătății publice, pandemia de Covid-19 a venit cu unele avataje pentru piața muncii. Multe companii au abordat munca de acasă ca pe o variantă pe termen lung iar în acest caz aplicațiile de videoconferință au avut cel mai mult de câștigat.

Zoom Video Communications a fost una dintre companiile care a înregistrat cele mai mari câștiguri din domeniu, arată analiștii din cadrul XTB, companie de tranzacționare și investiții pe bursele internaționale.

Principalul aspect care a dus la creșterea veniturilor acestei companii a fost incertitudinea față de evoluția pandemiei respectiv a prelungirii restricțiilor. Veniturile Zoom au crescut în 2020 și 2021 cu 88,4%, respectiv 325,8%. Dinamica puternică de creștere a încasărilor nu a rămas neobservată nici în prețul acțiunilor, care a ajuns la 589,66 dolari la vârful său din octombrie 2020, crescând YTD cu peste 720%.

În primul an de pandemie, restricțiile de circulație au constrâns companiile la nivel global să găsească alternative care să permită comunicarea la distanță. Astfel, mediul economic s-a adaptat la munca de acasă numită altfel ”telemuncă”.

Deși acum, când toate restricțiile au fost ridicate companiile ar fi putut renunța la această măsură, foarte multe au rămas la munca de la distanță și sunt semne că această formă de lucru va rămâne pe piață pentru totdeauna.

Pandemia a demonstrat că există sectoare (de exemplu, IT) în care munca la birou nu este o necesitate, iar activitatea remote poate fi implementată cu ușurință, fără a fi înregistrată o scădere a productivității iar companiile au început să recruteze personal inclusiv din alte zone ale țării sau chiar din toată lumea.

În momentul de față, multe oferte de angajare pun la dispoziția această variantă, cererea pentru munca de acasă fiind mare. Potrivit unui raport KPMG din 2023, principalul factor care a influențat dezvoltarea ofertelor de lucru la distanță a fost cererea din partea angajaților (73%). Al doilea factor cel mai important a fost capacitatea de a crește atractivitatea ofertelor firmelor (53%), precum și atragerea de noi talente (38%).

Potrivit previziunilor realizate de Fortunate Business Insights, piața globală de videoconferințe, în valoare de 28,61 miliarde de dolari în 2023, ar putea crește la 33,4 miliarde de dolari în 2024, iar valoarea estimată până în 2032 va fi de 60,17 miliarde de dolari, ceea ce reprezentă o rată medie anuală de creștere de 7,8%.

Odată cu terminarea pandemiei, Zoom a înregistrat, în 2023, o creștere anuală de doar 7,1%. Acțiunile companiei au pierdut aproape 90% din valoare.

Scăderea semnificativă a creșterii veniturilor este rezultatul schimbărilor din piață și al concurenței. În ciuda perspectivelor de dezvoltare a întregii piețe, bazarea exclusiv pe o platformă de servicii nu este suficientă pentru a concura cu giganți precum Microsoft sau Alphabet. Aceste companii, pe lângă aplicațiile de comunicare (Microsoft Teams sau Google Meets), oferă și soluții complete care sprijină mare parte din activitățile clienților.

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Cod galben de inundaţii, sâmbătă seara. Zonele vizate

A fost emis un cod galben de inundaţii.

Compania de audit a Trump Media, acuzată de fraudă

Firma de audit a Trump Media, compania care conduce...


pixel