Patronul Lufthansa, dezamăgit de Boeing

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Avion al companiei Lufthansa / FOTO: Unsplash
Avion al companiei Lufthansa / FOTO: Unsplash
Livrarea cu întârziere a avioanelor Boeing BA.N sunt „extrem de enervante” și costă Lufthansa o grămadă de bani, dar producătorul american trebui să-și rezolve problemele, spune directorul general al companiei aeriene. 

„Este extrem de enervant și ne costă mulți bani”, a spus Carsten Spohr în interviu acordat cotidianului elvețian Neue Zuercher Zeitung. „Rămân, totuși, încrezător că Boeing va putea ține problemele sub control”, a adăugat el.

Cu toate acestea, a adăugat șeful Lufthansa, industria are nevoie de doi furnizori puternici, referindu-se inclusiv la rivalul european al Boeing, Airbus. „Toți vor ca Boeing să fie în măsură să contruiască din nou avioane mari într-o marnieră mai fiabilă”, a adăugat el.

Întrebat dacă ar cumpăra avioane chinezești, domnul Spohr a minimizat perspectiva. „Având în vedere standardele de siguranță pe care le aplicăm în cadrul Grupului Lufthansa, nu cred că acest lucru este realist pentru următorii ani”, a spus el.

Între timp, autoritatea americană de reglementare a aviației civile (FAA), mult criticată după accidentele aviatice din 2019 și 2018 în care au fost implicate avioane Boeing, pare atrasă din nou în vâltoarea problemelor de calitate ale constructorului american.

De la începutul anului 2023, Boeing s-a confruntat cu probleme legate de controlul dubios al calității, afectând modele emblematice, precum 737 MAX și 787 Dreamliner. Aceste incidente au antrenat un val de demiteri la Boeing. Va pleca, spre sfârșitul anului, inclusiv șeful companiei, Dave Calhoun. Dar a fost reducă sși producția de 737 MAX.

„Cred că FAA face tot ce poate, că și-a îmbunătățit mult activitatea pe linie de monitorizare a Boeing după cele două accidente”, soldate cu 346 de morți, a apreciat Jeff Guzzetti, consultant în siguranța aviației. Din păcate însă, a continuat el, FAA nu a identificat adevăratele problemele ale Boeing”. De câteva decenii sistemul de supraveghere se bazează pe „automonitorizare”, a explicat el. 

Într-adevăr, din lipsă de fonduri și personal, FAA deleagă angajaților producătorilor sarcina de a controla conformitatea și calitatea aeronavelor. „Există un conflict de interese”, a declarat Hassan Shahidi, președintele Fundației pentru Siguranța Transporturilor Aeriene. Sistemul „trebuie să evolueze astfel încât FAA să aibă o responsabilitate mai directă de supraveghere”.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Ursula von der Leyen
SUA vs China
Muncitor

Germania 2025: Sectoarele cu potențial ridicat de investiții

Germania, prima economie a Europei, rămâne un pilon de...

Bani. Foto: Freepik.com
Beijing

Preţurile din China au scăzut pentru a treia lună consecutiv

Preţurile de consum în scădere pentru a treia lună...

Criptomonede / FOTO: Freepik
Bursa / sursa foto: Pexels.com / Anna Nekrashevich
Inteligența artificială / Foto: Freepik
Radar / Foto: Freepik
CNE Cernavoda
S&P Global
Google
Bună dimineața! / FOTO: Freepik
Tanczos Barna / Foto: gov.ro

Tanczos Barna cere formarea rapidă a unui guvern responsabil

Ministrul Finanțelor lansează o serie de avertismente.

Robotul Vulcan / FOTO: Captură ecran
Mașină / FOTO: Freepik

În timp ce industria auto frânează, Ferrari accelerează

Ferrari nu cunoaște criza: profituri record într-un...

Estimări și calcule / FOTO: Freepik
Bitcoin

Prețul Bitcoin se apropie de 104.000 de dolari

Bitcoin a crescut semnificativ vineri, depășind în goană...

Foto: Oana Pavelescu
Foto: Freepik.com
Șantierul Naval Damen Mangalia
Tancuri

Germania nu exclude un împrumut comun al UE pentru apărare

O deschidere condiționată pentru finanțare comună.

Conducte de gaze / Foto: Freepik
China / FOTO: Freepik
Foto: Freepik.com
Bani
Drepturile angajaților / FOTO: Freepik

Clauzele abuzive din contractele de muncă

O clauză frecvent întâlnită în unele contracte...

Concedieri

Multinațională, concediază 10.000 de angajați

Compania va suporta toate costurile de restructurare.

Guvern sediu

pixel