Patronul Lufthansa, dezamăgit de Boeing

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Avion al companiei Lufthansa / FOTO: Unsplash
Avion al companiei Lufthansa / FOTO: Unsplash
Livrarea cu întârziere a avioanelor Boeing BA.N sunt „extrem de enervante” și costă Lufthansa o grămadă de bani, dar producătorul american trebui să-și rezolve problemele, spune directorul general al companiei aeriene. 

„Este extrem de enervant și ne costă mulți bani”, a spus Carsten Spohr în interviu acordat cotidianului elvețian Neue Zuercher Zeitung. „Rămân, totuși, încrezător că Boeing va putea ține problemele sub control”, a adăugat el.

Cu toate acestea, a adăugat șeful Lufthansa, industria are nevoie de doi furnizori puternici, referindu-se inclusiv la rivalul european al Boeing, Airbus. „Toți vor ca Boeing să fie în măsură să contruiască din nou avioane mari într-o marnieră mai fiabilă”, a adăugat el.

Întrebat dacă ar cumpăra avioane chinezești, domnul Spohr a minimizat perspectiva. „Având în vedere standardele de siguranță pe care le aplicăm în cadrul Grupului Lufthansa, nu cred că acest lucru este realist pentru următorii ani”, a spus el.

Între timp, autoritatea americană de reglementare a aviației civile (FAA), mult criticată după accidentele aviatice din 2019 și 2018 în care au fost implicate avioane Boeing, pare atrasă din nou în vâltoarea problemelor de calitate ale constructorului american.

De la începutul anului 2023, Boeing s-a confruntat cu probleme legate de controlul dubios al calității, afectând modele emblematice, precum 737 MAX și 787 Dreamliner. Aceste incidente au antrenat un val de demiteri la Boeing. Va pleca, spre sfârșitul anului, inclusiv șeful companiei, Dave Calhoun. Dar a fost reducă sși producția de 737 MAX.

„Cred că FAA face tot ce poate, că și-a îmbunătățit mult activitatea pe linie de monitorizare a Boeing după cele două accidente”, soldate cu 346 de morți, a apreciat Jeff Guzzetti, consultant în siguranța aviației. Din păcate însă, a continuat el, FAA nu a identificat adevăratele problemele ale Boeing”. De câteva decenii sistemul de supraveghere se bazează pe „automonitorizare”, a explicat el. 

Într-adevăr, din lipsă de fonduri și personal, FAA deleagă angajaților producătorilor sarcina de a controla conformitatea și calitatea aeronavelor. „Există un conflict de interese”, a declarat Hassan Shahidi, președintele Fundației pentru Siguranța Transporturilor Aeriene. Sistemul „trebuie să evolueze astfel încât FAA să aibă o responsabilitate mai directă de supraveghere”.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Guvernul prorogă RO e-Factura pentru două domenii economice

Guvernul a adoptat, prin Ordonanță de Urgență, abrogarea...

Protest spontan al unor angajați ai ANAF din Cluj-Napoca
Dragoș Pîslaru
Gabriel Biriș
„Lo Storto” de la Zaha Hadid, afectat de temperaturi extreme în Italia
Energie / FOTO: Freepik
TVA mai mare, taxe în creștere, consum în picaj!
Președintele Nicușor Dan conduce ședința CSAT
Licitație ANAF pentru lucruri confiscate

OUG adoptată: fără restructurare ANAF pe județe

Guvernul a adoptat luni, 30 iunie 2025, o ordonanță de...

Semiconductori
Agricultură
Miniștrii cabinetului Bolojan / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Oameni pe stradă
freepik.com
Curs valutar. Foto: Mihai Ciobanu
ANAF
Freepik.com
Birou
Foto: Pexels.com
Panouri solare / Foto: Unsplash
Foto: Pexels.com
Bursă / FOTO: Freepik
Euro-dolar / FOTO: Freepik
Factura. Freepik.com

pixel