Penurie globală în transporturi. Cum ar putea fi afectate buzunarele românilor

Autor: Ciprian Dumitrache
Data actualizării:
Data publicării:
Cele mai mari companii de transport maritim din lume se plâng că nu au suficiente nave pentru a satisface cererea de transport de marfă. Cererea de noi nave este mult mai mare decât capacitatea șantierelor navale.

Potrivit Clarksons, cel mai mare broker de transport maritim de containere, din 2007 până astăzi, numărul șantierelor navale din lume a scăzut cu două treimi, până la 115 de șantiere.

Transportatorii, care încearcă să facă față creșterii cererii pe fondul redresării economice după COVID-19, au comandat în acest an nave capabile să transporte 3,2 milioane de containere. Acesta reprezintă un record în istoria statisticilor, dar nu este suficient pentru a satisface nevoile transportatorilor, spune Financial Times.

Volumul comenzilor noi reprezintă aproximativ 20% din tonajul tuturor navelor care sunt în exploatare, în timp ce în 2019 această cifră era de doar 10%. Totuși, cifrele sunt departe de valorile înregistrate în 2007, atunci când ponderea noilor comenzi pentru navele portuare ajunsese la 60%.

Lipsa unei capacități suplimentare de transport va duce, într-un final, la creșterea costurilor de transport, dar ar putea face ca lanțurile de aprovizionare să fie vulnerabile în fața unor perturbări cum au fost cele generate de oprirea activităților din porturile chineze, care au afectat comerțul mondial în acest an.

Citește și: Scădere ISTORICĂ a consumului de energie. Cel mai mic nivel din ultimii 76 de ani - RAPORT

 

 

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Sediul Ministerului Finanțelor / Foto: Silviu Matei / Agerpres
Nvidia / FOTO: Freepik
Lansarea dronei germane Rheinmetall KZO în timpul exercițiului Iron Wolf II în Lituania / Foto: NATO / Flickr
Alegeri în Germania / FOTO: Freepik
Donald Trump
Contabil
Vladimir Putin și Donald Trump / Foto: kremlin.ru
Euro și lei / Foto: Oana Pavelescu
Militar ucrainean / Foto: Serhii Nuzhnenko / Radio Europa Liberă
Foto: Pexels.com
Portul Constanța
Familie plateste cumparaturile la casă

România nu mai este pe primul loc la inflație

România a pierdut titlul de țară cu cea mai mare...

Reguli noi pentru transportatori
Petrol / sursa: Freepik.com
Warren Buffett / FOTO: https://www.facebook.com/profile.php?id=100063827483686&sk=photos_by

Warren Buffett, Oracolul din Omaha, dezvăluie unde a greșit

Berkshire Hathaway, compania legendarului investitor...

Janusz Bugajski, Senior Fellow la Jamestown Foundation din Washington DC
Știri false / Foto: Freepik
Tractorist / Foto: Freepik
Lucrător
Spațiu / FOTO: Wikipedia

Spațiul devine din ce în ce mai aglomerat pentru Elon Musk

Rețeaua de comunicații Starlink, deținută de miliardarul...

Câmp petrolier / FOTO: Freepik

OPEC+ riscă să piardă controlul asupra pieței petrolului

OPEP și aliații săi se confruntă cu o dilemă delicată:...

Amgen / FOTO: Site-ul oficial al companiei

Amgen investește 200 milioane $ în India, ”farmacia lumii”

Producătorul american de medicamente deschide un centru...

Starlink / Foto: Starlink / Flickr

Kievul spune că lucrează la o ”alternativă” la Starlink

Într-o mișcare strategică complexă, Starlink a devenit...

Euro / sursa foto: Freepik.com
Fabrică auto / FOTO: Freepik

pixel