Penurie globală în transporturi. Cum ar putea fi afectate buzunarele românilor

Autor: Ciprian Dumitrache
Data actualizării:
Data publicării:
Cele mai mari companii de transport maritim din lume se plâng că nu au suficiente nave pentru a satisface cererea de transport de marfă. Cererea de noi nave este mult mai mare decât capacitatea șantierelor navale.

Potrivit Clarksons, cel mai mare broker de transport maritim de containere, din 2007 până astăzi, numărul șantierelor navale din lume a scăzut cu două treimi, până la 115 de șantiere.

Transportatorii, care încearcă să facă față creșterii cererii pe fondul redresării economice după COVID-19, au comandat în acest an nave capabile să transporte 3,2 milioane de containere. Acesta reprezintă un record în istoria statisticilor, dar nu este suficient pentru a satisface nevoile transportatorilor, spune Financial Times.

Volumul comenzilor noi reprezintă aproximativ 20% din tonajul tuturor navelor care sunt în exploatare, în timp ce în 2019 această cifră era de doar 10%. Totuși, cifrele sunt departe de valorile înregistrate în 2007, atunci când ponderea noilor comenzi pentru navele portuare ajunsese la 60%.

Lipsa unei capacități suplimentare de transport va duce, într-un final, la creșterea costurilor de transport, dar ar putea face ca lanțurile de aprovizionare să fie vulnerabile în fața unor perturbări cum au fost cele generate de oprirea activităților din porturile chineze, care au afectat comerțul mondial în acest an.

Citește și: Scădere ISTORICĂ a consumului de energie. Cel mai mic nivel din ultimii 76 de ani - RAPORT

 

 

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Uniunea Europeana
freepik.com
Freepik.com
Donald Trump la summitul G7 din 2028
Freepik.com
Foto: Freepik
Foto: Pexels.com

Importurile europene țin pe linia de plutire gigantul Maersk

Maersk ridică prognoza de profit pe fondul rezilienței...

Freepik.com
Freepik.com
Vladimir Putin și Donald Trump / Foto: kremlin.ru
Plată online / Foto: Freepik
Freepik.com
Freepik.com
Flacără la aragaz / Foto: Freepik
Donald Trump

Tarifele impuse de Donald Trump încep să-și arate efectele

De la datele economice la rezultatele financiare ale...

Foto: Freepik.com
Foto: Freepik.com
Vladimir Putin / Foto: Kremlin
Freepik.com
Chatgpt. Freepik.com
Agenție BRD
Freepik.com

pixel