Penurie globală în transporturi. Cum ar putea fi afectate buzunarele românilor

Autor: Ciprian Dumitrache
Data actualizării:
Data publicării:
Cele mai mari companii de transport maritim din lume se plâng că nu au suficiente nave pentru a satisface cererea de transport de marfă. Cererea de noi nave este mult mai mare decât capacitatea șantierelor navale.

Potrivit Clarksons, cel mai mare broker de transport maritim de containere, din 2007 până astăzi, numărul șantierelor navale din lume a scăzut cu două treimi, până la 115 de șantiere.

Transportatorii, care încearcă să facă față creșterii cererii pe fondul redresării economice după COVID-19, au comandat în acest an nave capabile să transporte 3,2 milioane de containere. Acesta reprezintă un record în istoria statisticilor, dar nu este suficient pentru a satisface nevoile transportatorilor, spune Financial Times.

Volumul comenzilor noi reprezintă aproximativ 20% din tonajul tuturor navelor care sunt în exploatare, în timp ce în 2019 această cifră era de doar 10%. Totuși, cifrele sunt departe de valorile înregistrate în 2007, atunci când ponderea noilor comenzi pentru navele portuare ajunsese la 60%.

Lipsa unei capacități suplimentare de transport va duce, într-un final, la creșterea costurilor de transport, dar ar putea face ca lanțurile de aprovizionare să fie vulnerabile în fața unor perturbări cum au fost cele generate de oprirea activităților din porturile chineze, care au afectat comerțul mondial în acest an.

Citește și: Scădere ISTORICĂ a consumului de energie. Cel mai mic nivel din ultimii 76 de ani - RAPORT

 

 

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Conducte petroliere / Foto: Rawpixel
Registrul Auto Român
ANAF / Foto: DCBusiness
Warren Buffett / FOTO: Facebook
Călin Georgescu / Foto: LUCIAN TUDOSE / Agerpres
Casă țărănească din secolul XIX
Nvidia / Foto: Nvidia / Flickr
Bani. Foto: Mihai Ciobanu

Cursul BNR: Euro a crescut, dolarul și aurul au scăzut

Banca Națională a României a calculat valoarea leului...

Bursa de Valori București

BVB a închis ziua în scădere pe toţi indicii

Bursa de Valori Bucureşti a închis în scădere pe toţi...

Foto: Pexels.com
Grafic bursier
Bani
Baterii. Mașini electrice
Proteste fermieri polonezi / sursa foto: Wikimedia Commons
Tranzacție încheiată
Petroliști Aramco / Foto: Aramco

Prețul petrolului scade, piața este din nou agitată

În prima zi a săptămânii, investitorii au exprimat o...

Conducte de gaze / Foto: Freepik
Foto: Pexels.com

Germania devine o națiune de cumpărători online

Comerţul online ia amploare în Germania.

Buletin de vot / FOTO: Facebook AEP
Rubla rusească
CEC Bank / Ilustrație: Oana Pavelescu
BCE
Bună dimineața! Să aveți o zi de neuitat!
Investitori la bursă / FOTO: Freepik
Lacătul pe ușă
COP29 BAKU / FOTO: https://cop29.az/en/media-hub/media-gallery/35/album?slide=8

pixel