Penurie globală în transporturi. Cum ar putea fi afectate buzunarele românilor

Autor: Ciprian Dumitrache
Data actualizării:
Data publicării:
Cele mai mari companii de transport maritim din lume se plâng că nu au suficiente nave pentru a satisface cererea de transport de marfă. Cererea de noi nave este mult mai mare decât capacitatea șantierelor navale.

Potrivit Clarksons, cel mai mare broker de transport maritim de containere, din 2007 până astăzi, numărul șantierelor navale din lume a scăzut cu două treimi, până la 115 de șantiere.

Transportatorii, care încearcă să facă față creșterii cererii pe fondul redresării economice după COVID-19, au comandat în acest an nave capabile să transporte 3,2 milioane de containere. Acesta reprezintă un record în istoria statisticilor, dar nu este suficient pentru a satisface nevoile transportatorilor, spune Financial Times.

Volumul comenzilor noi reprezintă aproximativ 20% din tonajul tuturor navelor care sunt în exploatare, în timp ce în 2019 această cifră era de doar 10%. Totuși, cifrele sunt departe de valorile înregistrate în 2007, atunci când ponderea noilor comenzi pentru navele portuare ajunsese la 60%.

Lipsa unei capacități suplimentare de transport va duce, într-un final, la creșterea costurilor de transport, dar ar putea face ca lanțurile de aprovizionare să fie vulnerabile în fața unor perturbări cum au fost cele generate de oprirea activităților din porturile chineze, care au afectat comerțul mondial în acest an.

Citește și: Scădere ISTORICĂ a consumului de energie. Cel mai mic nivel din ultimii 76 de ani - RAPORT

 

 

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Petrobrazi / Foto: OMV Petrom
ANAF / Foto: Freepik
Curtea Constituțională a României / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Portul Constanța / Foto: Arhivă
Criptomonede / Sursa: Pexels
Viză pentru SUA / Foto: Freepik
Banca Naționala a României
Panouri fotovoltaice / Foto: Freepik
Cumpărături de Crăciun / Foto: Freepik

Bugetele de sărbători scad în România sub 500 de lei

Românii strâng cureaua de Crăciun: nouă din zece vor...

Zăcământul Kashagan
Adolescenți cu telefoane / Foto: Freepik
Criptomonede / FOTO: Freepik
Jared Kushner și Donald Trump
Harta Europei. Foto: Freepik.com
BVB
Platforma care forează în zăcământul Neptun Deep / Foto: Romgaz
Contor gaze / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Salariu / Foto: pexels.com
Curier. Foto: pexels.com
Șantier / Foto: Freepik
Foto: Pexels.com
Paris. Foto: Mihai Ciobanu
Casa de schimb valutar: Foto: Oana Pavelescu
Taxe și impozite mult mai mari pe proprietăți din anul 2026
Dumitru Chisăliță / Foto: Cristian Nistor / Agerpres
Traficul online al publicațiilor, afectat de Google
License: e131835bd28ca2c06930711faee9ceb69b

Rolul RMN-ului în monitorizarea afecțiunilor cronice

Afecțiunile pe termen lung schimbă multe lucruri în...

Centrala nucleara. Foto: Pexels.com

Polonia începe lucrările la prima sa centrală nucleară

Polonia va demara lucrările la prima sa centrală...


pixel