Proiectul Ro-HydroHub. Câciu: ”Este un model care trebuie perpetuat”
La Palatul Victoria, a fost...
Rusia transportă aproximativ o treime din exporturile sale de petrol pe mare, adică 1,5% din oferta globală, prin strâmtorile daneze. Orice încercare de a opri aceste livrări ar duce la creșterea prețurilor petrolului și ar declanșa o nouă confruntare cu Rusia având în vedere că un alt efect ar fi blocarea întregii activități de producție și rafinare a petrolului rusesc.
De la invazia pe scară largă a Rusiei în Ucraina în februarie 2022, Occidentul a încercat să paralizeze economia rusă, dar Rusia, al doilea mare exportator de petrol din lume, a continuat să își vândă petrolul pe piețele mondiale folosind flote de petroliere în afara Occidentului.
Guvernul danez nu a răspuns imediat la solicitările de comentarii.
"Dacă acest lucru devine parte a sancțiunilor UE, Danemarca ar avea interesul și obligația de a face acest lucru", a declarat Peter Viggo Rasmussen, cercetător la Colegiul Regal Danez de Apărare.
Alți trei experți în domeniul maritim au declarat că blocarea navelor comerciale în strâmtoarea daneză ar fi contrară regulilor fundamentale ale mării, inclusiv Convenției ONU privind dreptul mării, care reglementează traficul maritim.
Danemarca ar avea dreptul să oprească o navă doar dacă aceasta ar reprezenta o amenințare evidentă, au spus aceștia.
"Danemarca nu a mai făcut niciodată așa ceva. Blocarea traficului comercial în strâmtorile daneze s-ar apropia de o declarație de război", a declarat Hans Peter Michaelsen, un analist independent în domeniul apărării.
"Toată lumea ar trebui să fie avertizată în prealabil cu privire la necesitatea de a respecta toate regulile de navigație comercială internațională", a declarat Peskov pentru Reuters, întrebat de raportul realizat de Financial Times.
Întrebat dacă Rusia ar lua în considerare trimiterea de nave de război pentru a escorta petrolierele care transportă petrol rusesc dacă Danemarca ar încerca să blocheze ruta, Peskov a declarat că Rusia nu ia astfel de decizii serioase doar pe baza unor rapoarte neconfirmate din ziare.
Înainte de războiul din Ucraina, toate exporturile de petrol rusesc din Marea Baltică erau expediate către Europa. De atunci, cea mai mare parte a ajuns în India, China, Egipt și Turcia.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
La Palatul Victoria, a fost...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Decizia adoptată în ședința de...
Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...
Trenul nou a fost anulat joi...
În şedinţa de joi a...
Legile gravitației par să se...
Evenimentul va avea loc, cel mai probabil, în primele...
MF sprijină autoritățile locale...
Potrivit celui mai recent...
La data de 19 noiembrie 2024,...
Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...
O nouă inițiativă legislativă promite să revoluționeze...
Scădere uşoară a vânzărilor de autoturisme Dacia în...
Proiect de OUG pentru...