Piața auto franceză a căzut în depresie

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Industria auto / FOTO: Freepik
Industria auto / FOTO: Freepik
Înmatriculările de mașini noi au scăzut cu 11% luna trecută. Nu toate mărcile sunt însă în aceeași situație

După un început de an încurajator, piața auto franceză a intrat, de prin primăvară, într-un fel de ceață care, pe măsură ce lunile trece, devine tot mai densă. În septembrie, spre exemplu, înmatriculările de mașini noi au scăzut cu 11,07% față de aceeași perioadă a anului trecut, potrivit cifrelor Platformei Auto publicate în această dimineață și preluate de publicația economică Les Echos. 

Această a cincea lună consecutivă de scădere a anihilat creșterea vânzărilor înregistrată la începutul anului, iar declinul pe nouă luni se situează acum la -2%. „Piața a cunoscut o inversare reală a tendinței la mijlocul anului”, a comentat Eric Champarnaud, partener la C-Ways.

Clienții trag de timp

Potrivit acestui specialist, această încetinire se explică prin deteriorarea situației economice, precum și prin incertitudinile politice și fiscale, care determină gospodăriile mai degrabă să economisească, decât să investească în ceea ce rămâne cea mai mare achiziție a lor după locuință

Scăderea dobânzilor (care influențează cuantumul unei închirieri cu opțiune de cumpărare) și creșterea reducerilor oferite de dealeri sunt argumente suficiente pentru o amânare a achiziției. Clienții trag, astfel, de timp, în speranța că prețurile vor scădea și mai mult”, a continuat Eric Champarnaud: „Se uită la mașina dorită, dar se gândesc că ar putea să o cumpere mai ieftin în câteva săptămâni, când dealerii vor fi constrânși de conjunctură să mai taie din preț”, a spus el. 

Marcile franceze se numără printre principalele victime ale acestei scaderi a inregistrarilor. Neputincios, practic, grupul Stellantis asistă la deprecierea pozițiilor sale pe piață, cu o scădere de 17,5% în septembrie și -4,8% pe parcursul a nouă luni. Citroën (-8,8% de la începutul anului), Fiat (-8,6%) și DS (-25,4%) fac eforturi disperate să se mențină pe linia de plutire. 

Nici Dacia nu a mers

Nici grupul Renault nu are motive de bucurie, după ce septembrie a venit cu o scădere 14,3% și de 4,1% pe ansamblul primelor nouă luni ale anului. Producătorul suferă în special din cauza schimbării de strategie de la Dacia, ale cărei vânzări au crescut puternic în ultimii doi ani, dar care a fost nevoită anul acesta să retragă de pe piața modelul electric Spring înainte ca noua versiune să fie disponibilă. Vânzările mărcii au scăzut cu 31,5% în septembrie și cu 8,9% pe parcursul a nouă luni.

În schimb, Volkswagen (+4,3%), BMW (+11%), dar mai ales Toyota (+19,2%) au confirmat luna trecută puterea afișată de la începutul anului.

Vestea bună vine de la modelele 100% electrice, care au reprezentat 20% din înmatriculări, proporție nemaivăzută de la începutul anului, și semnificativ mai mare decât cele 14% și 15% din iulie și august. Unii producători, precum Renault, au pus, fără îndoială, piciorul pe acceleratorul livrărilor pentru a îndeplini obiectivele de reducere a emisiilor de CO2 impuse de Bruxelles. O recuperare care urmează să fie confirmată în următoarele luni.

Citește și Cum a fost stins un camion-remorcă de la Tesla

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Ilie Bolojan
Bani / Foto: DCBusiness

Acord în coaliție. Salariul minim crește de la 1 iulie 2026

Salariul minim va crește de la 1 iulie 2026. Coaliția...

Guvern. Foto: Mihai Ciobanu
Lingouri de cupru / Foto: DCBusiness

Bloomberg: Cuprul intră într-un deficit structural din 2026

Piața globală a cuprului se îndreaptă spre un deficit...

Donald Trump și Vladimir Putin
Ministerul Finanțelor
Ghișeu
Barajul Paltinu
Arcelor Mittal Tubular Products Iași
Inflație / Foto: Freepik

România continuă să fie ţara cu cea mai mare inflaţie din UE

România a fost şi în luna noiembrie ţara UE cu cea mai...

România se află pe locul doi la exportul de grâu moale
Bani
Document. Foto: Freepik.com
Discutii la Guvern
Oameni pe stradă / Foto: Oana Pavelescu
factura. Freepik.com
Documente ANAF. Freepik.com
Muncitor în construcții / FOTO: Freepik
Flacără la aragaz / Foto: Freepik
Industrie / Sursa: Freepik.com
Sala de ședință din clădirea Guvernului
Oameni pe stradă
Palatul Știrbei
Netflix / Foto: Freepik
Podul Giurgiu - Ruse
Ispectori ai ANAF și Vamei
Foto: Facebook MADR
Nave petroliere / Foto: Freepik
Oameni de afaceri / Foto: Freepik

pixel