Piața auto franceză a căzut în depresie

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Industria auto / FOTO: Freepik
Industria auto / FOTO: Freepik
Înmatriculările de mașini noi au scăzut cu 11% luna trecută. Nu toate mărcile sunt însă în aceeași situație

După un început de an încurajator, piața auto franceză a intrat, de prin primăvară, într-un fel de ceață care, pe măsură ce lunile trece, devine tot mai densă. În septembrie, spre exemplu, înmatriculările de mașini noi au scăzut cu 11,07% față de aceeași perioadă a anului trecut, potrivit cifrelor Platformei Auto publicate în această dimineață și preluate de publicația economică Les Echos. 

Această a cincea lună consecutivă de scădere a anihilat creșterea vânzărilor înregistrată la începutul anului, iar declinul pe nouă luni se situează acum la -2%. „Piața a cunoscut o inversare reală a tendinței la mijlocul anului”, a comentat Eric Champarnaud, partener la C-Ways.

Clienții trag de timp

Potrivit acestui specialist, această încetinire se explică prin deteriorarea situației economice, precum și prin incertitudinile politice și fiscale, care determină gospodăriile mai degrabă să economisească, decât să investească în ceea ce rămâne cea mai mare achiziție a lor după locuință

Scăderea dobânzilor (care influențează cuantumul unei închirieri cu opțiune de cumpărare) și creșterea reducerilor oferite de dealeri sunt argumente suficiente pentru o amânare a achiziției. Clienții trag, astfel, de timp, în speranța că prețurile vor scădea și mai mult”, a continuat Eric Champarnaud: „Se uită la mașina dorită, dar se gândesc că ar putea să o cumpere mai ieftin în câteva săptămâni, când dealerii vor fi constrânși de conjunctură să mai taie din preț”, a spus el. 

Marcile franceze se numără printre principalele victime ale acestei scaderi a inregistrarilor. Neputincios, practic, grupul Stellantis asistă la deprecierea pozițiilor sale pe piață, cu o scădere de 17,5% în septembrie și -4,8% pe parcursul a nouă luni. Citroën (-8,8% de la începutul anului), Fiat (-8,6%) și DS (-25,4%) fac eforturi disperate să se mențină pe linia de plutire. 

Nici Dacia nu a mers

Nici grupul Renault nu are motive de bucurie, după ce septembrie a venit cu o scădere 14,3% și de 4,1% pe ansamblul primelor nouă luni ale anului. Producătorul suferă în special din cauza schimbării de strategie de la Dacia, ale cărei vânzări au crescut puternic în ultimii doi ani, dar care a fost nevoită anul acesta să retragă de pe piața modelul electric Spring înainte ca noua versiune să fie disponibilă. Vânzările mărcii au scăzut cu 31,5% în septembrie și cu 8,9% pe parcursul a nouă luni.

În schimb, Volkswagen (+4,3%), BMW (+11%), dar mai ales Toyota (+19,2%) au confirmat luna trecută puterea afișată de la începutul anului.

Vestea bună vine de la modelele 100% electrice, care au reprezentat 20% din înmatriculări, proporție nemaivăzută de la începutul anului, și semnificativ mai mare decât cele 14% și 15% din iulie și august. Unii producători, precum Renault, au pus, fără îndoială, piciorul pe acceleratorul livrărilor pentru a îndeplini obiectivele de reducere a emisiilor de CO2 impuse de Bruxelles. O recuperare care urmează să fie confirmată în următoarele luni.

Citește și Cum a fost stins un camion-remorcă de la Tesla

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Horațiu Potra / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
O persoană completează un formular / Foto: Freepik
Plan cadastral / Foto: Freepik
Napolact
Bogdan Chiritoiu / Foto: Oana Pavelescu
Fusion for Energy (F4E) și centru de cercetare CERN au semnat un acord strategic
Alexandru Nazare
Despădurire / Foto: Freepik
Inflația golește buzunarele românilor / Ilustrație DCBusiness
Dealerii Dacia vor promova noul logo al mărcii de la începutul anului viitor, iar primele mașini care vor primi noua emblemă vor apărea pe străzi din a doua jumătate a anului 2022. 
Bursa de Valori București
Inflatie. Foto: Pexels.com
Documente. Freepik.com
Plata POS. Freepik.com
Unul dintre sediile băncii Unicredit / FOTO: Unsplash

UniCredit, blocată la Roma dar în plin avânt financiar

Grupul bancar UniCredit nu va mai încerca să încheie...

Raiffeisen / Foto: Salech Hcelas

Două bănci occidentale fac profituri record în Rusia

După declanșarea invaziei rusești în Ucraina, statele...

Nimic nu stimulează optimismul investitorilor
Internet. Freepik.com

Rusia anunţă că îşi face propriul Starlink, pe modelul lui Elon Musk

Rusia anunţă că va avea propria reţea de internet prin...

Dmitri Peskov, umbra președintelui rus
BMW electric
TikTok. Freepik.com
Robert Redford

Ce avere a lăsat în urmă Robert Redford după moartea sa

Robert Redford, actorul și regizorul american care a...

Benzinarie / Foto: Freepik
Ilie Bolojan / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos

Bolojan, mesaj de ultimă oră despre tăieri și cheltuieli

Premierul Ilie Bolojan a exclus o nouă creștere a TVA și...

NUntă / Foto: Freepik

Șeful ANAF, precizări despre taxarea darului de nuntă

Șeful ANAF a venit cu precizări după ce în spațiul...

Bani
Labubu

pixel