Pierderi de miliarde de euro raportate de producătorii europeni, din cauza produselor contrafăcute

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Lucrătorii vamali au reţinut, recent, articole vestimentare contrafăcute
Lucrătorii vamali au reţinut, recent, articole vestimentare contrafăcute
Producătorii europeni pierd anual miliarde de euro din cauza produselor contrafăcute .

Produsele contrafăcute provoacă producătorilor europeni de îmbrăcăminte, cosmetice şi jucării pierderi anuale de aproximativ 16 miliarde de euro (17,5 miliarde de dolari), arată rezultatele unui studiu publicat marţi, transmite DPA.

De asemenea, se pierd aproximativ 200.000 locuri de muncă din cauza acestei fraude, conform noilor cercetări ale Oficiului Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală (EUIPO). Studiul este bazat pe datele colectate în perioada 2018 - 2021.

"Produsele contrafăcute cauzează costuri reale - pentru consumatori, pentru branduri şi pentru economiile noastre. Cel mai recent studiu arată costuri extrem de reale în privinţa pierderilor din vânzări şi a locurilor de muncă", a afirmat directorul general al EUIPO, Joăo Negrăo.

Printre cele mai afectate sectoare din UE se află industria jucăriilor din Germania, responsabilă pentru o treime din pierderile anuale din vânzări (334 milioane de euro).

Cea mai afectată ţară din cauza produselor de îmbrăcăminte contrafăcute este Ciprul, iar în domeniul cosmeticelor - Franţa.

Sectorul de îmbrăcăminte pierde venituri de aproape 12 miliarde de euro în fiecare an, sau 5,2% din cifra sa de afaceri totală, în timp ce în domeniul cosmeticelor pierderile cauzate de produsele contrafăcute se ridică la 3 miliarde de euro (sau 4,8% din cifra de afaceri totală), iar la jucării - 1 miliard de euro (8,7%).

De asemenea, impactul contrafacerii asupra pieţei forţei de muncă este unui extrem de ridicat. Conform EUIPO se pierd 160.000 în sectorul de îmbrăcăminte, 32.000 în domeniul cosmeticelor şi 3.600 în sectorul jucăriilor.

În acelaşi timp, produsele contrafăcute provoacă deseori probleme de sănătate şi de siguranţă, în special la cosmetice şi jucării. Potrivit EUIPO, 15% din bunurile reţinute în 2022 la graniţele externe ale UE erau potenţiale produse contrafăcute.

Principalul motiv pentru care consumatorii apelează la produse contrafăcute este faptul că preţul produsului original este perceput ca fiind prea ridicat, se arată într-un studiu EUIPO din iunie 2023. O treime din europeni consideră că este acceptabil să cumpere produse contrafăcute, iar în rândul tinerilor jumătate acceptă produse contrafăcute.

EUIPO este cea mai mare agenţie descentralizată a UE şi are sediul la Alicante, în Spania. Agenţia gestionează înregistrarea mărcilor Uniunii Europene (mărci UE) şi a desenelor şi modelelor industriale comunitare (DMIC), care garantează protecţie pentru drepturile de proprietate intelectuală în toate cele 28 de state membre ale UE. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Instalații de aer condiționat
Luna. Foto: Pexels.com
inchirieri - FOTO: Freepik@mrkaka1102
Rubin / Foto: Gemfields
Ce este portofelul european de identitate digitală. Când intră în vigoare şi cum se foloseşte
firme - FOTO: Freepik@Flowo
Industria apărării este în plin boom economic / Foto: NATO
Decizia vine în sprijinul celor cu credite ipotecare
Freepik.com
intarzieri - FOTO: Freepik
Lingouri de argint
Tren deraiat / Foto: Replica Online

Tren plin cu benzină, deraiat în Teleorman

Tren plin cu benzină, deraiat în Teleorman 

Bursa de Valori București
Titluri Tezaur / Ilustrațe: Oana Pavelescu
București / Foto: Oana Pavelescu
Curs valutar / Foto: Arhivă
Cisco
FMI
Euro / FOTO: Freepik
ROBOR mai doboară un record
O măsură de stimulare a creșterii
Dacia a vândut mai puțin în Europa
Reactorul stellarator Wendelstein 7-X

pixel