Pierderi de miliarde de euro raportate de producătorii europeni, din cauza produselor contrafăcute

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Lucrătorii vamali au reţinut, recent, articole vestimentare contrafăcute
Lucrătorii vamali au reţinut, recent, articole vestimentare contrafăcute
Producătorii europeni pierd anual miliarde de euro din cauza produselor contrafăcute .

Produsele contrafăcute provoacă producătorilor europeni de îmbrăcăminte, cosmetice şi jucării pierderi anuale de aproximativ 16 miliarde de euro (17,5 miliarde de dolari), arată rezultatele unui studiu publicat marţi, transmite DPA.

De asemenea, se pierd aproximativ 200.000 locuri de muncă din cauza acestei fraude, conform noilor cercetări ale Oficiului Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală (EUIPO). Studiul este bazat pe datele colectate în perioada 2018 - 2021.

"Produsele contrafăcute cauzează costuri reale - pentru consumatori, pentru branduri şi pentru economiile noastre. Cel mai recent studiu arată costuri extrem de reale în privinţa pierderilor din vânzări şi a locurilor de muncă", a afirmat directorul general al EUIPO, Joăo Negrăo.

Printre cele mai afectate sectoare din UE se află industria jucăriilor din Germania, responsabilă pentru o treime din pierderile anuale din vânzări (334 milioane de euro).

Cea mai afectată ţară din cauza produselor de îmbrăcăminte contrafăcute este Ciprul, iar în domeniul cosmeticelor - Franţa.

Sectorul de îmbrăcăminte pierde venituri de aproape 12 miliarde de euro în fiecare an, sau 5,2% din cifra sa de afaceri totală, în timp ce în domeniul cosmeticelor pierderile cauzate de produsele contrafăcute se ridică la 3 miliarde de euro (sau 4,8% din cifra de afaceri totală), iar la jucării - 1 miliard de euro (8,7%).

De asemenea, impactul contrafacerii asupra pieţei forţei de muncă este unui extrem de ridicat. Conform EUIPO se pierd 160.000 în sectorul de îmbrăcăminte, 32.000 în domeniul cosmeticelor şi 3.600 în sectorul jucăriilor.

În acelaşi timp, produsele contrafăcute provoacă deseori probleme de sănătate şi de siguranţă, în special la cosmetice şi jucării. Potrivit EUIPO, 15% din bunurile reţinute în 2022 la graniţele externe ale UE erau potenţiale produse contrafăcute.

Principalul motiv pentru care consumatorii apelează la produse contrafăcute este faptul că preţul produsului original este perceput ca fiind prea ridicat, se arată într-un studiu EUIPO din iunie 2023. O treime din europeni consideră că este acceptabil să cumpere produse contrafăcute, iar în rândul tinerilor jumătate acceptă produse contrafăcute.

EUIPO este cea mai mare agenţie descentralizată a UE şi are sediul la Alicante, în Spania. Agenţia gestionează înregistrarea mărcilor Uniunii Europene (mărci UE) şi a desenelor şi modelelor industriale comunitare (DMIC), care garantează protecţie pentru drepturile de proprietate intelectuală în toate cele 28 de state membre ale UE. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Ministrul Adrian Câciu / FOTO: Gov.ro
Banca Naţională a României
Tehnologie avansată / FOTO: Freepik

Suedezii propun asistentul virtual cu ”mii de fețe”

La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...

Centrala Iernut a Romgaz / Foto: Romgaz
Marcel Ciolacu

Guvernul prelungește plafonarea prețului la energie

Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...

Cu mâna întinsă / FOTO: Wikipedia
Copil
Lucrător din industria petrolieră / FOTO: Freepik

Grupul MOL a semnat o înţelegere cu Kazmunaygas

Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...

Trenul nou a rămas în gară
Industrie. Foto: Pexels.com
Nvidia / FOTO: Freepik
LM 400 / FOTO: Flichr

Lockheed Martin lansează un nou vehicul spațial

Evenimentul va avea loc, cel mai probabil, în primele...

Marcel Boloș / Foto: Inquam Photos / George Călin
Dolari / sursa foto: Freepik.com
Dumitru Nancu
Dumitru Nancu
Tineri / Foto: Freepik

CCIR a organizat Forumul de Afaceri România – Polonia

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...

foto: pexels
Tichete / Foto: DCBusiness

Tichetele scapă de impozitare și contribuții sociale

O nouă inițiativă legislativă promite să revoluționeze...

Dacia Bigster / sursa foto: Dacia.ro

Vânzările Dacia în Europa au scăzut

Scădere uşoară a vânzărilor de autoturisme Dacia în...

Exploatare minieră
Experții au analizat toate aspectele / FOTO: Freepik

pixel