Pierderi de miliarde de euro raportate de producătorii europeni, din cauza produselor contrafăcute
Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Lucrătorii vamali au reţinut, recent, articole vestimentare contrafăcute
Lucrătorii vamali au reţinut, recent, articole vestimentare contrafăcute
Producătorii europeni pierd anual miliarde de euro din cauza produselor contrafăcute .

Produsele contrafăcute provoacă producătorilor europeni de îmbrăcăminte, cosmetice şi jucării pierderi anuale de aproximativ 16 miliarde de euro (17,5 miliarde de dolari), arată rezultatele unui studiu publicat marţi, transmite DPA.

De asemenea, se pierd aproximativ 200.000 locuri de muncă din cauza acestei fraude, conform noilor cercetări ale Oficiului Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală (EUIPO). Studiul este bazat pe datele colectate în perioada 2018 - 2021.

"Produsele contrafăcute cauzează costuri reale - pentru consumatori, pentru branduri şi pentru economiile noastre. Cel mai recent studiu arată costuri extrem de reale în privinţa pierderilor din vânzări şi a locurilor de muncă", a afirmat directorul general al EUIPO, Joăo Negrăo.

Printre cele mai afectate sectoare din UE se află industria jucăriilor din Germania, responsabilă pentru o treime din pierderile anuale din vânzări (334 milioane de euro).

Cea mai afectată ţară din cauza produselor de îmbrăcăminte contrafăcute este Ciprul, iar în domeniul cosmeticelor - Franţa.

Sectorul de îmbrăcăminte pierde venituri de aproape 12 miliarde de euro în fiecare an, sau 5,2% din cifra sa de afaceri totală, în timp ce în domeniul cosmeticelor pierderile cauzate de produsele contrafăcute se ridică la 3 miliarde de euro (sau 4,8% din cifra de afaceri totală), iar la jucării - 1 miliard de euro (8,7%).

De asemenea, impactul contrafacerii asupra pieţei forţei de muncă este unui extrem de ridicat. Conform EUIPO se pierd 160.000 în sectorul de îmbrăcăminte, 32.000 în domeniul cosmeticelor şi 3.600 în sectorul jucăriilor.

În acelaşi timp, produsele contrafăcute provoacă deseori probleme de sănătate şi de siguranţă, în special la cosmetice şi jucării. Potrivit EUIPO, 15% din bunurile reţinute în 2022 la graniţele externe ale UE erau potenţiale produse contrafăcute.

Principalul motiv pentru care consumatorii apelează la produse contrafăcute este faptul că preţul produsului original este perceput ca fiind prea ridicat, se arată într-un studiu EUIPO din iunie 2023. O treime din europeni consideră că este acceptabil să cumpere produse contrafăcute, iar în rândul tinerilor jumătate acceptă produse contrafăcute.

EUIPO este cea mai mare agenţie descentralizată a UE şi are sediul la Alicante, în Spania. Agenţia gestionează înregistrarea mărcilor Uniunii Europene (mărci UE) şi a desenelor şi modelelor industriale comunitare (DMIC), care garantează protecţie pentru drepturile de proprietate intelectuală în toate cele 28 de state membre ale UE. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Cât cheltuie românii pentru masa de Paşte (Studiu)

În fiecare an, apropierea perioadei festive aduce cu...

Finanțele au publicat ghidul e-Transport

Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de...

AQUILA a preluat Parmafood

AQUILA finalizează a doua tranzacție din 2024, prin preluarea Parmafood.

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Programul magazinelor de Paște; Implementarea salariului...

TikTok renunță voluntar la plata recompenselor

TikTok a anunțat miercuri că va suspenda "voluntar"...

Producţia de cărbune a României continuă să scadă

Institutul Naţional de Statistică a publicat o analiză...

Schimbări la vârful Allianz-Țiriac Pensii Private

Virgil Ichim, CEO Allianz-Țiriac Pensii Private, pleacă...

Revolut face angajări în România

Compania Revolut angajează la nivel global, inclusiv în România.

Preţul cafelei nu va scădea prea curând. Care sunt motivele

Veşti proaste pentru iubitorii cafelei.

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel