Portocale cu reziduuri de pesticide, retrase din magazine. Avertisment pentru cei care le-au cumpărat
Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Portocale cu pesticide. Foto: Suzy Hazelwood from Pexels
Portocale cu pesticide. Foto: Suzy Hazelwood from Pexels
Un lot de portocale din Turcia cu reziduuri de pesticide peste limita admisă a fost retras din magazine.

Un lot de portocale din Turcia cu reziduuri de pesticide peste limita admisă este retras din magazine. Autoritatea Naţională Sanitar Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA) informează că, în urma depășirii valorilor admise de reziduuri de pesticide (Clorpirifos), SC Microfruits SRL a început retragerea de la vânzare și rechemarea de la client a unui lot de portocale din Turcia.

Motivul rechemarii este depășirea valorilor admise de reziduuri de pesticide (Clorpirifos). Portocalele au fost vândute în perioada 27 ianuarie - 11 februarie 2022.

„Se recomandă persoanelor care dețin produse din lotul 026 să nu le consume, ci să le distrugă sau să le aducă înapoi la punctul nostru de lucru din Afumați, Sos, Linia de Centura Dreapta, Nr. 92, Complex Su Market, Stand B8 județ Ilfov, respectiv Str. Sos. Garii nr. 16, Brănești, Jud. Ilfov”, se arată pe site-ul ANSVSA.

 

Citeşte şi: Paradox cu românii şi berea. Sunt mari iubitori, însă...

 

Românii sunt codaşii Europei la consumul de bere în HoReCa, acest canal contribuind cu doar 8% la vânzări. În pandemie, cota de piaţă a restaurantelor şi barurilor scăzut la jumătate, crescând puternic retailul.

Retailul reprezintă mai mult de 90% din vânzările totale de bere din România. Astfel, piaţa locală se află pe penultimul loc în Europa în ceea ce priveşte ponderea canalului HoReCa (on-trade), fiind „depăşită“ doar de Estonia, arată o analiză făcută de ZF, citat de Mediafax, pe baza datelor oferite de Asociaţia Berarii Europei.

La polul opus, portughezii, grecii şi spaniolii sunt cei mai mari consumatori de bere în HoReCa, ponderea canalului sărind de 40%, versus 8% în România. „În Occident vedem o altă cultură a clientului, orientată spre consum. Totodată, vorbim de un consumator cu o putere de cumpărare considerabil mai mare“, spunea recent Dragoş Petrescu, fondatorul grupului de restaurante City Grill.

Deşi românii sunt unii dintre cei mai mari consumatori de bere din Europa, ocupând locul cinci în 2020 (cele mai recente date) cu 87 de litri per capita pe an, ei preferă să cumpere băutura în magazine şi apoi să o bea acasă.

 

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Finanțele au publicat ghidul e-Transport

Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de...

Cât cheltuie românii pentru masa de Paşte (Studiu)

În fiecare an, apropierea perioadei festive aduce cu...

AQUILA a preluat Parmafood

AQUILA finalizează a doua tranzacție din 2024, prin preluarea Parmafood.

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Programul magazinelor de Paște; Implementarea salariului...

TikTok renunță voluntar la plata recompenselor

TikTok a anunțat miercuri că va suspenda "voluntar"...

Producţia de cărbune a României continuă să scadă

Institutul Naţional de Statistică a publicat o analiză...

Schimbări la vârful Allianz-Țiriac Pensii Private

Virgil Ichim, CEO Allianz-Țiriac Pensii Private, pleacă...

Revolut face angajări în România

Compania Revolut angajează la nivel global, inclusiv în România.

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel