Reuters: JP Morgan vede o devalorizare a leului de până la 20%
JPMorgan pariază pe scăderea...
De ce în Ungaria litrul de motorină este sub 1,5 euro?, a întrebat Răzvan Dumitrescu.
”Ba chiar sub 1,3 euro, adică sub 7,5 lei, spre deosebire de 8,13 lei cât am văzut azi la Petrom, comparativ cu 8,09 cât a fost ieri. Trăim din nou perioada asta când se scumpește de la zi la zi carburantul în România.
Ca orice jurnalist, m-am dus la fața locului să mă documentez și am plecat în Ungaria, unde prețul este același la toate benzinăriile din țară, fie că e MOL, OMV sau Shell. Iar asta pentru că este plafonat de Guvern. Ceea ce înseamnă că nimeni nu vinde mai sus de 1,3 euro pentru un litru de motorină în Ungaria, în condițiile în care la noi este deja 1,64 euro.
Joc de glezne
Am lansat în dezbatere publică o întrebare: Cum fac ungurii au reușit să facă astfel, în condițiile în care în România am văzut jocul de gleznă al lui Ciolacu și al celorlalți cu reducem acciza cu 50%, adică exact schema de la energie electrică și gaze, respectiv să lase profituri excepționale companiilor producătoare și distrubuitorilor și gaura să se ducă la bugetul de stat, în condițiile în care ne împrumutăm la 6,8-6,9% pe termen lung, pe termen de 10 ani.
Acolo nu se vinde doar benzină
Uite că ungurii pot să facă acest lucru și nu există companii care dau faliment. Cum au reușit? Au reglementat încă din noiembrie anul trecut, când s-a plafonat prețul la motorină undeva între 1,20 și 1,26 de euro pentru un litru. Un mecanism care mi se pare ingenios și care spune așa: ”Nu vă mai puneți voi, benzinăriilor, adaosul, pe care oricum l-am limitat, care vine de la producător”. Este adevărat că benzinăriile trăiesc din diferența dintre prețul la care cumpără și prețul la care vând. Pe de altă parte, în benzinării sunt și alte produse, acolo există cele mai mari lanțuri de cafenele și multe altele din care se poate câștiga”, a spus analistul.
Radu Soviani a precizat, totodată, că, dacă pentru autoturismele personale sau alte vehicule există acel plafon de 100 de litri, această normă nu este valabilă pentru transportatorii rutieri, care pot umple rezervorul până la refuz. Chiar și un particular, dacă vrea mai mult de 100 de litri, se duce la altă benzinărie, de unde mai poate lua alți 100 de litri.
Citește și Coşea: Statul a câştigat PE ASCUNS din disperarea oamenilor care s-au înghesuit la benzinării
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
JPMorgan pariază pe scăderea...
ANRE avertizează: platforma chestionare-anre.ro nu are...
Renata Kellnerova, cea mai...
România semnează primul...
Dobânzile interbancare cresc...
Țigările electronice și...
Friedrich Merz a fost confirmat...
Banca Națională a României a...
Mattel renunță la estimările...
Bursa de Valori București (BVB)...
Purtătorul de cuvânt al BNR,...
Anunțul privind „retragerea” legendarului investitor...
Deși încă sub nivelul înregistrat la începutul anului...
Autoritățile din România și...
Miliardarul Bill Ackman a făcut...
Ai lăsat geamul de la parter deschis? Știi cine a intrat...
Germania este zguduită de o...
Președintele interimar a semnat...
Un acord fără beneficii...
Decret prezidențial pentru relansarea producției interne.
Pentru a doua lună consecutiv, OPEC+ a decis să...
O tranzacție importantă pentru...
Ministerul Finanțelor a respins...
Preşedintele interimar Ilie...
Azi vă propunem să începeți ziua citind despre Bolojan...