Ferrari face un pas îndrăzneț. Lansează primul său model electric la un preț uriaș

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Ferrari. Foto: Pexels.com
Ferrari. Foto: Pexels.com
Producătorul auto de lux se pregătește să deschidă o fabrică care va produce acest model în nordul Italiei și prin care ar putea crește producția grupului cu până la o treime.

Prima mașină electrică produsă de Ferrari va costa cel puțin 500.000 de euro, conform Reuters.

Marca italiană, renumită pentru motoarele sale puternice pe benzină, a declarat că va lansa o mașină electrică la sfârșitul anului viitor, iar prețul planificat arată încrederea mărcii de lux în faptul că șoferii bogați sunt pregătiți pentru noul său model, chiar dacă producătorii auto reduc drastic prețurile vehiculelor electrice pe fondul unei cereri în scădere.

Prețul, care nu include preferințele personale ale clientului care, de obicei, ridică costurile cu 15-20% față de prețul inițial, este cu mult peste prețul mediu de vânzare de aproximativ 350.000 de euro al unui Ferrari dar și față de multe modele electrice de lux ale mărcilor rivale.

Într-un segment mai puțin exclusivist, prețul modelului electric Taycan, produs de Porsche, pornește de la aproximativ 100.000 de euro.

Noua fabrică Ferrari pentru modelul electric este o mișcare îndrăzneață pentru companie, care a livrat mai puțin de 14.000 de mașini anul trecut. Această nouă uzină va crește capacitatea de producție la aproximativ 20.000 de mașini, relatează Reuters. În unele cazuri listele de așteptare pentru unele modele pot depăși doi ani.

"Aceasta nu se va reduce. A fi pe lista de așteptare este în sine un simbol al statutului", a spus Caldato, remarcând o creștere a numărului de potențiali clienți bogați pe piețele emergente, cum ar fi India și Orientul Mijlociu.

Noua fabrică din Maranello va oferi Ferrari o linie suplimentară de asamblare a vehiculelor și va produce, de asemenea, mașini pe benzină și hibride, dar și componente pentru hibrizi și mașini electrice. Aceasta va fi complet operațională în trei-patru luni, a precizat sursa citată.

Un al doilea model EV este, de asemenea, în curs de dezvoltare, conform aceleiași surse, adăugând că procesul se află într-un stadiu incipient și că este posibil ca firma să nu dorească să crească producția totală la 20.000 de vehicule pe an, cel puțin pe termen scurt.

Directorul general Benedetto Vigna le-a spus acționarilor Ferrari în aprilie că "uzina de ultimă generație ne va asigura o flexibilitate și o capacitate tehnică peste nevoile noastre pentru anii următori".

Rivalul Lamborghini intenționează să înceapă să vândă primul său model electric în 2028. Directorul general al companiei, Stephan Winkelmann, a declarat pentru Reuters că este mai important să ai produsul potrivit decât să fii primul.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Trenuri
ANAF

Buletinul electronic creează mai mult probleme românilor

Noile cărți electronice de identitate, emise cu...

Lucrător din industria petrolieră / FOTO: Freepik
Hidroelectrica
Ilie Bolojan

Bolojan: Deficitul bugetar mare nu mai poate fi susținut

Ilie Boloja atrage atenția că România se confruntă cu o...

Donald Trump

MAGA, divizată din cauza războiului Israeliano-Iranian

După ce și-a câștigat un nou mandat cu mesajul...

Freepik.com
Freepik.com
Bani. Freepik.com
Uzină Ford / Foto: Flickr
Ucraina se aşteaptă ca viitorul pachet de sancţiuni europene contra Moscovei să vizeze şi compania de stat Rosatom

Rosatom construiește prima centrală nucleară din Kazahstan

Agenţia pentru Energie Nucleară din Kazahstan a anunţat...

Uzinele Dacia
Donald Trump și Elon Musk
Tel Aviv sub asediul Iranului
Freepik.com
O combină recoltează grâu / Foto: Freepik
Metrou București
Petrol / FOTO: Freepik
Ghișeu
Gazprom
Sala de ședință din clădirea Guvernului
Contrabanda cu tutun
Cimitir de mașini
Freepik.com

pixel