Prețurile poliţelor RCA, o revendicare importantă a transportatorilor. Mircea Burlacu (BNS): Trebuie regândit întreg sistemul

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Mircea Burlacu, președintele Federației Naționale a Sindicatelor Portuare Constanța și vicepreședinte BNS.
Mircea Burlacu, președintele Federației Naționale a Sindicatelor Portuare Constanța și vicepreședinte BNS.
EXCLUSIV
Răzvan Dumitrescu l-a avut ca invitat, în cadrul emisiunii ”Ce se întâmplă?”, difuzată pe DCNews și DCNewsTV, pe Mirca Burlacu, președintele Federației Naționale a Sindicatelor Portuare Constanța și vicepreședinte BNS.

Acesta a vorbit pe larg despre problema asigurărilor care îi nemulțumește pe transportorii și fermierii aflați în stradă, fiind una dintre principalele lor revendicări. Un alt impediment care nu lasă negocierile dintre aceștia și guvernanți este timpul de așteptari din vămi.

Astfel, fermerii susțin că plătesc mai mult la RCA decât alte țări europene, problema este una singură în opinia lui Mircea Burlacu:

”Marea problemă pe care o are România în momentul de față este corupția sistemică din sistemul asigurărilor. Această corupție se manifestă de la nivelul de decizie până la cel de execuție. Foarte mulți dintre oamenii numiți la ASF sunt, de fapt, oamenii companiilor de asigurare. Există corupție în rândul asiguratorilor și persoane care colaborează cu cei care fac decontul pe asigurare, cu service-urile și nu în ultimul rând cu beneficiarii.

Ca să poți să faci o politică sănătoasă cu asigurările, trebuie regândit întreg sistemul, trebuie create divizii de oameni care să facă investigații în rândul asigurărilor. În condițiile în care nivelul de daune se rostogolește precum bulgărele, singura soluție care le rămâne este să crească polița de asigurare. A fost acolo o revendicare cu care aș fi de acord, raportarea acelui bonus malus, nu la numărul de incidente ci la valoarea daunei, mi se pare corect. Prin felul acesta (companiile de asigurări) încasează mult de la toți.”

Cât despre o altă revendicare importantă a protestatarilor din diferitele zone ale țării, anume rezolvarea timpilor de așteptare din vămi, președintele Federației Naționale a Sindicatelor Portuare Constanța susține că: ”Răspunsul este unul simplu, Schengen-ul rezolvă problema, dacă vom ajunge acolo. Faptul că am intrat cu spațiul aerian în Schengen este în regulă pentru că nivelul de control în aeroporturi este eficient. Avem o problemă pe zona rutieră și una și mai mare la frontiera maritimă, unde lucrurile nu stau tocmai bine. Portul Constanța nu a fost dimensionat pentru astfel de capacități de marfă”.

Urmăriți emisiunea în continuare aici:

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Centrala de la Iernut / Foto: Romgaz
Amazon
Bancnote, euro / Foto: Freepik
Freepik.com
Atenție la formularele ANAF / Foto: Freepik
Mercedes Benz - Sebes
Barja. Foto: Freepik.com
CET Sud
Sediul Ministerului Finanțelor / Foto: Silviu Matei / Agerpres
Lan de grâu / FOTO: Unsplash
Grafic. Foto: Freepik.com
Capitoliul / FOTO: Freepik
Centrală de apartament / FOTO: Freepik
Casă de schimb valutar
O persoană completează un formular / Foto: Freepik
Conpet

Atenție! Email fals în numele ANAF

Semnal de alarmă privind o tentativă de fraudă în numele ANAF.

Transelectrica
Mașină electrică / FOTO: Freepik
Panouri fotovoltaice
Camioane
Fraudă / Foto: Freepik
Sondori montează coloana de foraj la o sondă petrolieră / Foto: Arhivă
La benzinărie / FOTO: Freepik
ANAF
Lingouri de aur și argint
Studenți
Banca Centrală a Bulgariei, Sofia
Kristalina Georgieva și Christine Lagarde

pixel