BNR se pregătește pentru stagnare economică. Ce se întâmplă cu rata dobânzii-cheie
Banca Națională a României...
Acesta a vorbit pe larg despre problema asigurărilor care îi nemulțumește pe transportorii și fermierii aflați în stradă, fiind una dintre principalele lor revendicări. Un alt impediment care nu lasă negocierile dintre aceștia și guvernanți este timpul de așteptari din vămi.
Astfel, fermerii susțin că plătesc mai mult la RCA decât alte țări europene, problema este una singură în opinia lui Mircea Burlacu:
”Marea problemă pe care o are România în momentul de față este corupția sistemică din sistemul asigurărilor. Această corupție se manifestă de la nivelul de decizie până la cel de execuție. Foarte mulți dintre oamenii numiți la ASF sunt, de fapt, oamenii companiilor de asigurare. Există corupție în rândul asiguratorilor și persoane care colaborează cu cei care fac decontul pe asigurare, cu service-urile și nu în ultimul rând cu beneficiarii.
Ca să poți să faci o politică sănătoasă cu asigurările, trebuie regândit întreg sistemul, trebuie create divizii de oameni care să facă investigații în rândul asigurărilor. În condițiile în care nivelul de daune se rostogolește precum bulgărele, singura soluție care le rămâne este să crească polița de asigurare. A fost acolo o revendicare cu care aș fi de acord, raportarea acelui bonus malus, nu la numărul de incidente ci la valoarea daunei, mi se pare corect. Prin felul acesta (companiile de asigurări) încasează mult de la toți.”
Cât despre o altă revendicare importantă a protestatarilor din diferitele zone ale țării, anume rezolvarea timpilor de așteptare din vămi, președintele Federației Naționale a Sindicatelor Portuare Constanța susține că: ”Răspunsul este unul simplu, Schengen-ul rezolvă problema, dacă vom ajunge acolo. Faptul că am intrat cu spațiul aerian în Schengen este în regulă pentru că nivelul de control în aeroporturi este eficient. Avem o problemă pe zona rutieră și una și mai mare la frontiera maritimă, unde lucrurile nu stau tocmai bine. Portul Constanța nu a fost dimensionat pentru astfel de capacități de marfă”.
Urmăriți emisiunea în continuare aici:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Banca Națională a României...
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii...
China nu poate accepta o...
Programul Casa Verde...
O propunere votată în...
Prețurile la energie electrică continuă să varieze...
Peste 200 de locuitori ai...
Un accident provocat de o...
Organizația țărilor...
Administrația Națională de...
Polițiștii de frontieră ai...
Circulația pe Podul Prieteniei,...
Prețurile globale ale...
Val de căldură extremă în estul...
Donald Trump a semnat legea...
Pompierii anunţă că la mall-ul...
România se apropie periculos de...
Bursa închide pe minus vineri,...
Sistemul RO e-Transport a...
Andrei Badalov, în vârstă de 62...
IMM România nu este de acord cu...