Ministrul Finanţelor, Marcel Boloş, a primit o interpelare din partea deputatului Dan-Constantin Șlincu în care i se solicită răspunsuri şi soluţii la cele mai importante probleme cu care se confruntă mediul de afaceri în implementarea e-Factura şi e-Transport.
Iată textul documentului din Parlament:
"Având în vedere că mediul de business a solicitat statului român să amâne aplicarea amenzilor privind RO e-Factura, până când infrastructura ANAF va fi funcțională și stabilă, precum și clarificarea tipurilor de transporturi care trebuie raportate, dar și oferirea de asistență reală din partea autorității fiscale vă rog să-mi transmiteți dacă ați prevăzut o astfel de strategie și care este termenul limită la care veți adopta aceste măsuri.
De ce la 3 luni de la implementarea în masă a sistemului e-Factura, încă apar foarte multe erori în momentul în care documentele sunt transmise de către contribuabili către ANAF, iar statul, de fapt, nu le primește?
De ce se întâmplă ca antreprenorii să trimită documentele la timp, însă acestea nu sunt receptate de serverele ANAF care sunt indisponibile ore întregi, chiar zile la rând.
Care sunt cauzele pentru care infrastructura și serverele ANAF nu sunt pregătite pentru a gestiona cantitatea foarte mare de informații și documente pe care mediul privat le trimite în acest moment. Gradul de adopție al sistemului e-Factura este de 30% și în aceste condiții infrastructura ANAF nu face față valului de documente, serverele blocându-se în fiecare zi ore întregi.
Așadar, cea mai importantă problemă care rămâne constantă și pe care, din păcate, nici ANAF și nici Ministerul Finanțelor nu a reușit să o rezolve este calitatea scăzută și lipsa dezvoltării infrastructurii hardware și software, care nu este disponibilă.
Totodată, stemul RO e-Transport are în continuare o serie de neclarități și probleme legate de înregistrarea datelor în Spațiul Privat Virtual și confidențialitatea datelor, stabilirea fluxului informațional cu partenerii, care să țină cont și de condițiile de livrare stabilite între părți, monitorizarea și actualizarea informațiilor despre vehiculul implicat în transportul raportat, transmiterea codului UIT părților interesate, aplicarea criteriilor de masă/valoare și pentru transporturile rutiere internaționale de bunuri, transporturile efectuate prin intermediul companiilor de curierat.
În urma aspectelor prezentate vă rog să-mi comunicați termenul și modul în care le veți rezolva, precum și care sunt rezultatele concrete sau cel puțin la nivel procentual de reducere a evaziunii fiscale în urma intrării în vigoare a sistemelor de raportare: RO e-Transport, RO e-Factura și SAF-T?"
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Bitcoin, cea mai mare...
Suedia este pregătită să...
Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...