Potrivit informațiilor confirmate de Google și diverși furnizori afectați, problemele au început joi în jurul orei 1:51 PM ET (20:51 ora României) și au fost generate de o defecțiune a serviciului de autentificare și management al identităților din cadrul Google Cloud Platform (GCP). Afectate au fost atât aplicațiile de tip smart home, cât și site-uri și aplicații de streaming sau social media, scrie The Verge.
Spotify și Google Home, printre cele mai afectate
Utilizatorii Spotify au raportat imposibilitatea de a accesa aplicația sau site-ul, primind erori precum „Audiences in Jwt are not allowed” sau notificări de tipul „can’t connect.” În paralel, utilizatorii Google Home / Nest au întâmpinat probleme în controlarea dispozitivelor din casă.
Spotify este un client major al infrastructurii Google Cloud și a fost afectat anterior de probleme similare.
Impact extins: Twitch, Discord, Snapchat, Shopify
Pe platformele de monitorizare a întreruperilor, precum Downdetector și ThousandEyes, s-au înregistrat vârfuri de raportări de probleme, indicând că întreruperea a avut impact și asupra altor servicii cloud importante: Twitch, Discord, Anthropic, Shopify și Snapchat.
Cloudflare: Nu a fost o problemă internă, ci o consecință a avariei Google Cloud
Și furnizorul de infrastructură Cloudflare a publicat joi după-amiază o notificare privind „o pană majoră a serviciilor”, însă ulterior a confirmat că problemele au fost cauzate de dependența unor componente de Google Cloud, nu de o eroare în rețeaua proprie.
„Un număr limitat de servicii Cloudflare folosesc Google Cloud și au fost afectate,” a declarat Alexander Modiano, purtător de cuvânt al companiei.
Google a confirmat problema abia după câteva ore
Inițial, pagina de stare Google Cloud nu a menționat niciun incident, însă ulterior a fost actualizată cu mențiunea:
„Mai multe produse GCP sunt afectate din cauza unei probleme la nivelul serviciului de gestionare a identităților și accesului (IAM).”
La ora 6:16 PM ET, Google a transmis că majoritatea serviciilor afectate și-au revenit, deși încă mai există efecte reziduale pentru unele platforme.
Replit, printre primii care au semnalat problema
Platforma Replit, utilizată de dezvoltatori pentru scriere de cod online, a fost printre primele servicii care au raportat oficial că a fost afectată. CEO-ul Replit, Amjad Masad, a anunțat pe X (fostul Twitter) că defecțiunea Google a dus la căderea serviciului și că echipele tehnice colaborează pentru remediere.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Strategie Grains şi-a...
Sindicaliștii Metrorex...
Prețul petrolului a crescut cu...
Directoratul Național de...
Deficitul de cont curent a...
Leul s-a depreciat vineri, 13...
Un economist cu profil...
Programul Rabla Auto 2025...
Rusia susține că a testat cu...
PFA-urile din România vor plăti...
Dobânzile interbancare se...
Numeroase servicii online au...
Piața muncii din România a...
Producătorul danez de...
DGAF a descoperit prejudicii de...
Uniunea Europeană a decis să mențină permanent...
Ministerul Afacerilor Externe...
Fitch avertizează: fără reforme...
Ministerul Muncii a pus în...