Săptămână complicată la Bursa de la București, cu suișuri și coborâșuri
Performanțele variate ale...
Hennes & Mauritz AB (H&M), al doilea mare retailer de îmbrăcăminte din lume, a raportat o scădere peste estimări a profitului în perioada septembrie-noiembrie 2022, din cauza încrederii reduse a consumatorilor şi a majorării costurilor, care nu s-au regăsit complet în preţuri, transmite Reuters.
Profitul operaţional s-a situat la 821 milioane de coroane suedeze (79,7 milioane de dolari) în trimestrul patru fiscal, comparativ cu 6,26 miliarde de coroane suedeze în urmă cu un an, în timp ce analiştii se aşteptau la 3,67 miliarde de coroane suedeze.
Deja H&M anunţase că vânzările în perioada septembrie-noiembrie 2022 au fost stabile, iar vineri compania suedeză a informat că vânzările în perioada 1 decembrie 2022 - 25 ianuarie 2023 - începutul primului trimestru fiscal - au crescut în monedă locală cu 5%.
"Profitul mai scăzut din trimestrul fiscal, comparativ cu perioada similară a anului precedent, este explicată în principal prin factorii externi negativi, costurile excepţionale şi cele cu programul de eficientizare şi renunţarea la activităţile din Rusia", a informat compania.
Rusia era a şasea cea mai mare piaţă a H&M.
Efectele retragerii din Rusia, ale costurilor mai ridicate cu materiile prime, transportul şi energia, efectele cursului de schimb şi costurile legate de restructurare au totalizat aproximativ cinci miliarde de coroane suedeze, a afirmat directorul general Helena Helmersson.
"În loc să trecem complet asupra consumatorilor majorarea costurilor, am ales să ne consolidăm şi mai mult poziţia pe piaţă", a adăugat şeful H&M.
În septembrie, H&M a lansat un program de reducere a costurilor cu două miliarde de coroane suedeze anual, iar economiile făcute în urma concedierilor şi a altor măsuri urmând să-şi arate efectele din semestrul doi din 2023.
Compania anunţa în noiembrie că va renunţa la aproximativ 1.500 angajaţi şi va înregistra costuri legate de restructurare de aproximativ 800 milioane de coroane suedeze în trimestrul patru.
H&M a propus pentru 2022 dividende de 6,50 coroane pe acţiune, similar cu nivelul din 2021 şi în linie cu aşteptările analiştilor, transmite Agerpres.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanțele variate ale...
Această tendință reflectă...
La capătul unor dezbateri...
Un concept surprinzător și...
Președintele ales a dezvăluit într-un timp record numele...
Dana Tănase, directorul...
"Make the impossible possible"...
Anunțul a fost făcut de Bernd...
Andrea Orcel, directorul general al UniCredit SpA, a...
Este o manevră care face parte din planurile de...
Amazon continuă să-și...
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Suedia este pregătită să...
Bitcoin, cea mai mare...
Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...