Proprietarul Zara atacă. Bătălie pentru haine cu preț redus
Autor: Mara Ivan
Data actualizării:
Data publicării:
Noile restricții au afectat redresarea Inditex, proprietarul Zara
Noile restricții au afectat redresarea Inditex, proprietarul Zara
Grupul spaniol Inditex a anunţat că marca sa de produse cu preţ redus Lefties a început joi vânzările online în Spania şi Portugalia, în ideea de a dobândi un avantaj digital faţă de lanţul britanic de magazine de haine Primark, transmite Reuters.

În prezent, Lefties vinde articole de îmbrăcăminte la preţuri reduse în peste 100 de magazine din şase ţări (Spania, Portugalia, Rusia, Mexic, Qatar şi Arabia Saudită). Înfiinţată în 1999 ca o modalitate de a scăpa de hainele Zara din sezonul anterior, Lefties are acum proprii săi designeri şi game de produse. Cu toate acestea, Lefties ese mai puţin vizibilă decât principalele mărci ale grupului Inditex, precum Zara, Massimo Dutti şi Bershka.

Vânzările online au crescut în timpul pandemiei de COVID-19 pe fondul închiderii magazinelor şi a reticenţei consumatorilor de a se aventura pe străzile şi centrale comerciale aglomerate. Însă costul livrării comenzilor făcute online afectează marjele de profit, în special pentru produsele de tip low-cost.

Citește și Covid-19. Elon Musk s-a decis în privința VACCINULUI. Ce face

Analiştii de la Societe Generale au calculat că vânzările online nu ar fi profitabile pentru Primark, dacă lanţul britanic ar oferi livrări şi retururi gratuite, şi estimează că marja de profit ar scădea cu cinci puncte procentuale numai dacă ar oferi servicii online de tip click and collect.

"Inditex are infrastructura IT şi capacităţile oferite de celelalte branduri pentru a putea să asigure funcţionarea online a unui brand low cost. Primark ar trebui să înceapă de la zero", a declarat analistul Societe Generale, Anne Critchlow. De altfel, în luna iunie a acestui an John Bason, director financiar la Associated British Foods, proprietarul Primark, declara că lanţul britanic nu are de gând să se răzgândească referitor la lipsa unei oferte online.

Inditex nu a informat dacă are de gând să extindă vânzările online şi pentru alte ţări unde marca Lefties este prezentă. În România, la finele lui 2018, reţeaua Inditex era formată din 57 de magazine, cu brandurile Zara, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home şi Massimo Dutti.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

UE începe să lucreze la noile sancțiuni împotriva Iranului

Mai multe state membre ale UE au cerut extinderea...

FMI încearcă să calmeze "optimismul exagerat" al pieţelor

Fondul Monetar Internaţional a transmis un avertisment...

Bulgari a dezvăluit cel mai subțire ceas din lume VIDEO

Poate una dintre trăsăturile specifice sau ciudățeniile...

Ceasurile elvețiene iau cu asalt India

Producătorii de ceasuri elvețieni lansează un atac...

PANZANI dorește să intre la Bursa de Valori din Amsterdam

Fondul de investiții CVC a anunțat că vrea să se alăture...

Băncile europene cer să fie declarate sectoare strategice

Băncile europene fac un apel către Uniunea Europeană...

Cum pot fi lansate noi cazinouri în România?

În jocurile de noroc, concurența este un element...


pixel