Reguli noi la afișarea prețurilor. Ce se întâmplă cu cardurile de fidelizare

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
O femeie se uita la eticheta unui produs alimentar
O femeie se uita la eticheta unui produs alimentar
Din luna iulie intră în vigoare noi reguli de afișare a prețurilor în magazine dar și în farmacii.

Pentru a le furniza clienților informații clare și ușor de înțeles și pentru a nu-i induce în eroare, magazinele (inclusiv farmaciile) vor trebui să afișeze toate prețurile produselor, adică cel întreg și cel redus ca urmare a folosirii unui card de fidelitate, la aceeași dimensiune, potrivit unui ordin al Autorității Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC). Practic, comercianții care au programe de fidelizare nu vor mai avea voie să afișeze prețul redus pentru clienții recurenți cu un font mai mare decât acela folosit pentru prețul întreg.

Ordinul ANPC nr. 182/2023, publicat în Monitorul Oficial și în vigoare în 30 de zile de la publicare (26 iulie 2023), stabileşte „condiţiile de informare corectă și neechivocă cu privire la afișarea prețurilor produselor comercializate atât prin vânzare directă, cât și la distanță, prin utilizarea/ intermediul cardurilor de fidelitate sau altor instrumente de fidelizare a consumatorilor emise de către operatorii economici, pentru a facilita compararea prețurilor”.

Astfel, comercianții, inclusiv farmaciile, vor trebui să respecte o nouă regulă atunci când vine vorba despre afișarea prețurilor produselor în cazul vânzărilor pe baza cardurilor de fidelitate.

Ca regulă generală, prețurile trebuie afișate la loc vizibil lângă produs sau direct pe el. În cazul vânzărilor directe, adică în magazin, comercianții vor fi obligați să afișeze, prin aplicarea pe produs sau în imediata vecinătate a acestuia, cel puțin a prețului cel mai mare al produsului respectiv, chiar dacă este afișat și prețul redus ca urmare a folosirii unui card de fidelitate sau altor instrumente de fidelizare a consumatorilor, utilizând pentru toate prețurile aceleași caracteristici ale scrisului: font, dimensiune, culoare etc.. Cu alte cuvinte, nu vor mai fi îngăduite etichete sau panouri unde prețul redus pe bază de program de fidelizare este cel mai vizibil, iar prețul normal, fără reduceri, este scris mai mic.

Aceleași reguli vor trebui folosite de comercianți și în cazul vânzărilor online.

De asemenea, comercianții nu vor mai putea cere şi utiliza cardurile de fidelitate sau alte instrumente de fidelizare a consumatorilor la comercializarea produselor, dacă asta nu asigură un beneficiu clienților. 

„Solicitarea și utilizarea de către operatorii economici a cardurilor de fidelitate sau altor instrumente de fidelizare a consumatorilor la comercializarea produselor fără să se asigure beneficii consumatorilor sunt interzise”, scrie, mai exact, în ordinul publicat azi.

ANPC vine cu noile reguli privind afișarea prețurilor produselor în contextul în care, „urmare acțiunilor de control, au fost constate anumite practici ale operatorilor economici în general, inclusiv la cei din domeniul farmaciilor, care, prin folosirea unor informații neclare în special în cazul comercializării prin intermediul cardurilor de fidelitate, determină consumatorii să achiziționeze anumite produse pe care în condiţii normale poate nu le-ar achiziţiona”.

Astfel, este afișat cu cifre de dimensiuni mai mari prețul mai mic, dar care este valabil doar la vânzarea prin intermediul cardului de fidelitate, iar prețul mai mare, aplicabil fără card, este afișat cu cifre mai mici, astfel încât clienții sunt induși în eroare, notează Avocatnet.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Bursa de Valori de la București / FOTO: Facebook
Foto: Freepik.com
Freepik.com
Foto: Reuters
Vladimir Putin / Foto: Kremlin
SUA vs China
Muncitor

Germania 2025: Sectoarele cu potențial ridicat de investiții

Germania, prima economie a Europei, rămâne un pilon de...

Ursula von der Leyen
Bani. Foto: Freepik.com
Știrile dimineții
Document
Foto: Freepik.com
Beijing

Preţurile din China au scăzut pentru a treia lună consecutiv

Preţurile de consum în scădere pentru a treia lună...

Criptomonede / FOTO: Freepik
Bursa / sursa foto: Pexels.com / Anna Nekrashevich
Inteligența artificială / Foto: Freepik
Radar / Foto: Freepik
CNE Cernavoda
S&P Global
Google
Bună dimineața! / FOTO: Freepik
Tanczos Barna / Foto: gov.ro

Tanczos Barna cere formarea rapidă a unui guvern responsabil

Ministrul Finanțelor lansează o serie de avertismente.

Robotul Vulcan / FOTO: Captură ecran
Mașină / FOTO: Freepik

În timp ce industria auto frânează, Ferrari accelerează

Ferrari nu cunoaște criza: profituri record într-un...

Estimări și calcule / FOTO: Freepik
Bitcoin

Prețul Bitcoin se apropie de 104.000 de dolari

Bitcoin a crescut semnificativ vineri, depășind în goană...

Foto: Oana Pavelescu
Foto: Freepik.com

pixel