COP29: Ce prevede acordul lăudat de unii, criticat de alții, încheiat la Baku
La capătul unor dezbateri...
Pentru a le furniza clienților informații clare și ușor de înțeles și pentru a nu-i induce în eroare, magazinele (inclusiv farmaciile) vor trebui să afișeze toate prețurile produselor, adică cel întreg și cel redus ca urmare a folosirii unui card de fidelitate, la aceeași dimensiune, potrivit unui ordin al Autorității Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC). Practic, comercianții care au programe de fidelizare nu vor mai avea voie să afișeze prețul redus pentru clienții recurenți cu un font mai mare decât acela folosit pentru prețul întreg.
Ordinul ANPC nr. 182/2023, publicat în Monitorul Oficial și în vigoare în 30 de zile de la publicare (26 iulie 2023), stabileşte „condiţiile de informare corectă și neechivocă cu privire la afișarea prețurilor produselor comercializate atât prin vânzare directă, cât și la distanță, prin utilizarea/ intermediul cardurilor de fidelitate sau altor instrumente de fidelizare a consumatorilor emise de către operatorii economici, pentru a facilita compararea prețurilor”.
Astfel, comercianții, inclusiv farmaciile, vor trebui să respecte o nouă regulă atunci când vine vorba despre afișarea prețurilor produselor în cazul vânzărilor pe baza cardurilor de fidelitate.
Ca regulă generală, prețurile trebuie afișate la loc vizibil lângă produs sau direct pe el. În cazul vânzărilor directe, adică în magazin, comercianții vor fi obligați să afișeze, prin aplicarea pe produs sau în imediata vecinătate a acestuia, cel puțin a prețului cel mai mare al produsului respectiv, chiar dacă este afișat și prețul redus ca urmare a folosirii unui card de fidelitate sau altor instrumente de fidelizare a consumatorilor, utilizând pentru toate prețurile aceleași caracteristici ale scrisului: font, dimensiune, culoare etc.. Cu alte cuvinte, nu vor mai fi îngăduite etichete sau panouri unde prețul redus pe bază de program de fidelizare este cel mai vizibil, iar prețul normal, fără reduceri, este scris mai mic.
Aceleași reguli vor trebui folosite de comercianți și în cazul vânzărilor online.
De asemenea, comercianții nu vor mai putea cere şi utiliza cardurile de fidelitate sau alte instrumente de fidelizare a consumatorilor la comercializarea produselor, dacă asta nu asigură un beneficiu clienților.
„Solicitarea și utilizarea de către operatorii economici a cardurilor de fidelitate sau altor instrumente de fidelizare a consumatorilor la comercializarea produselor fără să se asigure beneficii consumatorilor sunt interzise”, scrie, mai exact, în ordinul publicat azi.
ANPC vine cu noile reguli privind afișarea prețurilor produselor în contextul în care, „urmare acțiunilor de control, au fost constate anumite practici ale operatorilor economici în general, inclusiv la cei din domeniul farmaciilor, care, prin folosirea unor informații neclare în special în cazul comercializării prin intermediul cardurilor de fidelitate, determină consumatorii să achiziționeze anumite produse pe care în condiţii normale poate nu le-ar achiziţiona”.
Astfel, este afișat cu cifre de dimensiuni mai mari prețul mai mic, dar care este valabil doar la vânzarea prin intermediul cardului de fidelitate, iar prețul mai mare, aplicabil fără card, este afișat cu cifre mai mici, astfel încât clienții sunt induși în eroare, notează Avocatnet.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
La capătul unor dezbateri...
"Make the impossible possible"...
Anunțul a fost făcut de Bernd...
Este o manevră care face parte din planurile de...
Amazon continuă să-și...
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Suedia este pregătită să...
Bitcoin, cea mai mare...
Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...