Arieratele bugetului general consolidat au scăzut la 520 milioane de lei
Arieratele bugetului general...
"A fost un an dificil pentru grupul Renault şi pentru alianţă", a afirmat vineri director general interimar Clotilde Delbos, adăugând că problemele extinse cu care se confruntă industria auto au afectat compania "chiar într-un moment în care ne confruntam cu dificultăţi interne".
România primește 53 de milioane € de la CE pentru stații de încărcare auto
Renault a raportat o pierdere de 141 milioane de euro (153 milioane de dolari) în 2019, după ce a fost afectat de costuri legate de unele din societăţile sale mixte din China, precum şi de scăderea câştigurilor Nissan.
Renault şi-a stabilit ca obiectiv pentru 2020 o marjă operaţională între 3% şi 4%, în scădere faţă de 4,8% în 2019, şi a redus nivelul dividendelor propuse pentru 2019 cu aproape 70%, faţă de anul anterior. Pentru anul trecut, Renault va plăti dividende de 1,10 euro per titlu.
Vineri dimineaţa, acţiunile Renault înregistrau un declin de 4,3% la Bursa de la Paris.
Directorii Renault au dat în repetate rânduri asigurări că alianţa cu Nissan nu se confruntă cu probleme. Delbos a recunoscut că investitorii încă sunt sceptici dar a precizat că în mai cele două companii vor anunţa obiective comune esenţiale.
Renault se aşteaptă ca piaţa auto globală să scadă în 2020, vânzările în Europe şi Rusia urmând să înregistreze un declin de aproximativ 3%.
Obiectivele stabilite de Renault pentru acest an nu au ţinut cont de posibilul impact al epidemiei cu noul coronavirus din China, unde are o fabrică în Wuhan, epicentrul epidemiei.
Vânzările Renault au scăzut cu 3,3% anul trecut, la 55,53 miliarde de euro, depăşind estimările analiştilor, de 55,24 miliarde de euro.
Profitul operaţional a scăzut cu 30% anul trecut, la 2,11 miliarde de euro (2,29 miliarde de dolari), sub estimările analiştilor, de 2,65 miliarde de euro.
Pentru 2020, producătorul se aşteaptă la venituri anuale în linie cu cele din 2019.
În ultimele 12 luni, titlurile Renault şi Nissan au scăzut fiecare cu peste o treime iar acţiunile ambelor companii se tranzacţionează la cel mai redus nivel din ultimii şapte ani.
Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.
În prezent, alianţa regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.) cu 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Arieratele bugetului general...
Conform sondajelor la ieșirea de la urne, CDU/CSU au...
România, în fruntea producției...
Favoriți în sondaje,...
Se dorește verificarea...
După o serie impresionantă de...
Litiul, cobaltul și nichelul...
Oficial BCE: „Am putea ajunge la acest nivel în câteva...
Autoritățile din Grecia monitorizează situația seismică
Angajații federali obligați să...
Ursula von der Leyen merge luni la Kiev, iar Emmanuel...
SUA apără acordul propus de...
O decizie dificilă pentru...
Președintele argentinian Javier...
Care este țara europeană care plătește abonamentul...
Guvernul s-a decis în privința...
Despre ultimele decizii ale președintelui Trump, despre...
Rating susţinut de apartenenţa...
Cum poți obține 500 de lei de...
Un avertisment adresat în...
Ministrul Finanțelor se află la...
Declinul social-democraților...
Portofoliul Berkshire Hathaway,...
SUA reacționează la taxele...
Reciclarea textilelor,...
Pe de altă parte, Bitpanda, a...
Rețea extinsă de conducte...