Renault, câştigătorul surpriză în războiul tarifelor declanşat de Trump

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Foto: Freepik.com
Foto: Freepik.com
Turbulenţele provocate de politicile comerciale ale preşedintelui SUA, Donald Trump, au dat peste cap întreaga industrie auto, cu excepţia unui mic jucător, grupul francez Renault, relatează Financial Times.

După un proces de restructurare care a durat cinci ani, şi cu vânzări reduse pe piaţa din SUA, Renault este izolat, cel puţin pentru moment, de tarifele de 25% impuse de Trump la toate vehiculele importate în Statele Unite.

"Am avut parte de multe provocări ca director general al Renault în ultimii patru ani, dar măcar, în acest caz, nu sunt primul care trebuie să se îngrijoreze", a declarat directorul general de la Renault, Luca de Meo, într-un interviu acordat Financial Times.

Cu toate acestea, analiştii şi surse din interiorul companiei avertizează că o încetinire generală a pieţei auto, provocată de instabilitatea tarifară, ar putea afecta planurile lui Luca de Meo de a extinde cota de piaţă a Renault pe segmentul vehiculelor electrice şi hibride.



"În mijlocul furtunii, ne descurcăm destul de bine, dar vom vedea cum va arăta nava după ce turbulenţele se vor sfârşi. Furtuna este severă", a declarat o sursă din cadrul companiei.

Tarifele drastice impuse de Trump asupra automobilelor şi componentelor auto au perturbat lanţurile globale de aprovizionare, afectând grav marii producători precum Toyota, Volkswagen, General Motors şi Hyundai.

Stephen Reitman, analist la Bernstein, apreciază că Renault se numără printre producători cei mai protejaţi la incertitudinea generată de noile tarife. Totuşi, acest lucru nu ar mai fi valabil în contextul unei crize care ar cuprinde întreaga piaţă.

Sub conducerea lui Luca de Meo, Renault şi-a redus costurile şi a modernizat gama de modele, beneficiind de expertiza lui Gilles Le Borgne, fost director de inginerie la PSA. De asemenea, Renault şi-a păstrat capacitatea globală de producţie şi prezenţa geografică la o scară mai mică decât alţi rivali, preferând să producă un volum mai mic de maşini, dar cu marje de profit mai mari. Această strategie s-a dovedit eficientă, mai ales într-un moment în care competitori majori precum Stellantis şi Volkswagen se confruntă cu presiuni economice din partea pieţelor din China şi SUA.



Cu toate acestea, chiar dacă vânzările Renault în SUA sunt nesemnificative, compania nu este complet imună la efectele încetinirii economice globale. Preţul acţiunilor Renault a scăzut cu 9% în ultimele zile, pe fondul temerilor legate de cererea tot mai slabă pentru automobile.

Odată finalizată restructurarea companiei, Luca de Meo intenţionează să crească ponderea vehiculelor electrice în totalul vânzărilor Renault de la 12%, până la 20% şi să reducă decalajul faţă de Toyota pe piaţa automobilelor hibride din Europa. În prezent, Toyota deţine o cotă de 48% pe acest segment, comparativ cu 20% pentru Renault.



"Ambiţia mea este să mă asigur că Renault poate juca în finala Cupei Campionilor Europeni, pentru eu cred că avem capacitatea şi resursele", a spus Luca de Meo.

Şeful de la Renault urmează să prezinte în acest an o nouă strategie de creştere, în car cel mai probabil se va concentra pe investiţiile în tehnologie şi inovare, extinderea afacerilor Renault în domeniile conexe cu autoturismele, precum software şi finanţare. De asemenea, grupul francez mizează pe parteneriate pentru a compensare pentru mărimea sa redusă.

Însă o componentă cheie pentru creşterea Renault în viitor va fi îmbunătăţirea vânzărilor de automobile electrice. Rezultatele bune ale Renault au fost impulsionate de vânzările solide şi marjele oferite de marca low-cost Dacia, vânzările de modele hibride au crescut cu 45%, însă vânzările sale de vehicule electrice au scăzut cu aproape 20%, fiind responsabile pentru doar 9% din vânzările totale.

Cu prilejul unei vizite recente la uzina de la Douai, nordul Franţei, care se va concentra în întregime pe modele electice, Luca de Meo a spus că această uzină va fi "în centrul bătăliei" pentru viitorul grupului. De pe porţile uzinei vor ieşi exemplare din noul R5 E-Tech, pe măsură ce acest model va fi lansat pe pieţele din Europa.

De asemenea, Renault are de gând să lanseze un nou automobil electric marca Dacia şi o versiune mai accesibilă a modelului R5.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Cumpărături / Foto: Freepik
Tineri / Foto: Freepik
Razboiul comercial SUA-China / Foto: Freepik
Cosmin Marinescu
Steve Witkoff și Marco Rubio
Donald Trump și Xi Jinping, în timpul summitului din 2019 din Japonia
Produse cu marca Rapid, pe site-ul Trendyol
Prudență / FOTO: Freepik

Atenție! Războiul comercial este departe de a se fi încheiat

Acțiunile americane au înregistrat câștiguri în...

Distracție în Maramureș, la Borșa / FOTO: Facebook
Bursa diamantelor de la Anvers, Belgia
Freepik.com
Carrefour Baneasa, închis de ANPC / Foto: Crișan Andreescu
O femeie la cumpărături / Foto: Freepik

Oficial, inflația scade. Neoficial, tot mai greu cu banii

Inflația anuală a coborât în martie 2025 la 4,86%, dar...

De ce se concentrează Donald Trump doar pe bunuri?

De câteva zile, tarifele vamale zguduie piețele bursiere...

Știrile dimineții
Foto: Freepik.com
Freepik.com
Freepik.com
Foto: Freepik.com
Freepik.com
Cosmin Marinescu
Foto: Freepik.com
Panouri solare / Foto: Unsplash
Foto: Freepik.com
Freepik.com
Lingouri de aur / sursa foto: Freepik.com

pixel