România are cele mici salarii în marketing, PR şi publicitate
Autor: Mara Ivan
Data publicării:
Cele mai mari sunt în Slovenia
Cele mai mari sunt în Slovenia
Specialiştii în marketing din Slovenia câştigă cel mai bine din regiune, în timp ce românii din acelaşi domeniu au printre cele mai mici salarii, se arată într-un comunicat al unei platforme de recrutare online. Astfel, în Slovenia, media salariului net este de 1.910 euro, pe lună, potrivit comparatorului salarial Paylab. Slovenii sunt urmaţi de cei din Estonia, cu 1.650 de euro, lunar, şi cei din Lituania, care au un salariu mediu de 1.635 de euro. 

Ierarhia continuă cu salariile încasate de specialiştii în marketing, PR şi publicitate din Cehia (1.530 de euro), cei din Croaţia (1.510 euro) şi Slovacia (1.440 euro). La scurtă distanţă se află angajaţii din Letonia, unde angajatorii oferă specialiştilor din domeniu un salariu mediu de 1.400 de euro, pe lună.

Foarte apropiate ca nivel salarial sunt şi următoarele două ţări vecine - Ungaria şi România, unde specialiştii în marketing, PR sau advertising au salarii medii de 1.280, respectiv 1.230 de euro. Doar Bulgaria şi Serbia coboară sub acest nivel, cu câştiguri medii nete raportate de 1.095, respectiv 900 de euro, lunar.

Potrivit raportului Paylab, care include date strânse de la angajatorii şi angajaţii din toate ţările regiunii ECE, cele mai importante aptitudini pe care le caută acum companiile din domeniu de la candidaţi sunt stăpânirea zonei de digital marketing, user experience (experinţa pe care o are un utilizator atunci când foloseşte un produs digital) şi project management. Mai puţin cântăresc astăzi cunoştinţele de social media, de copywriting sau de organizare de evenimente.

Citește și Salarii și sporuri, sub semnul întrebării. Legea, retrimisă în Parlament

'Devine tot mai important şi mai prezent conceptul de intraprenoriat. Companiile caută angajaţi care să îşi poată asuma responsabilităţi, care să aibă viziune şi putere de decizie. Nu mai vor doar executanţi, ci oameni de strategie, cu o capacitate reală de a contribui la creşterea business-ului. Tocmai de aceea, deşi este o industrie relativ tânără, a început să fie şi foarte bine plătită. Acest aspect, precum şi faptul că este, prin execelenţă, un domeniu foarte creativ, ceva mai puţin scorţos şi mai flexibil s-au transformat în principalele argumente pentru care tot mai mulţi tineri îşi doresc o carieră în marketing şi comunicare', mai spune Bogdan Badea.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Rușii bogați au o nouă problemă logistică legată de avere

Invazia declanșată de Putin în Ucraina a provocat recent...

Bursa a închis ziua așa cum a și început-o, în scădere

Bursa de Valori Bucureşti (BVB) a închis în scădere...

ELCEN vrea să construiască un cartier în Grozăvești

ELCEN îşi propune să construiască un cartier la CET...

Prețul unui metal folosit pentru computere a explodat

Este vorba despre indiu, cel mai moale metal, care nu...

Apple dezvăluie o nouă gamă de iPad, mai eficientă

După un an și jumătate fără niciun anunț pe iPad-uri,...

Drone militare: Marocul decolează cu o compania israeliană

Compania israeliană BlueBird Aero Systems, care...

OpenAI va detecta imaginile create cu AI generativă

Concret, este vorba despre un instrument nou al celor de...

Care sunt autovehiculele pentru care nu se datorează impozit

În anumite situații legea prevede că nu proprietarii...


pixel