România, pe locul 5 în Europa la adoptarea tehnologiei contactless: 2 din 3 tranzacții sunt acum contactless
Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Adoptarea în creștere a tehnologiei contactless demonstrează entuziasmul consumatorilor români pentru noile tehnologii, care le oferă confort și siguranță.    

București, România – 19 septembrie 2018 – Tehnologia contactless, care se află într-un ritm accelerat de dezvoltare, a devenit cea mai răspândită formă de plată electronică din România, care ocupă locul 5 în topul țărilor europene în ceea ce privește numărul tranzacțiilor contactless înregistrate din totalul tranzacțiilor realizate la comercianți: mai mult de 2 din 3 tranzacții realizate prin intermediul cardurilor Mastercard la comercianți sunt contactless.

Un studiu recent realizat de Mastercard confirmă creșterea incontestabilă a utilizării tehnologiei contactless în România: tranzacțiile contactless au crescut cu 139% în perioada ianuarie-august 2018 comparativ cu aceeași perioadă din 2017, ajungând la aproape 70% din totalul tranzacțiilor realizate la comercianți.

Studiul, realizat de Mastercard pentru țările din Europa, arată că în peste 15 piețe europene – printre care România, Danemarca, Croația, Grecia, Ungaria, Olanda, Polonia și Rusia – procentul tranzacțiilor contactless realizate cu carduri Mastercard depășește 50%. Progresele tehnologice continue în domeniul plăților și al analizelor de date din întreaga Europă le permit țărilor să optimizeze constant infrastructura tehnologică regională. În consecință, fiecare țară este capabilă să opereze într-o manieră mai integrată și mai eficientă.

„Așa cum ne arată și cele mai recente date, plățile contactless și-au continuat evoluția fulminantă în România, confirmând și anul acesta aderența consumatorilor la viziunea Mastercard de a trăi într-o lume fără cash. Încă de acum 10 ani, Mastercard a susținut această evoluție transformatoare, investind în ecosistemul contactless din România, care presupune mai mult decât existența pe piață a cardurilor, integrând și rețeaua de acceptare a tranzacțiilor contactless, comunicarea acestora, cât și educarea și instruirea consumatorilor cu privire la beneficiile acestei tehnologii inovatoare. Toate aceste inițiative ale Mastercard ne-au adus în punctul în care suntem astăzi, când mai mult de 2 din 3 plăți sunt contactless în România.”, a declarat Cosmin Vladimirescu, Country Manager, Mastercard România.

Studiul mai arată că țările europene își schimbă în mod dramatic comportamentul în ceea ce privește adoptarea tehnologiei contactless, cu țări ca România înregistrând un procent de aproape 70% tranzacții contactless din totalul tranzacțiilor realizate la comercianți. Multe țări europene îmbrățișează economia cashless (fără numerar), lucru demonstrat prin renunțarea la cash și prin rata de adopție rapidă a tehnologiei contactless.

Sistemele de transport din întreaga Europă reprezintă unul dintre principalele domenii care contribuie la creșterea tranzacțiilor contactless, deoarece permit plăți mai rapide și o securitate sporită. În contextul în care tehnologia are un rol din ce în ce mai important în viața noastră de zi cu zi, numărul clienților care utilizează tehnologia contactless în tranzit este în continuă creștere. Mastercard consolidează acest trend și transformă plățile contactless în normalitate pentru întregul continent, astfel că până în 2020 toate terminalele POS din Europa vor permite tranzacții contactless.

Aceste rezultate demonstrează în mod clar că România conduce revoluția contactless, deoarece consumatorii caută metode de plată rapide și convenabile, în care pot avea încredere. Pe lângă ușurința în utilizare și comoditate, atunci când vine vorba despre tehnologia plăților, consumatorii urmăresc, de asemenea, beneficiile în plus aduse de securitate și protecție. Odată cu utilizarea crescută a tehnologiei contactless, consumatorii se familiarizează și primesc garanții legate de această metodă de plată. Astfel, din ce în ce mai mulți consumatori au ajuns la concluzia că tehnologia contactless este la fel de sigură sau mai sigură decât alte metode tradiționale de plată.

 # # #

Despre Mastercard

Mastercard, www.mastercard.com, este o companie de tehnologie în industria globală de plăți. Operăm cea mai rapidă rețea de procesare a plăților din lume, oferind un liant între consumatori, instituții financiare, comercianți, autorități și companii din peste 210 țări și teritorii. Produsele și soluțiile Mastercard fac activitățile zilnice de comerț – cum ar fi cumpărăturile, călătoriile, derularea unei afaceri sau managementul finanțelor – mai simple, mai sigure și mai eficiente pentru toată lumea. Urmăriți-ne pe Twitter: participați la discuțiile de pe blogul Beyond the Transaction și înregistrați-vă pentru cele mai noi știri.

 

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Salariile din agricultură au explodat în România

Salariile din agricultură încep să concureze cu cele din...

Aurul se repliază pe o piață cuprinsă de dezamăgire

Aurul scade pe măsură ce speranțele legate de o reducere...

Tona de cupru, metalul strategic, a depășit 10.000 de dolari

Prețul metalului roșu, element strategic al traziției...

Un român norocos poate deveni, duminică, milionar în euro

Loteria Română anunţă un report cumulat la Noroc de...

CNPP: Viaţă de "special": 24.151 lei pe lună

Casa Naţională de Pensii Publice a transmis...

Finanțele au publicat ghidul e-Transport

Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de...

AQUILA a preluat Parmafood

AQUILA finalizează a doua tranzacție din 2024, prin preluarea Parmafood.

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Programul magazinelor de Paște; Implementarea salariului...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel