Românii și băncile: Mulți preferă o relație mai modernă

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Card ING. Serviciile s-au deblocat
Card ING. Serviciile s-au deblocat
Peste trei sferturi dintre români (76%) susţin că o bancă modernă este o bancă rapidă, care îi ajută să nu-şi piardă timpul, în timp ce 11% dintre aceştia ar trece la altă bancă pentru a beneficia de serviciul de plăţi instantanee, arată datele unui nou studiu iSense Solutions, dedicat percepţiei românilor asupra băncilor moderne şi serviciilor oferite de acestea.

Conform cercetării, 80% dintre cei chestionaţi au menţionat că posibilitatea de a face plăţi contactless cu cardul reprezintă o facilitate care le face viaţa mai uşoară.

De asemenea, 62% din populaţie consideră că folosirea inteligenţei artificiale ajută la rezolvarea mai rapidă a problemelor. În ceea ce priveşte tehnologia şi inovaţia, 2 din 10 români s-ar muta la altă bancă pentru a beneficia de tehnologii şi inovaţii. Printre tehnologiile asociate cu o bancă modernă se află: aplicaţie de banking pentru mobil, plata contactless, posibilitatea de a contracta servicii online, posibilitatea de a-şi schimba singuri setările de securitate ale cardului, posibilitatea de face exchange online, self-banking, salvarea plăţilor în aplicaţie, carduri virtuale.

Studiul a mai arătat că 61% dintre persoanele intervievate îşi doresc să-şi poată plăti taxele şi impozitele, 45% rovinieta, 42% utilităţile, 39% RCA-ul, 35% parcarea, 27% să îşi poată face o asigurare de viaţă, 24% să facă un depozit şi 22% să acceseze un împrumut.

Cu toate că doar 30% dintre români au auzit despre cardurile biometrice, 7 din 10 români au declarat că ar folosi un astfel de card dacă ar fi disponibil, iar 11% dintre ei şi-ar schimba banca la care sunt clienţi pentru accesul la un card biometric.

În acelaşi timp, aproape trei sferturi dintre români (73%) sunt de părere că utilizarea unui card biometric le-ar face viaţa mai uşoară. Cardul biometric reprezintă o opţiune atrăgătoare pentru români, pentru că poate fi folosit exclusiv cu amprenta persoanei (71%), pentru că oferă siguranţă contului bancar în cazul pierderii cardului (70%) şi datorită riscului redus de fraudă (64%).

Totodată, 76% dintre români spun ca o bancă modernă este o bancă rapidă, care îi ajută să nu-şi piardă timpul.

Studiul iSense Solutions a fost realizat online pe un eşantion de 604 de respondenţi din mediul urban. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani, iar gradul de eroare al estimărilor este +/- 3,99%, la un nivel de încredere de 95%.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Economie. Foto: Freepik.com
Freepik.com
foto: Freepik.com
Bani
Uniunea Europeana
Pexels.com
Bani. Foto: Freepik.com
Gabriel Biriș
A venit poștașul / FOTO: Pagina de Facebook a Poștei Române
Praid / Foto: Alex Nicodim / Inquam Photos
Alexandru Nazare / Foto: gov.ro
Aur și argint
O femeie alimentează mașina la o benzinărie / Foto: Freepik
Pe peron
Diamantul bicolor / Foto: GIA
Cartofi / Foto: Freepik
Camion alimentează la o benzinărie / Foto: Freepik

Nouă schemă de compensare a accizei la motorină

Ministerul Finanțelor a publicat luni, 21 octombrie...

Telefoane mobile / Foto: Freepik

Peste un milion de români s-au portat în 2025

Românii continuă să își exercite libertatea de a schimba...

Guvern. Foto: Mihai Ciobanu

Se crapă un zgârie nori emblematic din New York

Construit pentru a domina skyline-ul New York-ului și a...

Portofel. Foto: Freepik.com
Chei auto. Foto: Freepik.com
Un fermier ține în mână câteva roșii
Fabrica. Foto: Freepik.com

pixel