Românii și băncile: Mulți preferă o relație mai modernă
Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Card ING. Serviciile s-au deblocat
Card ING. Serviciile s-au deblocat
Peste trei sferturi dintre români (76%) susţin că o bancă modernă este o bancă rapidă, care îi ajută să nu-şi piardă timpul, în timp ce 11% dintre aceştia ar trece la altă bancă pentru a beneficia de serviciul de plăţi instantanee, arată datele unui nou studiu iSense Solutions, dedicat percepţiei românilor asupra băncilor moderne şi serviciilor oferite de acestea.

Conform cercetării, 80% dintre cei chestionaţi au menţionat că posibilitatea de a face plăţi contactless cu cardul reprezintă o facilitate care le face viaţa mai uşoară.

De asemenea, 62% din populaţie consideră că folosirea inteligenţei artificiale ajută la rezolvarea mai rapidă a problemelor. În ceea ce priveşte tehnologia şi inovaţia, 2 din 10 români s-ar muta la altă bancă pentru a beneficia de tehnologii şi inovaţii. Printre tehnologiile asociate cu o bancă modernă se află: aplicaţie de banking pentru mobil, plata contactless, posibilitatea de a contracta servicii online, posibilitatea de a-şi schimba singuri setările de securitate ale cardului, posibilitatea de face exchange online, self-banking, salvarea plăţilor în aplicaţie, carduri virtuale.

Studiul a mai arătat că 61% dintre persoanele intervievate îşi doresc să-şi poată plăti taxele şi impozitele, 45% rovinieta, 42% utilităţile, 39% RCA-ul, 35% parcarea, 27% să îşi poată face o asigurare de viaţă, 24% să facă un depozit şi 22% să acceseze un împrumut.

Cu toate că doar 30% dintre români au auzit despre cardurile biometrice, 7 din 10 români au declarat că ar folosi un astfel de card dacă ar fi disponibil, iar 11% dintre ei şi-ar schimba banca la care sunt clienţi pentru accesul la un card biometric.

În acelaşi timp, aproape trei sferturi dintre români (73%) sunt de părere că utilizarea unui card biometric le-ar face viaţa mai uşoară. Cardul biometric reprezintă o opţiune atrăgătoare pentru români, pentru că poate fi folosit exclusiv cu amprenta persoanei (71%), pentru că oferă siguranţă contului bancar în cazul pierderii cardului (70%) şi datorită riscului redus de fraudă (64%).

Totodată, 76% dintre români spun ca o bancă modernă este o bancă rapidă, care îi ajută să nu-şi piardă timpul.

Studiul iSense Solutions a fost realizat online pe un eşantion de 604 de respondenţi din mediul urban. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani, iar gradul de eroare al estimărilor este +/- 3,99%, la un nivel de încredere de 95%.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Care sunt autovehiculele pentru care nu se datorează impozit

În anumite situații legea prevede că nu proprietarii...

Motorina continuă să fie mult mai ieftină decât benzina

Până acum câțiva ani, motorina era mai ieftină decât...

De ce americanii vor să interzică TikTok

TikTok și proprietarul rețelei de socializare,...

Porturile belgiene, invadate de mașini electrice chinezești

Consecință a volumului impresionant de producție al...

Bijuterii: Richemont achiziționează grupul italian Vhernier

Gigantul elvețian Richemont, proprietar printre altele...

Rusia intenționează să reia exporturile de benzină

Rusia intenționează să ridice interdicția privind...


pixel