Românii petrec mai mult timp la mall, dar şi în trafic până acolo

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
foto:pexels.com
foto:pexels.com
Urbanizarea și extinderea orașelor din România, prin construirea de noi locuințe, blocuri și complexuri rezidențiale, dar și prin apariția de noi centre comerciale în zone unde anterior nu existau, au dus la creșterea distanței pe care oamenii trebuie să o parcurgă pentru a ajunge la centrele comerciale, arată un studiu Brand Management. Drept urmare, timpul petrecut în trafic pentru a ajunge la mall a crescut în 2024 comparativ cu 2023.

Pe măsură ce orașele se extind, crește și populația, și deși distanțele sunt mai mari, numărul vizitelor la mall continuă și el să crească, lucru valabil și pentru timpul petrecut în centrele comerciale. Acest lucru contrastează cu ce se întâmplă în unele state europene, precum Germania, Spania și Italia, unde zona centrelor comerciale începe chiar să scadă din nou, deoarece hipermarketurile mari și centrele mici, în mare parte învechite, sunt abandonate sau reutilizate.

 

„Creșterea timpului petrecut în mall sugerează o schimbare în comportamentul consumatorilor, care își alocă tot mai mult timp pentru a explora diverse opțiuni, a se bucura de activități recreative sau a participa la evenimente organizate acolo. Urbanizarea și expansiunea rețelelor de mall-uri au creat un mediu propice pentru dezvoltarea brandurilor.

În acest context, modificările în comportamentul consumatorilor, precum creșterea frecvenței și duratei vizitelor în centrele comerciale, transformă publicitatea indoor într-o unealtă crucială pentru atingerea obiectivelor de marketing. Sinergia dintre urbanizare, retail și publicitate deschide noi orizonturi pentru dezvoltarea afacerilor, iar un potențial substanțial îl reprezintă centrele comerciale, altele decât mall-urile, segment care este așteptat să crească în perioada următoare", a declarat Georgian Drăghici, director comercial al Brand Management.

 

Studiul realizat la începutul acestui an de Brand Management, liderul pieței de indoor advertising din România, a evidențiat schimbări semnificative în comportamentul de transport al românilor în drum spre mall-uri. Dacă în aprilie 2023, drumul până la mall dura în medie 28 de minute, în mai 2024, acest indicator a crescut cu 39%, ajungând la 39 de minute. De asemenea, timpul petrecut în mall a crescut cu peste 9%, de la 130 de minute la 142 de minute. Acest lucru poate fi explicat, dincolo de multiplele lucrări la infrastructura rutieră, și prin faptul că în prima jumătate a acestui an au crescut atât înmatriculările de mașini second-hand (+22,7%), dar și cele de mașini (+12%).

Așa se explică și faptul că, în ceea ce privește mijloacele de transport preferate pentru deplasarea către mall, numărul celor care aleg mașina (personală, de serviciu sau împrumutată) a crescut semnificativ. În 2023, procentul acestora era de 45%, iar în mai 2024 a ajuns la 58%. Transportul în comun este pe locul secund, cu 23%, în scădere de la 29% în aprilie 2023, urmat de mersul pe jos (16%, în scădere de la 21% în 2023). Bărbații preferă cel mai mult să folosească mașina (65%), în timp ce femeile și cei din generația X preferă mersul pe jos (19%). 

Generația Z, în schimb, optează în proporție de 34% pentru transportul în comun, ceea ce reflectă interesul tinerilor față de protecția mediului și sustenabilitate, teme tot mai prezente în societate. De asemenea, oamenii sunt dispuși să parcurgă distanțe cuprinse între 9 și 17 kilometri (în 2024, distanța medie până la mall a crescut cu un kilometru, ajungând la 12 kilometri), iar timpul petrecut în trafic pentru a ajunge la mall este de 44 de minute. Cumpărăturile rămân principalul motiv pentru vizitele la mall (89%). Acest procent a crescut masiv de la an la an, ajungând la 68%, probabil și datorită eliminării restricțiilor din perioada pandemiei.

Perspectivele sunt pozitive pentru regiunea noastră, inclusiv România, având în vedere că, până în 2025, se estimează o creștere de 6% a centrelor comerciale, comparativ cu un avans de doar 2% preconizat în Europa de Vest.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Taxa majorată cu 50%
Nicușor Dan
Ilie Bolojan / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Schimb valutar
Inquam Photos / George Calin

Protestele din 2024–2025: România între stradă și urne

Între decembrie 2024 și mai 2025, România a traversat...

Transelectrica / FOTO: Facebook
Oameni pe stradă / Foto: Freepik
Dealerii valutari nu afișează prețul real al monedelor pe panourile lor din cauza fluctuațiilor mari ale cursului dolarului / Foto / Reuters / Fatemeh Bahrami / Anadolu
Vienna Insurance Group
Fabrică de lapte / Foto: Freepik
CCR a decis / Foto: Freepik
ANAF / Foto: DCBusiness
Contor electric

Se dau bani pentru energie! Tot ce trebuie să știți

Românii aflați în situație de sărăcie energetică pot...

Jean Ivan, noul director interimar al Romsilva

Romsilva are un nou director intermediar

Jean Vişan, noul director general interimar al Romsilva....

Casa de schimb / Foto: Arhivă
Neodimium pur
Datorii la stat / Foto: Freepik
Analistul economic Adrian Negrescu / FOTO: Facebook
Fabrica de reciclare / Foto: Freepik
BVB
Om de afaceri vorbeste la telefon / Foto: Freepik
Eoliene / Foto: Freepik
Microbuz / Foto: oglindadeazi.ro
foto: pexels.com
SpaceX
Cristian Popa, BNR
Ilie Boloja și Sorin Grindeanu / Foto: George Călin / Mălina Norocea / Inquam Photos

pixel