Românii, principala sursă a turismului din Republica Moldova

Autor: Matei Ion
Data actualizării:
Data publicării:
Podgoriile din Republica Moldova sunt printre punctele de atracție ale turiștilor Români
Podgoriile din Republica Moldova sunt printre punctele de atracție ale turiștilor Români
România este piaţa sursă numărul unu de turişti pentru Republica Moldova, iar oferta turistică a celor două ţări poate deveni una comună, afirmă Natalia Ţurcanu, managerul industriei turismului şi activităţi de marketing în cadrul proiectului de competitivitate şi rezilienţă rurală din Republica Moldova, finanţat de USAID.

"Sigur că România este piaţa sursă numărul unu de turişti pentru Moldova, asta o spune şi statistica, şi desigur pentru noi este importantă relaţia pe care o avem cu România în acest sens. De asta suntem prezenţi şi la târgul de turism (Târgul Naţional de Turism n.r). În primul rând, Moldova este recunoscută pentru vinurile, cramele pe care le are şi este parte a ITER VITIS, ruta cultural-europeană din 2020. Drumul Vinului Moldovei este parte a acestei rute. Asta atrage şi turistul român: cramele, viaţa simplă de la ţară, mâncarea foarte gustoasă, mănăstirile de lemn, care sunt diferite de cele din România şi sunt cumva integrate în acest circuit turistic. Avem şi ruta Ştefan cel Mare conectată cu România, Moldova, bisericile", a declarat, pentru AGERPRES, Natalia Ţurcanu.

Aceasta a precizat că tururile în Republica Moldova pot fi diferite, de la jumătate de zi, la o zi şi până la 4-5-7 zile şi ele sunt tematice. Tururile sunt prezentate şi adaptate de tur-operatori la necesitatea şi la solicitarea clientului, de la turism de aventură până la turismul rural gastronomic, viti-vinicol, la crame, şi există şi o agendă de evenimente cultural-turistice.

"Am venit la târg şi am început să promovăm agenda de evenimente cultural-turistice 2023. Sunt de evenimente care se întâmplă atât în Chişinău, dar şi în regiuni, pentru că prin evenimentele cultural-turistice noi putem să dezvoltăm şi să impulsionăm integrarea comunităţilor locale în circuitul turistic, să-i implicăm pe mai mulţi să fie partea acestei a ofertei turistice", a explicat oficialul moldovean.

Ea a subliniat că Republica Moldova nu este "o destinaţie ieftină", deoarece vizitatorul poate să aibă experienţe culinare, gastronomice, să bea un vin bun, dar nu asta costă mult, ci serviciile de de cazare şi mai ales transportul.

"Nu vorbim de România, dar vorbim de alte pieţe. Pentru a ajunge în Moldova avem nevoie să lucrăm foarte mult cu companiile aeriene low-cost şi alte companii aeriene care ar putea diversifica oferta şi să avem mai multe zboruri spre Republica Moldova", a punctat Natalia Ţurcanu.

Conform datelor furnizate de aceasta, un pachet de trei zile în Republica Moldova, ar putea porni de la 200-250 de euro de persoană şi ar include şi excursii la vinării şi prânzuri. Dar, a precizat ea, operatorii pot să ajusteze oferta, iar pachetele pot porni şi de la mai puţin.

Ţurcanu a adăugat că România şi Moldova pot veni cu o ofertă comună pe partea de turism şi a subliniat că, prin proiectele finanţate de USAID, industria turismului din ţara vecină a înflorit.

"Aşa cum suntem vecini şi oferta turistică poate devine una comună. Prin proiectele finanţate de USAID industria turismului, pe parcursul a mai bine de 10 ani, a înflorit şi asta se datorează de fapt unei viziuni complexe şi strategice pentru acest sector. Sigur că pandemia a dat peste cap evoluţia şi creşterea exponenţială a numărului de turişti din Republica Moldova, posibilităţile de promovare a ţării şi pe plan internaţional ca destinaţie turistică emergentă, aşa cum aveam planuri foarte măreţe în 2019 şi statisticile arătau îmbunătăţiri la acest capitol. Numărul de turişti creştea continuu, interesul pentru Republica Moldova ca destinaţie turistică era mai evident deja şi în presa internaţională.(...) Pentru noi este important să comunicăm că suntem aici, suntem gata să primim turişti, indiferent de ce se întâmplă în regiune. Moldova totuşi este o destinaţie sigură", a punctat oficialul moldovean, vineri seara, la evenimentul de networking şi conexiune cu piaţa din România "De ce să vizitezi Moldova în 2023?'.

Ea a precizat că proiectul de competitivitate şi rezilienţă rurală finanţat de USAI D a început în octombrie 2022 şi este un proiect pe cinci ani, care vine să susţină industria turismului, a vinului, agricultura performantă şi îşi propune să dezvolte Republica Moldova din punct de vedere sustenabil.

Republica Moldova promovează la TNT agenda "Pomul vieţii", cu 40 de evenimente cultural artistice, printre care festivalul cultural internaţional Mărţişor (1-10 martie), festivalul de muzică clasică în aer liber DescOperă, de la Butuceni (16-18 iunie), festivalul de muzică "Te salut Chişinău" (14-6 iulie), festivalul covorului şi portului naţional de la Mihăileni (20 august), Ethno Jazz Festival (septembrie, Chişinău), Găgăuz Şarap Yortusu -Festivalul vinului găgăuz (noiembrie) etc.

Printre tururile prezentate la târg se numără cel vinicol de week-end, un tur de patru zile (trei nopţi), cu tur ghidat prin Chişinău, excursie şi degustare de vin la vinăria Asconi, în oraşul subteran, Mileştii Mici, la Chateau Purcari şi la Castel Mimi, precum şi vizită la magazinul de dulciuri Bucuria şi la magazinul Franzeluţa.

Un alt pachet turistic este cel pentru Moldova cu Transnistria şi Găgăuzia, de cinci zile (patru nopţi), sau turul "caiac şi ciclism în Moldova", de cinci zile, cu un preţ de 485 de euro de persoană, turul Chişinău şi Vinăria Asconi, cu preţuri de la 30 de euro de persoană (pentru grupuri de 15-17 persoane), la 45 de euro de persoană (pentru grupuri de 5 persoane) etc.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Angajați
TVA / Foto: Freepik.com
masini de lux - FOTO: Freepik@maxmamchurov
Transportul aerian de mărfuri în România, în creștere cu aproape 10% în primele 9 luni din 2025 - FOTO: Freepik@eaktopapps

Recordul absolut pentru piața românească de artă sacră

O icoană pictată de Nicolae Grigorescu în tinerețe a...

Bursa de la București

Bursa de la București urcă

Bursa de Valori Bucureşti a înregistrat săptămâna aceasta creșteri importante

Covrigi. Foto: Freepik.com

Topul patiseriilor din România. Ce arată cifrele

Luca, Petru și Matei își împart piața patiseriilor.

București
Mai mulți angajați lucrează într-un birou / Foto: Freepik

ANAF. Reguli fiscale dure pentru multinaționale în 2026

Reguli noi, controale extinse și deduceri limitate:...

Tancuri rusești
Bani. Foto: Freepik.com

O primărie a fost amendată cu 70.000 de lei

Autoritățile au confiscat primul utilaj folosit ilegal...

Toți români vor avea un cont bancar
Ministerul Finanțelor
Vouchere de vacanță
Sediul Oracle din Austin, Texas
RCA

Ce noi reguli RCA se aplică de la 13 decembrie 2025

O parte dintre modificările aduse Legii RCA prin actul...

Scoaterea banilor din firmă se complică

Adio împrumuturi între firmă și asociat: ANAF schimbă tot

Împrumuturile între firme și asociați intră sub reguli...

Mima Lonea din Petrila
Pană de curent / Foto: Freepik
Dolari și aur / Foto: Freepik
trenuri / Foto: Freepik
Lukoil
Femei la cumpărături cu ocazia sărbătorilor de iarnă / Foto: Freepik
Stradă aglomerată / Foto: John Mitchell / Flickr
Netflix și Warner Bros.
Ghișeu / Foto: Arhivă
Ridesharing

Controale în ride-sharing: 12.358 de autoturisme suspendate

Amenzi de peste 3 milioane de lei și mii de mașini...


pixel