Euro, la cel mai scăzut nivel din ultimii doi ani față de dolar
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
"Eficientizarea şi optimizarea producţiei generate de instalaţiile fiabilizate, alături de priceperea specialiştilor noştri, ne-au asigurat o creştere semnificativă, de la an la an. Trendul a fost susţinut de investiţiile şi impactul programelor care au vizat modernizarea şi creşterea capacităţii anuale a rafinăriei Petromidia. Capabilitatea şi flexibilitatea acesteia ne oferă perspective de creştere, de circa 60.000 de tone pe termen mediu, în funcţie de implementarea unor proiecte menite să eficientizeze procesele operaţionale", a declarat Yedil Utekov, director general al Rompetrol Rafinare, potrivit unui comunicat al companiei.
Rompetrol rafinare. Cifra de afaceri brută, în scădere
Pentru 2019, compania şi-a propus iniţial o creştere cu peste 20% a volumelor, dar pe fondul rezultatelor obţinute în primele nouă luni ale anului, va depăşi nivelul de 390.000 de tone. Cantitatea preconizată pentru 2019 ar putea alimenta un zbor fără oprire de peste 6.300 de zile (peste 17 ani) al unui avion Boeing 737, cel mai răspândit aparat de zbor din lume, care înregistrează un consum mediu de aproximativ 75.000 l/zi.
În perioada ianuarie - septembrie, rafinăria Petromidia a produs 312.000 de tone de carburant, aproape de nivelul atins pe întreg anul 2018.
Volumul de Jet A1 obţinut anul trecut a reprezentat un record istoric, unul dintre cele 11 atinse de rafinărie în 2018, iar maximizarea producţiei de carburant Jet este susţinută de cererea crescută de pe piaţa locală, dar şi de flexibilitatea rafinăriei, care poate mări volumele de Jet A1 în orice moment.
După implementarea pachetului investiţional de 450 de milioane de dolari în perioada 2008-2012, volumele au crescut constant, iar în 2015 a fost depăşită pentru prima dată borna de 200 kt (220 kt). Treptat, prin optimizări şi reţete adaptate nevoilor pieţei, producţia de jet s-a înscris pe un trend ascendent (în 2018, triplu faţă de nivelul din 2007), în condiţiile în care creşterea debitului pe întreaga rafinărie a fost de 57% în ultimii 10 ani.
Din cantităţile totale, peste 80% sunt livrate către operatorii şi furnizorii de jet A1 pentru aeroporturile din România, iar restul la export către ţări precum Moldova, Georgia, Bulgaria şi Azerbaidjan. Astfel, carburantul produs la Petromidia este livrat, preponderent, în regiunea Mării Negre, unde Rompetrol Rafinare se bucură de un grad ridicat de încredere.
Producător de carburant special de aviaţie din 1984, Petromidia este cea mai mare rafinărie din România şi una dintre cele mai moderne din regiunea Mării Negre.
Pe lângă segmentul carburanţilor de aviaţie, Petromidia produce carburanţi auto de calitate superioară, după standardele Euro 5 încă din 2006, cu trei ani înainte de intrarea în vigoare a normelor impuse de Uniunea Europeană. Rompetrol Rafinare investeşte constant în modernizarea şi optimizarea instalaţiilor sale, iar din 2007 (anul preluării Rompetrol de către KazMunayGas - compania naţională de petrol şi gaze din Kazahstan) şi până în prezent investiţiile totale s-au ridicat în jurul sumei de un miliard de dolari.
Alături de segmentul de rafinare, Rompetrol Rafinare operează singura divizie de Petrochimie din România, capabilă să producă polimeri necesari pentru mai mult de jumătate din consumul intern de produse petrochimice. Totodată, compania deţine şi rafinăria Vega Ploieşti, cea mai veche unitate de procesare a produselor petroliere din România şi unicul producător naţional de bitum şi hexan.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...