Tranzacții de 99,72 milioane euro: BVB închide săptămâna pe roșu
Performanța negativă a fost...
Pentru că, potrivit experților companiei britanice de consultanță Vortexa, dacă sunt impuse sancțiuni serioase asupra exporturilor de petrol și gaze rusești sunt puțin probabile Europa ar pierde mult mai mult decât Rusia.
"Aproximativ 34% din importurile de țiței offshore ale Europei au provenit anul trecut din Rusia, iar rafinăriile din Italia, Olanda, Spania și Franța ar fi cele mai expuse riscului dacă livrările din aceste resurse energetice s-ar reduce", au scrie experții într-un raport preluat de Bloomberg.
Potrivit documentului, Uniunea Europeană "nu și-a redus dependența de țițeiul rusesc în ultimii ani". În cel mai pesimist scenariu, "Europei i-ar fi mult mai greu să înlocuiască volumele și calitățile de petrol pierdute, decât i-ar fi Rusiei să găsească cumpărători alternativi sau să își reducă exporturile", se arată în raport.
Într-un scenariu extrem, Europa ar trebui să găsească o modalitate de a evita pierderea a aproximativ 2,4 milioane de barili pe zi (media anului 2021) de petrol rusesc cu conținut ridicat de sulf (excluzând hidrocarburile din Kazahstan).
Citește și Rusia, avertizată de Germania: Nici nu vă imaginați ce vă așteaptă
Citește și Piața petrolului. Cele mai SUMBRE previziuni încep să se ADEVEREASCĂ
"Acest lucru pare o misiune imposibilă, având în vedere situația actuală, cu stocuri scăzute de țiței la nivel mondial și scăderea încrederii producătorilor OPEC din Orientul Mijlociu (în principal țiței cu conținut ridicat de sulf) în capacitatea lor de a spori producția", sunt de părere analiștii.
Lipsa petrolului rusesc în Europa va fi exacerbată de lipsa de motorină din Rusia". "Este de departe cel mai mare importator de motorină rusă, UE reprezentând peste 85% din totalul livrărilor la export efectuate pe mare de Rusia în 2021.
În absența acestei aprovizionări, Europa "ar trebui să acopere un deficit de motorină de aproximativ 780.000 bpd, iar în realitate acest volum este puțin mai mare decât au fost livrările cumulate de motorină din America de Nord, Orientul Mijlociu și Asia înainte de pandemie (2019) - alți furnizori regionali pe care Europa s-ar putea baza".
"Tensiunile geopolitice din jurul conflictului din Ucraina dintre Rusia și conglomeratul nu tocmai coerent SUA-Europa se acutizează, iar cuvântul "sancțiuni" este folosit din ce în ce mai des, dar, atunci când analizăm fluxurile, este clar că este puțin probabil să fie implementate sancțiuni semnificative asupra exporturilor de petrol și gaze rusești. Dacă acest lucru s-ar întâmpla, Europa ar pierde mult mai mult decât Federația Rusă", afirmă experții Vortexa.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Greenpeace România a câștigat...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...