S-a spart bula de optimism de pe piața luxului. Un gigant se clatină

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Piața luxului a încasat o lovitură puternică / Foto: Freepik
Piața luxului a încasat o lovitură puternică / Foto: Freepik
Bula de optimism de la începutul anului în sectorul de lux pare să se fi spart. Gigantul francez LVMH, cel mai mare grup de bunuri de lux din lume, a raportat o scădere peste așteptări a vânzărilor în primul trimestru din 2025.

Rezultatul: acțiunile LVMH s-au prăbușit marți cu până la 8%, marcând cea mai severă corecție de la începutul pandemiei. Între timp, Hermès a devenit, pentru prima dată, cea mai valoroasă companie din industrie.

Vânzări sub așteptări pe toate liniile

Niciunul dintre segmentele de business ale LVMH nu a reușit să înregistreze creșteri. Divizia-cheie de modă și marochinărie – în care se regăsesc branduri precum Louis Vuitton, Dior, Celine sau Loewe – a scăzut cu 5% (ajustat valutar), în timp ce analiștii estimau o contracție de doar 0,6%, notează Bloomberg.

Vânzările slabe au fost explicate în principal printr-un efect de bază negativ: în urmă cu un an, cumpărătorii chinezi făceau achiziții masive în Japonia, generând un salt spectaculos, imposibil de replicat anul acesta.

SUA rezistă, dar Sephora încetinește

Pe piața americană, cererea pentru modă și articole de piele a rămas relativ solidă, însă segmentul de beauty, prin Sephora, a înregistrat un recul, cauzat în parte de bazele de comparație ridicate și, posibil, de impactul tarifelor asupra consumatorilor cu venituri mai reduse.

Piețele americane, în derapaj, afectează și luxul

Entuziasmul investitorilor și al consumatorilor americani post-Trump s-a evaporat rapid, în contextul tensiunilor comerciale și temerilor de recesiune. Bernstein estimează acum o scădere globală a vânzărilor de lux cu 2% în 2025, după ce anterior prognozau o creștere de 5%.

Dior dezamăgește, Hermès profită

În timp ce Louis Vuitton a rezistat mai bine (datorită colecțiilor semnate Murakami), Dior a înregistrat o scădere de până la 10%, potrivit estimărilor Citigroup. LVMH se confruntă, în plus, cu o tranziție de conducere: Bernard Arnault începe să transfere responsabilitățile către copiii săi, ceea ce generează incertitudini în interiorul grupului.

Pe acest fond, Hermès – rivalul istoric al LVMH – a reușit să depășească LVMH în valoare de piață, devenind cel mai valoros grup de lux din lume. Cu un model bazat pe produse ultra-rarificate (gențile Birkin și Kelly), o marjă de profit solidă și o strategie de prețuri moderată, Hermès pare mai bine echipat pentru o perioadă economică incertă.

Richemont, Kering și Burberry: mai multă presiune

Richemont, care deține Cartier și Van Cleef & Arpels, a pierdut peste 25% din capitalizare de la începutul lunii martie, afectată de prețurile ridicate ale aurului. Grupurile aflate în tranziție – Kering (Gucci) și Burberry – se confruntă cu și mai multe provocări într-un context atât de volatil.

Concluzie: luxul nu mai e imun

Piața globală a bunurilor de lux traversează o perioadă de realiniere dureroasă. Deși branduri precum Hermès sau Cartier pot amortiza șocurile mai ușor, nicio companie nu este complet ferită dacă SUA intră în recesiune și cumpărătorii chinezi reduc consumul.

Dar un lucru rămâne valabil: nu doar diamantele sunt pentru totdeauna. În momente de criză, gențile Hermès, brățările Van Cleef sau paltoanele Moncler rămân active sigure pentru consumatorii de lux.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Acte de semnat
Guvern sediu
Bursa de Valori București

Raliu la BVB: Președintele ales aduce verde pe toată linia!

Bursa de la București urcă puternic după alegeri:...

Bani
Muncitori pe șantier / Foto: Unsplash
Documente. Freepik.com
Nicușor Dan / Foto: Alex Nicodim / Inquam Photos
Donald Trum, Scott Bessent și Marco Rubio în Biroul Oval din Casa Albă
Mașini / FOTO: Freepik
Oameni pe stradă
Familie în vacanță / Foto: Freepik
Trafic aglomerat / Foto: Freepik
Donald Trump / Foto: Casa Albă / Daniel Torok
Nvidia / Foto: Nvidia / Flickr

Nvidia, gest disperat ca să nu piardă piața din China

Nvidia va începe, în lunile următoare, livrarea unui nou...

Wall Street
Stampila de vot
Pensii speciale / Foto: Freepik
Buletin de vot / FOTO: Facebook AEP

Exit-poll CURS: Nicuşor Dan - 54,1%; George Simion - 45,9%

Candidatul independent la alegerile prezidenţiale...

Jarosław Piszczek și Karol Nawrocki
Alegător român votează / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Oameni pe stradă / Foto: Freepik

Prognoza meteo pentru Capitală. Cum va fi vremea diseară

Meteorologii prognozează pentru zona Municipiului...

O persoană votează cu ocazia alegerilor prezidențiale / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
sateliti - FOTO: Freepik@tawatchai07
gaz - FOTO: Freepik
carbune - FOTO: Freepik
Insolvența persoanelor fizice
Foto: Freepik.com

pixel