În ultimii ani, băncile au început un proces de reducere a numărului de sucursale neprofitabile, însă, din cauza opoziţiei sindicatelor şi politicienilor, multe bănci nu au putut să îşi reducă numărul de sucursale atât de mult pe cât doreau. Acum,însă, unele bănci au decis să schimbe tactica şi să analizeze cum pot să profite de reţeaua lor extinsă de sucursale pentru a-şi adapta business-ul la noua realitate.
"Băncile vor încerca să transforme în loc să închidă pur şi simplu un mare număr de sucursale neprofitabile", spune Daniel Dawson, de la firma de cercetare RBR.
De exemplu, în Marea Britanie, grupul Virgin Money a anunţat că a identificat mai multe sucursale unde angajaţii băncii care locuiesc în zonă ar putea să lucreze, în loc să fac naveta până la sediu, în timp ce divizia britanică a Santander a anunţat că analizează o abordare similară. Grupul Lloyds a informat că va face mai multe "experimente" pentru a testa "cum, unde şi când" ar putea lucra cei peste 60.000 de angajaţi ai săi, începând din octombrie.
Potrivit datelor Federaţiei Bancare Europene, numărul de sucursale bancare în Uniunea Europeană a scăzut de la aproximativ 238.000 în 2008 la 174.000 la finele lui 2018. Acest declin ar putea să continue, pe măsură ce clienţii migrează spre online banking, un fenomen care s-a accelerat în timpul pandemiei.
Însă, pentru unele bănci, provocările ridicate de pandemie reprezintă o temă de gândire. "Cred că pandemia de COVID-19 ar putea reprezenta o nouă oportunitate pentru sucursalele bancare", spune John Cronin, analist la Goodbody, care susţine că mai multe bănci britanice se gândesc să permită angajaţilor din birouri să lucreze de la sucursale.
Citește și Dan Suciu (BNR): Ieșirea din criză este lentă și presărată cu constrângeri
La rândul său, Daniel Dawson prognozează că şi alte bănci ar putea urma exemplul TSB, parte a grupului spaniol Sabadell, care a redus numărul de poziţii de tip front office, pentru a oferi mai multe servicii de consiliere sau vânzări, care sunt mai profitabile pentru o bancă.
În Germania, banca regională Volksbank Stuttgart intenţionează să reutilizeze opt sucursale (aproximativ 10% din reţeaua sa de sucursale), astfel încât jumătate să ofere numai servicii de consiliere, iar restul să devină centre de tip self-service, fără niciun angajat.
"Clienţii îşi schimbă comportamentul şi este un secret cunoscut de toată lumea că şi băncile fac modificări", spune Michael Huppert, membru în Consiliul de Administraţie al Volksbank Stuttgart. Andre Hasken de la ZEB Consulting este de părere că pandemia i-a determinat pe bancheri să se întrebe cum pot să utilizeze cel mai eficient sucursalele. "Băncile îşi pun întrebări cu privire la modul cum vor să arate sucursalele viitorului", susţine Andre Hasken.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Agenția Națională de...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Greenpeace România a câștigat...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...