Scădere a producţiei auto în Uniunea Europeană

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Foto: Freepik.com
Foto: Freepik.com
Producţia auto în Uniunea Europeană a scăzut în primul semestru din 2025 cu 2,8%.

Producţia auto în Uniunea Europeană a scăzut în primul semestru din 2025 cu 2,8%, la aproape şase milioane unităţi, fiind afectată de obiectivele mai stricte privind emisiile, de costurile ridicate cu energia şi de taxele vamale americane, se arată într-un raport publicat miercuri de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), transmite EFE.

În schimb, producţia Chinei a urcat în ritm anual cu 12,3% în primele şase luni din acest an, datorită "sprijinului politic şi boom-ului exporturilor" iar acum vehiculele chineze sunt responsabile pentru 6% din piaţa UE, reflectând "atât creşterea competitivităţii mărcilor din China cât şi ponderea mai ridicată a importurilor", informează ACEA.

Totuşi, 74% din vânzările din blocul comunitar sunt maşini fabricate în UE, în timp ce exporturile UE către China au scăzut cu 42% în primul semestru din 2025.

În pofida mediului dificil din UE, Germania rămâne de departe cel mai mare producător auto european în primele şase luni din acest an, cu o pondere de 35,2% în totalul producţiei blocului comunitar. Germania şi-a majorat producţia auto cu 4,4%, depăşind 2,1 milioane unităţi.

Şi Franţa a înregistrat o creştere robustă a producţiei, de 11,2%, iar Slovacia un avans de 8,5%.

În contrast, unele ţări au raportat scăderi semnificative: Italia (33,4%), Belgia (16,5%), Spania (12%) şi Suedia (10,5%). Cehia, Ungaria şi România au raportat un declin moderat, între 5% şi 7%.

Principalii producători auto din UE rămân Germania, Spania şi Cehia, care împreună sunt responsabile pentru 63% din toate maşinile de pasageri fabricate în blocul comunitar.

Pe plan mondial, producţia auto a urcat în ritm anual cu 3,5% în primele şase luni din 2025, ajungând la 37,7 milioane unităţi, dar Asia domină (60,1%) iar UE este responsabilă pentru 15,9% din producţia auto globală, se arată în raport.

Înmatriculările de vehicule noi în Uniunea Europeană au înregistrat în primul semestru din 2025 un declin de 1,9%, cu scăderi în Germania (4,7%), Italia (3,6%) şi Franţa (7,9%). În rândul marilor pieţe europene, doar Spania (13,9%) şi Polonia (3%) au raportat creşteri.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Documente ANAF. Foto: AI - Freepik.com
Lukoil
Portul Novorosiisk, bombardat de forțele armate ucrainene
Bărbat pe o trotinetă electrică / Foto: Freepik
Bani tocați / Foto: Freepik
Bogdan Chirițoiu, șeful Consiliului Concurenței
Grecia. Foto: Freepik.com
Rafinărie / Foto: Freepik

Probleme cu salariile pentru o parte dintre angajaţii Lukoil

Problemele se ţin lanţ de compania Lukoil după...

Gripa aviara. Foto: Freepik.com
Foto: pexels.com
ANAF
Curs valutar. Sursa: Freepik.com
Benzinărie / Foto: Freepik
Donald Trump
Casă de pensii
Centrala de la Cernavodă

Nuclearelectrica raportează o creştere cu 27% a profitului

Nuclearelectrica a obţinut un profit net de 1,63...

Grafică: Oana Pavelescu
foto: pexels.com
Florin Jianu
Alexandru Nazare la consiliul ECOFIN
Ilie Bolojan / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF)

ANAF intensifică acțiunile de control. Ce firme sunt vizate

ANAF anunţă controale de amploare în perioada următoare.

Fiscalitate / Foto: Freepik
Muncitor / FOTO: Freepik
Foto: Freepik.com
Curier. Foto: Freepik.com
Foto: Freepik.com

pixel