Nicușor Dan pune sub semnul întrebării eficiența serviciilor în fața manipulării online
Președintele Nicușor Dan a...
Producţia auto în Uniunea Europeană a scăzut în primul semestru din 2025 cu 2,8%, la aproape şase milioane unităţi, fiind afectată de obiectivele mai stricte privind emisiile, de costurile ridicate cu energia şi de taxele vamale americane, se arată într-un raport publicat miercuri de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), transmite EFE.
În schimb, producţia Chinei a urcat în ritm anual cu 12,3% în primele şase luni din acest an, datorită "sprijinului politic şi boom-ului exporturilor" iar acum vehiculele chineze sunt responsabile pentru 6% din piaţa UE, reflectând "atât creşterea competitivităţii mărcilor din China cât şi ponderea mai ridicată a importurilor", informează ACEA.
Totuşi, 74% din vânzările din blocul comunitar sunt maşini fabricate în UE, în timp ce exporturile UE către China au scăzut cu 42% în primul semestru din 2025.
În pofida mediului dificil din UE, Germania rămâne de departe cel mai mare producător auto european în primele şase luni din acest an, cu o pondere de 35,2% în totalul producţiei blocului comunitar. Germania şi-a majorat producţia auto cu 4,4%, depăşind 2,1 milioane unităţi.
Şi Franţa a înregistrat o creştere robustă a producţiei, de 11,2%, iar Slovacia un avans de 8,5%.
În contrast, unele ţări au raportat scăderi semnificative: Italia (33,4%), Belgia (16,5%), Spania (12%) şi Suedia (10,5%). Cehia, Ungaria şi România au raportat un declin moderat, între 5% şi 7%.
Principalii producători auto din UE rămân Germania, Spania şi Cehia, care împreună sunt responsabile pentru 63% din toate maşinile de pasageri fabricate în blocul comunitar.
Pe plan mondial, producţia auto a urcat în ritm anual cu 3,5% în primele şase luni din 2025, ajungând la 37,7 milioane unităţi, dar Asia domină (60,1%) iar UE este responsabilă pentru 15,9% din producţia auto globală, se arată în raport.
Înmatriculările de vehicule noi în Uniunea Europeană au înregistrat în primul semestru din 2025 un declin de 1,9%, cu scăderi în Germania (4,7%), Italia (3,6%) şi Franţa (7,9%). În rândul marilor pieţe europene, doar Spania (13,9%) şi Polonia (3%) au raportat creşteri.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Președintele Nicușor Dan a...
Inflația ridicată și creșterea...
Atacatorii cibernetici folosesc...
Economia Bulgariei este pe o...
Șoferii care intenționează să...
Bursa de Valori Bucureşti (BVB)...
Lucrările la tronsonul...
Informaţii importante pentru...
Randamentele obligațiunilor din...
Administrația Trump pregătește...
Curs valutar BNR, 25 septembrie.
În Ședința de Guvern din 25...
BERD a revizuit în scădere la...
Producţia auto în Uniunea Europeană a scăzut în primul...
Datele Eurostat sunt publicate...
Zero toleranță la abateri: ANRE...
G7 și UE iau în calcul taxe și...
Proiectele de acte normative...
Inovaţia este piatra de...