Scandal URIAȘ! Norvegia returnează elicopterele NH90 și vrea banii înapoi
Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Nu este bun de nimic, susțin norvegienii
Nu este bun de nimic, susțin norvegienii
Armata norvegiană este foc de supărată pe constructorul acestor elicptere, o societate din care face parte inclusiv Airbus.

Norvegia va returna elicopterele militare NH90 comandate de la NHIndustries - o societate mixtă europeană la care Airbus (EPA:AIR) deține o participație - după ce aeronavele au fost considerate nesigure și au suferit întârzieri la livrare, au declarat vineri Ministerul norvegian al Apărării și Statul Major norvegian.

Guvernul norvegian a declarat că va solicita rambursarea a cinci miliarde de coroane norvegiene (aproximativ 500 de milioane de euro) pentru acest contract, plus dobânzi și alte costuri, de la NHIndustries, care este deținută în proporție de 62,5% de Airbus Helicopters, 32% de Leonardo din Italia și 5,5% de Fokker Aerostructures din Olanda.

"Indiferent câte ore lucrează tehnicienii noștri sau câte piese comandăm, nu va fi niciodată posibil să facem NH90 compatibil cu cerințele forțelor armate norvegiene", a declarat ministrul Apărării, Bjoern Arild Gram, într-o conferință de presă.

"Avem un elicopter care nu funcționează așa cum ar trebui", a adăugat generalul Eirik Kristoffersen, care conduce armata norvegiană. Potrivit ministrului norvegian al apărării, Norvegia a primit doar opt din cele 14 avioane prevăzute în contractul inițial, semnat în 2001.

NHIndustries a precizat într-o declarație că a livrat deja 13 aeronave și că încălcarea contractului este "neîntemeiată din punct de vedere juridic". Grupul, care s-a declarat "extrem de dezamăgit" de decizia autorităților norvegiene, a "respins acuzațiile aduse NH90" și a subliniat că a "prezentat soluții adecvate și personalizate" pentru a satisface cerințele specifice norvegiene.

Și nu este singurul scandal

În condițiile în care proiectul franco-german MAWS (Maritime Airborne Warfare System) a decedat și îngropat definivit, nu fără scandal, programul P-8A de la Boeing devine, de fapt, platforma pentru aparatele de patrulare maritimă a armatei germane, Bundeswerh, pe termen lung. 

După un prim contract pentru cinci exemplare, anunțat anul trecut, în valoare totală estimată la 1,77 miliarde de dolari (cu asistență tehnică și echipamentele aferente), Germania se orientează acum spre achiziția a șapte exemplare suplimentare ale avionului de patrulare maritim, o versiune derivată a avionului Boeing 737-800, Poseidon. 

Achiziția noilor P-8A vine în contextul creșterii, pe termen scurt, a cheltuielilor militare ale Germaniei, cu o anvelopă extraordinară de 100 miliarde de euro. Germania devine, astfel, al treilea stat european care se aliniază flotei de P-8A Poseidon, după Marea Britanie și Norvegia, cu o primă livrare așteptată în 2024.  

Citește și  Răspunsul de 120 mil. $ al Chinei pentru Lockheed Martin

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

BCE are undă verde pentru reducerea dobânzii

BCE are cale liberă pentru reducerea dobânzii după ce...

China a creat Vidu, capabil să concureze cu OpenAI

China intenționează să se poziționeze în fruntea...

Salariile din agricultură au explodat în România

Salariile din agricultură încep să concureze cu cele din...

Noi reglementări pentru taxi și transportul alternativ

În contextul reglementării transportului alternativ s-a...

Aurul se repliază pe o piață cuprinsă de dezamăgire

Aurul scade pe măsură ce speranțele legate de o reducere...

Întreprinderile europene, vedete la răscumpărare de acțiuni

Valoarea totală a răscumpărărilor de acțiuni a scăzut cu...

Tona de cupru, metalul strategic, a depășit 10.000 de dolari

Prețul metalului roșu, element strategic al traziției...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel