Schimbări climatice. IVECO este pionier în crearea de tehnologii alternative

Autor: Mara Ivan
Data publicării:
Iveco oferă soluții pentru viitor
Iveco oferă soluții pentru viitor
Eduard Jiroș, manager de dezvoltare la IVECO România, a vorbit la dezbaterile cu tema ”SCHIMBĂRILE CLIMATICE ȘI IMPACTUL ÎN ECONOMIE”, organizate marți de DC Media Group, despre planurile IVECO România în domeniul găsirii unor soluții alternative pentru transportul atât de poluant în prezent. 

IVECO România, producătorul de vehicule comerciale și care oferă soluții de transport, inclusiv transport persoane sau mărfuri generale, de la 3,5 tone până la peste 50 de tone, cu aplicații speciale, precum mașini dedicate pompierilor sau armatei. De ce la această dezbatere? Pentru că IVECO este pionier în crearea tehnologiei alternative și în special în producerea de vehicule alimentate cu gaz natural, a explicat Eduard Jiroș.

În același timp, a continuat el, tema acestei dezbateri îmi oferă posibilitatea de a vorbi despre economia circulară și despre implicarea IVECO, dar și despre ce va face IVECO de acum încolo. Din păcate, transporturile au impact foarte puternic în tot ceea ce înseamnă gaze cu efect de seră și mai ales producerea de bioxid de carbon.

Chiar dacă tehnologia permite reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, a costurilor, dar și creșterea peformanțelor în sectorul transporturilor, cu siguranță trebuie să ne așteptăm la o tranziție energetică spre alte soluții de combustibili alternativi. În contextul economiilor circulare voi face referire în special la biogaz, care, din punctul de vedere al emisiilor de CO2, este un combustibil aproape curat.

Este evident că reducerea emisiilor de CO2 reprezintă un răspuns la provocările cu care ne confruntăm, de care un producător de vehicule trebuie să țină cont, mai ales în contextul în care legislația impune acest lucru. Chiar și poluarea fonică a devenit o problemă. În București, spre exemplu, aprovizionarea pe timp de noapte a magazinelor de la parterul blocurilor, crează un disconfort considerabil, fiind vorba de mașini pe diesel, zgomotoase, spre deosebire de cele cu aprindere prin scânteie, mai silențioase, a spus reprezentantul IVECO.

În România, trebuie să ne uităm cu atenția la ce se face dincolo de granițele țării, pentru a putea face un copy-paste, pentru a putea prelua diverse măsuri de încurajare a tehnologiilor alternative, care există deja și se aplică. Ba chiar putem vorbi de o extravaganță a alectromobilității în acest moment. Este o soluție foarte bună pentru zona urbană și suburbană, dar, din păcate, în momentul în care vorbim despre transportul greu, trebuie să ne gândim și la alte soluții, dar și la costuri.

Citește și România și schimbările climatice. Care este scenariul PESIMIST

Biogazul ar fi una dintre aceste soluții, alături de gazul natural lichefiat (LNG). Noi, la IVECO, intenționăm să aducem anul viitor prima stație mobilă de LNG doar pentru a deschide, practic, Coridorul paneuropean care ajunge până la Marea Neagră și, astfel, să încurajăm și piața și investitorii să se orienteze spre astfel de tehnologii. În materie de transport de persoane, electricitatea ar fi o soluție, iar IVECO are mai multe tehnologii pe care le implementează și le livrează în piață. Dar dacă ne ducem în transportul de marfă, un camion electric, spre exemplu, ar trebuie să fie dotat cu baterii de vreo patru tone pentru a face ce face un camion clasic.

În acest context, trebuie să ne uităm la proiectele pentru care Uniunea Europeană a dat deja undă verde încă din 2015. Este vorba despre proiecte privind economia circulară. Față de o economie liniară, unde, într-un final, ne confruntăm cu deșeuri și nu se întâmplă nimic, în economia circulară trebuie găsite modalități de reciclare a materialelor, a concluzionat reprezentantul IVECO România.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

CE oltenia
Foto: Freepik.com
Horațiu Potra / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Foto: Pexels.com
O persoană completează un formular / Foto: Freepik
Plan cadastral / Foto: Freepik
Napolact
Bogdan Chiritoiu / Foto: Oana Pavelescu
Fusion for Energy (F4E) și centru de cercetare CERN au semnat un acord strategic
Alexandru Nazare
Despădurire / Foto: Freepik
Inflația golește buzunarele românilor / Ilustrație DCBusiness
Dealerii Dacia vor promova noul logo al mărcii de la începutul anului viitor, iar primele mașini care vor primi noua emblemă vor apărea pe străzi din a doua jumătate a anului 2022. 
Bursa de Valori București
Inflatie. Foto: Pexels.com
Documente. Freepik.com
Plata POS. Freepik.com
Unul dintre sediile băncii Unicredit / FOTO: Unsplash

UniCredit, blocată la Roma dar în plin avânt financiar

Grupul bancar UniCredit nu va mai încerca să încheie...

Raiffeisen / Foto: Salech Hcelas

Două bănci occidentale fac profituri record în Rusia

După declanșarea invaziei rusești în Ucraina, statele...

Nimic nu stimulează optimismul investitorilor
Internet. Freepik.com

Rusia anunţă că îşi face propriul Starlink, pe modelul lui Elon Musk

Rusia anunţă că va avea propria reţea de internet prin...

Dmitri Peskov, umbra președintelui rus
BMW electric
TikTok. Freepik.com
Robert Redford

Ce avere a lăsat în urmă Robert Redford după moartea sa

Robert Redford, actorul și regizorul american care a...

Benzinarie / Foto: Freepik
Ilie Bolojan / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos

Bolojan, mesaj de ultimă oră despre tăieri și cheltuieli

Premierul Ilie Bolojan a exclus o nouă creștere a TVA și...


pixel