Schimbări climatice. IVECO este pionier în crearea de tehnologii alternative

Autor: Mara Ivan
Data publicării:
Iveco oferă soluții pentru viitor
Iveco oferă soluții pentru viitor
Eduard Jiroș, manager de dezvoltare la IVECO România, a vorbit la dezbaterile cu tema ”SCHIMBĂRILE CLIMATICE ȘI IMPACTUL ÎN ECONOMIE”, organizate marți de DC Media Group, despre planurile IVECO România în domeniul găsirii unor soluții alternative pentru transportul atât de poluant în prezent. 

IVECO România, producătorul de vehicule comerciale și care oferă soluții de transport, inclusiv transport persoane sau mărfuri generale, de la 3,5 tone până la peste 50 de tone, cu aplicații speciale, precum mașini dedicate pompierilor sau armatei. De ce la această dezbatere? Pentru că IVECO este pionier în crearea tehnologiei alternative și în special în producerea de vehicule alimentate cu gaz natural, a explicat Eduard Jiroș.

În același timp, a continuat el, tema acestei dezbateri îmi oferă posibilitatea de a vorbi despre economia circulară și despre implicarea IVECO, dar și despre ce va face IVECO de acum încolo. Din păcate, transporturile au impact foarte puternic în tot ceea ce înseamnă gaze cu efect de seră și mai ales producerea de bioxid de carbon.

Chiar dacă tehnologia permite reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, a costurilor, dar și creșterea peformanțelor în sectorul transporturilor, cu siguranță trebuie să ne așteptăm la o tranziție energetică spre alte soluții de combustibili alternativi. În contextul economiilor circulare voi face referire în special la biogaz, care, din punctul de vedere al emisiilor de CO2, este un combustibil aproape curat.

Este evident că reducerea emisiilor de CO2 reprezintă un răspuns la provocările cu care ne confruntăm, de care un producător de vehicule trebuie să țină cont, mai ales în contextul în care legislația impune acest lucru. Chiar și poluarea fonică a devenit o problemă. În București, spre exemplu, aprovizionarea pe timp de noapte a magazinelor de la parterul blocurilor, crează un disconfort considerabil, fiind vorba de mașini pe diesel, zgomotoase, spre deosebire de cele cu aprindere prin scânteie, mai silențioase, a spus reprezentantul IVECO.

În România, trebuie să ne uităm cu atenția la ce se face dincolo de granițele țării, pentru a putea face un copy-paste, pentru a putea prelua diverse măsuri de încurajare a tehnologiilor alternative, care există deja și se aplică. Ba chiar putem vorbi de o extravaganță a alectromobilității în acest moment. Este o soluție foarte bună pentru zona urbană și suburbană, dar, din păcate, în momentul în care vorbim despre transportul greu, trebuie să ne gândim și la alte soluții, dar și la costuri.

Citește și România și schimbările climatice. Care este scenariul PESIMIST

Biogazul ar fi una dintre aceste soluții, alături de gazul natural lichefiat (LNG). Noi, la IVECO, intenționăm să aducem anul viitor prima stație mobilă de LNG doar pentru a deschide, practic, Coridorul paneuropean care ajunge până la Marea Neagră și, astfel, să încurajăm și piața și investitorii să se orienteze spre astfel de tehnologii. În materie de transport de persoane, electricitatea ar fi o soluție, iar IVECO are mai multe tehnologii pe care le implementează și le livrează în piață. Dar dacă ne ducem în transportul de marfă, un camion electric, spre exemplu, ar trebuie să fie dotat cu baterii de vreo patru tone pentru a face ce face un camion clasic.

În acest context, trebuie să ne uităm la proiectele pentru care Uniunea Europeană a dat deja undă verde încă din 2015. Este vorba despre proiecte privind economia circulară. Față de o economie liniară, unde, într-un final, ne confruntăm cu deșeuri și nu se întâmplă nimic, în economia circulară trebuie găsite modalități de reciclare a materialelor, a concluzionat reprezentantul IVECO România.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Casă de schimb valutar / Foto: Oana Pavelescu
Manager ded firmă / Foto: Freepik
Contor electric
PNRR
Elvira Nabiullina, guvernatorul Băncii Centrale a Rusiei / Foto: kremlin.ru
Marco Rubio / Foto: Daniel Torok / Casa Albă
Keir Starmer, Emmanuel Macron și Fredrich Merz
Petarde
Banca Mondială

De ce bate pasul pe loc economia din Europa și Asia Centrală

Țările din Europa și Asia Centrală (ECA) trebuie să...

Steagurile Bulgariei și Uniunii Europeme

Investițiile străine directe cresc accelerat în Bulgaria

Investițiile străine directe (FDI) în Bulgaria au urcat...

Foto: Freepik.com
Strângere de mână / FOTO: Freepik
Freepik.com
Guvern. Foto: Mihai Ciobanu
ANAF
Factura. Freepik.com
freepik.com
Consumatorii, protejați suplimentar prin lege. Nicușor Dan a promulgat legea care sancționează refuzul comercianților de a înlocui produsele neconforme - FOTO: Agerpres
Plata cu cardul / Foto: Freepik

Gata cu numerarul la ghișeu: plătești doar cu cardul

Statul impune cel mai amplu pachet de digitalizare a...

Eli Lilly
Datoria României a explodat Peste 1.070 miliarde lei în iulie 2025, 58,9% din PIB - FOTO: Freepik@andranik.h90
Europa schimbă miza hidrogenului din soluție climatică, în scut energetic
polite paid asigurari - FOTO: Freepik@Gray StudioPro

Numărul poliţelor PAD a scăzut ușor în octombrie 2025

Numărul polițelor de asigurare obligatorie a locuinței...

BVB / FOTO: Pagina de Facebook a BVB
Excesul are întotdeauna un final / Ilustrație: Freepik
Loto
Profesoară explică la tablă / Foto: Freepik
Pensii / FOTO: Facebook Poșta Română

Pensiile încasate în mână, povară suplimentară pentru stat

Statul cheltuie de 10 ori mai mult pentru pensiile...


pixel