Se reia circulația trenurilor pe podul de la Grădiștea

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Compania Națională de Căi Ferate “CFR” SA anunță redeschiderea circulației pe noul pod feroviar din localitatea Grădiștea, începând de sâmbătă, 1 iunie 2024. Serviciul public de transport feroviar de călători pe ruta București Nord - Progresu - Giurgiu și retur va fi asigurat cu 14 curse zilnice, se spune într-un comunicat transmis redacției.

Operatorul național va pune în circulație 7 perechi de trenuri (automotoare Siemens Desiro) pe ruta directă București - Grădiștea - Giurgiu și retur. O călătorie va dura aproximativ 40 de minute între Gara de Nord și Gara Progresu, iar de la Gara Progresu la Giurgiu aproximativ 80 de minute. Prin restabilirea conexiunii feroviare directe între București Nord și Giurgiu, durata călătoriei între Capitală și sudul țării se va reduce la circa 2 ore, cu 12 opriri în stațiile de pe traseu.

Modernizarea căii ferate între stațiile Vidra și Comana, un segment de 12,02 km, a fost inclusă în LOTUL I al programului de modernizare a liniei București - Giurgiu. Lucrările au inclus reconstrucția podului peste râul Argeș între Vidra și Comana, înlocuirea completă a suprastructurii căii, construirea a 16 lucrări de artă, 99 de subtraversări și două obiective civile noi, Hm Comana și PO Grădiștea, conform standardelor europene.

Valoarea totală a contractului pentru LOTUL I a fost de 627,42 milioane de lei, finanțarea fiind asigurată din fonduri nerambursabile. Noul pod Grădiștea, o structură metalică tip grindă cu zăbrele de 1,36 km lungime, a fost reconstruit peste râul Argeș la o înălțime de aproximativ 15 metri. Podul este al doilea feroviar complet sudat din România și primul pe care s-a utilizat sistemul slab track, un sistem de cale ferată nebalastată montat direct pe o placă din beton armat prefabriat.

CFR SA continuă investițiile pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pe relația București - Giurgiu Nord Frontieră cu LOTUL 2, care include modernizarea liniei de cale ferată între București Progresu și Giurgiu Nord Frontieră, electrificarea totală, un nou viaduct în zona Daia, dublarea liniei între Daia și Frățești și implementarea sistemului ERTMS. Valoarea estimată a investiției este de 2,25 miliarde de lei, licitația pentru acest proiect fiind deja lansată, cu termen de depunere a ofertelor pe data de 1 iulie 2024.

 

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Foto: Freepik.com
Banca Națională a României
Foto: Freepik.com
Donald Trump
Hidroelectrica / FOTO: https://www.facebook.com/hidroelectricaoficial/
IMagine cu rol ilustrativ / Foto: Arhivă

Statele Unite au luat la ţintă flota fantomă a Iranului

SUA lovesc „flota fantomă” a Iranului cu noi sancțiuni:...

Un început frumos
Gabriela Nistor, CEO Salt Bank
Hollywood / sursa foto: Pexels.com
Versace și alte mărci de lux vor fi vândute unei multinaționale americane
Prosumatori. Foto: Freepik.com
Bani
ANAF / Foto: Oana Pavelescu
Cip / sursa foto: Freepik.com

Google atacă dominația Nvidia și lansează Ironwood

Alphabet dezvăluie cipul Ironwood, dedicat exclusiv...

Apple

Panică majoră la Apple. Gest disperat al companiei

Gigantul american din domeniul tehnologiei Apple a...

Project 2025 / Foto: DonkeyHotey / Flickr
Totul crește / FOTO: Freepik
Mihai Daraban
electricitate
O persoană numără bani / Foto: DCBusiness
Peter Navarro și Donald Trump
La benzinărie / FOTO: Freepik
Francois Villeroy de Galhau / FOTO: Wikipedia
Reciclare / Foto: Freepik
Bebeluș / FOTO: Freepik
Bogdan Ivan
Sigla Renault
Dolari / Foto: Freepik

Dolarul își revine din amețeală și urcă în fața euro

Dolarul american și-a recăpătat din avânt, după ce...


pixel