Se reia circulația trenurilor pe podul de la Grădiștea

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Compania Națională de Căi Ferate “CFR” SA anunță redeschiderea circulației pe noul pod feroviar din localitatea Grădiștea, începând de sâmbătă, 1 iunie 2024. Serviciul public de transport feroviar de călători pe ruta București Nord - Progresu - Giurgiu și retur va fi asigurat cu 14 curse zilnice, se spune într-un comunicat transmis redacției.

Operatorul național va pune în circulație 7 perechi de trenuri (automotoare Siemens Desiro) pe ruta directă București - Grădiștea - Giurgiu și retur. O călătorie va dura aproximativ 40 de minute între Gara de Nord și Gara Progresu, iar de la Gara Progresu la Giurgiu aproximativ 80 de minute. Prin restabilirea conexiunii feroviare directe între București Nord și Giurgiu, durata călătoriei între Capitală și sudul țării se va reduce la circa 2 ore, cu 12 opriri în stațiile de pe traseu.

Modernizarea căii ferate între stațiile Vidra și Comana, un segment de 12,02 km, a fost inclusă în LOTUL I al programului de modernizare a liniei București - Giurgiu. Lucrările au inclus reconstrucția podului peste râul Argeș între Vidra și Comana, înlocuirea completă a suprastructurii căii, construirea a 16 lucrări de artă, 99 de subtraversări și două obiective civile noi, Hm Comana și PO Grădiștea, conform standardelor europene.

Valoarea totală a contractului pentru LOTUL I a fost de 627,42 milioane de lei, finanțarea fiind asigurată din fonduri nerambursabile. Noul pod Grădiștea, o structură metalică tip grindă cu zăbrele de 1,36 km lungime, a fost reconstruit peste râul Argeș la o înălțime de aproximativ 15 metri. Podul este al doilea feroviar complet sudat din România și primul pe care s-a utilizat sistemul slab track, un sistem de cale ferată nebalastată montat direct pe o placă din beton armat prefabriat.

CFR SA continuă investițiile pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pe relația București - Giurgiu Nord Frontieră cu LOTUL 2, care include modernizarea liniei de cale ferată între București Progresu și Giurgiu Nord Frontieră, electrificarea totală, un nou viaduct în zona Daia, dublarea liniei între Daia și Frățești și implementarea sistemului ERTMS. Valoarea estimată a investiției este de 2,25 miliarde de lei, licitația pentru acest proiect fiind deja lansată, cu termen de depunere a ofertelor pe data de 1 iulie 2024.

 

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Adrian Câciu
Contabil
Flacără la aragaz / Foto: Freepik
Baterii pentru stocarea energiei / Foto: Freepik
TVA
Fabrică de imbuteliere Pepsi

Pepsi, dată în judecată în SUA de protecția consumatorului

Comisia Federală pentru Comerț (FTC), instituția care...

Exploatare de litiu
Fermieri stau pe o combină agricolă / Foto: Freepik
Vaporul eCSOV

A început marea electrificare a transportului naval

Industria navală face pași importanți către un viitor...

ByteDance, compania mamă a TikTok
Stațiune de schi
FMI
Agenție BRD
Foto: Pexels.com
foto: pexels.com
Donad Trump în timpul unei vizite la zidul de la granița cu Mexic
Bursa / sursa foto: Freepik.com
Donald Trump
foto: pexels.com
Foto: pexels.com
Foto: Pexels.com

Bani pentru fermieri. APIA, veşti bune

Peste 90% dintre fermierii eligibili, autorizați pentru...

Adrian Negrescu / Ilustrație: Oana Pavelescu
Kremlin
SUA vs China
Călin Georgescu / Foto: Inquam Photos / George Călin
Regele Philippe al Belgiei / Foto: UE

pixel