Șeful Renault cere temperarea ritmului de tranziție la mașinile electrice

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Luca De Meo
Luca De Meo
Directorul general de la Renault, Luca De Meo, şi-a exprimat unele îndoieli cu privire la intervalul de timp pentru tranziţia la vehiculele electrice în Europa, adăugând că producătorul auto trebuie să diminueze costurile dacă vrea să îşi atingă obiectivele în domeniul automobilelor electrice, transmite Reuters.

Tranziţia la vehiculele electrice joacă un rol crucial în reducerea emisiilor globale de carbon iar ritmul în care va avea loc această tranziţie va restructura industria auto.

Cu prilejul recentelor alegeri europene, care au avut loc într-un moment de cerere slabă pentru vehiculele electrice, au fost lansate din ce în ce mai multe apeluri pentru a renunţa la decizia UE de a interzice vânzările de automobile cu motoare pe combustie din 2035, decizie care urmează să fie revizuită în 2026.

"Avem nevoie de puţin mai multă flexibilitate cu privire la calendar. Cu toate acestea, ar fi o eroare strategică să abandonăm pur şi simplu obiectivul din cauza actualei încetiniri a pieţei", a spus Luca De Meo în comentariile publicate luni de cotidianul financiar Les Echos.

Întrebat despre ambiţia Renault de a trece 100% din producţia sa europeană de automobile la vehicule electrice, în contextul pieţei interne slabe, De Meo a spus: "adevărul este că nu suntem încă pe traiectoria adecvată pentru a ajunge la 100% automobile electrice în 2035. Acesta este adevărul. Dacă clienţii nu ne urmează, suntem cu toţii responsabili. Trebuie să reducem costurile".

Sectorul auto s-a confruntat cu diferite provocări, precum incertitudinea cadrului de reglementare şi concurenţa venită din China, care se adaugă crizei costului vieţii pe pieţele interne, ceea ce a avut un impact în tranziţia la vehiculele electrice.

Vânzările globale de automobile electrice au crescut cu 35% în 2023 dar au scăzut în 2024. Totuşi, în luna iunie a acestui an, vânzările de autoturisme noi în UE au crescut cu 4,3% în ritm anual, până la cel mai ridicat nivel de după luna iulie 2019, în timp ce înmatriculările de automobile pe baterie au scăzut uşor. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Mugur Isărescu / Foto: Arhivă
Plata cu cardul / Foto: Freepik
foto: pexels.com
Bună dimineața! Să aveți o zi liniștită / FOTO: Freepik
Bursa de la București / FOTO: Facebook
Petrol / sursa: Freepik.com
Șocuri și iar șocuri
Mărfuri / FOTO: Freepik
Casă de schimb valutar
Banca Societe Generale
PPentrolier / Foto: Freepik

Zeci de petroliere blocate după noile sancțiuni americane

Informațiile provin dintr-o analiză Reuters bazată pe...

Cu ochii pe cifre
Groenlanda / FOTO: Wikipedia

Care ar fi prețul Groenlandei dacă ar fi de vânzare?

Dacă Statele Unite ar cumpăra Groenlanda, cum ar fi...

Ciocolată / FOTO: Wikipedia

Verdictul unui tribunal german privind „ciocolata Dubai”

Un tribunal regional din Köln a decis luni că doar...

Remus Borza
Dolari
Conducte petroliere / Foto: Rawpixel
Din cauza prețului la gaze / Foto: Freepik

Noile oferte de preț la gaze pentru populație

Dumitru Chisăliță, președintele Asociației Energia...

Se stânge lațul!

Rusia va pierde aproape tot ce a câștigat anul trecut

2024 a fost o surpriză chiar și pentru cei de la Kremlin.

Deficitul bugetar al României urcă

Deficitul de cont curent a explodat în 2024

Sunt ultimele date publicate de Banca Națională a...

Tarom

Tarom introduce zboruri interne de la 23 €

Tarom vine cu oferte de preț pentru rute interne care...

Elon Musk / Foto: NASA / Flickr
Femeie care lucrează la calculator / Foto: Freepik
Groenlanda. Foto: pexels.com

pixel