Șeful Renault cere temperarea ritmului de tranziție la mașinile electrice

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Luca De Meo
Luca De Meo
Directorul general de la Renault, Luca De Meo, şi-a exprimat unele îndoieli cu privire la intervalul de timp pentru tranziţia la vehiculele electrice în Europa, adăugând că producătorul auto trebuie să diminueze costurile dacă vrea să îşi atingă obiectivele în domeniul automobilelor electrice, transmite Reuters.

Tranziţia la vehiculele electrice joacă un rol crucial în reducerea emisiilor globale de carbon iar ritmul în care va avea loc această tranziţie va restructura industria auto.

Cu prilejul recentelor alegeri europene, care au avut loc într-un moment de cerere slabă pentru vehiculele electrice, au fost lansate din ce în ce mai multe apeluri pentru a renunţa la decizia UE de a interzice vânzările de automobile cu motoare pe combustie din 2035, decizie care urmează să fie revizuită în 2026.

"Avem nevoie de puţin mai multă flexibilitate cu privire la calendar. Cu toate acestea, ar fi o eroare strategică să abandonăm pur şi simplu obiectivul din cauza actualei încetiniri a pieţei", a spus Luca De Meo în comentariile publicate luni de cotidianul financiar Les Echos.

Întrebat despre ambiţia Renault de a trece 100% din producţia sa europeană de automobile la vehicule electrice, în contextul pieţei interne slabe, De Meo a spus: "adevărul este că nu suntem încă pe traiectoria adecvată pentru a ajunge la 100% automobile electrice în 2035. Acesta este adevărul. Dacă clienţii nu ne urmează, suntem cu toţii responsabili. Trebuie să reducem costurile".

Sectorul auto s-a confruntat cu diferite provocări, precum incertitudinea cadrului de reglementare şi concurenţa venită din China, care se adaugă crizei costului vieţii pe pieţele interne, ceea ce a avut un impact în tranziţia la vehiculele electrice.

Vânzările globale de automobile electrice au crescut cu 35% în 2023 dar au scăzut în 2024. Totuşi, în luna iunie a acestui an, vânzările de autoturisme noi în UE au crescut cu 4,3% în ritm anual, până la cel mai ridicat nivel de după luna iulie 2019, în timp ce înmatriculările de automobile pe baterie au scăzut uşor. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Un cuplu verifică un contract de asigurare / Foto: Freepik

Despăgubire record de peste 820.000 de lei, plătită în 2023

Cea mai mare despăgubire plătită anul trecut de o...

Oameni de afaceri / Foto: Freepik
Banca Centrală Europeană / Foto: BCE / Flickr
Piețe globale / Foto: Freepik
Elon Musk / Grafica: Oana Pavelescu

Elon Musk riscă o amendă uriașă în Europa

Elon Musk s-ar putea confrunta cu o amendă consistentă,...

Foto: Pexels.com
foto: pexels.com
pexels.com
foto: pexels.com
Cartierul deafaceri din Moscova / Foto: Freepik
Magazin / FOTO: Freepik
Kristalina Georgieva (FMI)
Sebastian Burduja, de vorbă cu Bogdan Chirieac
Christine Lagarde / FOTO: Facebook
Kristalina Georgieva

Șefa FMI, apel la cooperare „în aceste vremuri tulburi”

Directoarea generală a Fondului Monetar Internațional...

Termocentrala

Termoenergetica anunță când încep testele la cald

Compania Municipală Termoenergetica Bucureşti (CMTEB) a...

Agenție BRD
Euro / sursa foto: Freepik.com
Transelectrica
Bursa
Parlament
BNR
Aur / FOTO: Nord Gold

Aurul cochetează cu noi recorduri într-un context tensionat

Aurul s-a apropiat, joi, de valorile record înregistrate...

Warren Buffett
foto: pexels.com
Astronaut / FOTO: Freepik

Prada, Casa de modă din spatele noilor costume de astronaut

O nouă provocare pentru Casa de modă și rezultat al...

Influencer / Foto: Freepik
Platforma marina / Foto: Freepik

pixel