Antreprenorii întreprinderilor mici și mijlocii din România au fost încercați de mai multe fluctuații economice în ultimele două decade. Cu toate acestea, există o evidentă evoluție în mentalitatea afaceristului român, remarcă președintele CNIPMMR.
„Mă bucur să văd că în ultimii ani există un așa numit spirit antreprenorial și că am trecut de la bișnițari la antreprenori, la o altă structură a omului de afaceri din România. De la comerțul pe care îl știam din anii 1990 – 2000, la o responsabilitate socială a antreprenorului care își înțelege rolul lui și că trebuie să fie un educator, el înțelege și că, dacă a avut șansa să primească mai mult decât ceilalți, trebuie să întoarcă în societate”, a spus Jianu.
Cu toate aceste, președintele CNIPMMR a făcut și câteva remarci despre vocea unitară pe care trebuie să o aibă comunitatea afaceriștilor din această branșă.
„Avem nevoie de cât mai mult capital autohton. Nu pun în antiteză companiile multinaționale dar întotdeauna, cea mai mare valoare adăugată o dau antreprenorii locali, taxele, impozitele, faptul că ei sunt de-ai locului și nu pleacă, nu își mută compania dacă cifrele nu arată bine ci se luptă în continuare pentru el și societate”, a completat Florin Jianu.
Pentru a marca un exemplu bun de urmat, acesta a vorbit despre modelul pe care îl practică patronii din Italia.
„În România poate că nu se vede încă acest lucru dar am văzut un lucru foarte interesant în Italia. Ei măsurau gradul de încredere inclusiv în organizațiile mediului de afaceri și erau undeva în top 3. Lucrurile, după niște ani de zile s-au schimbat, românii ar trebui să se uite și după organizațiile de reprezentare a mediului de afaceri pentru că noi nu ne reprezentăm pe noi (ca antreprenori – n.r.) ci îi reprezentăm pe cei mulți care poate nu au voce la nivel individual și care poate au nevoie de reprezentare pentru că trebuie să mergi în fața Guvernului și să spui care sunt nevoile, ce trebuie schimbat și ce trebuie îmbunătățit”, a conchis preşedintele Consiliului Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România.
Despre alte sfaturi pentru cei aflați la început de drum în domeniul afacerilor sau despre modificările fiscale care sunt în momentul de față în analiză puteți afla de la linkul atașat mai jos.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Amazon continuă să-și...
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Bitcoin, cea mai mare...
Suedia este pregătită să...
Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...